سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

رابطه با دختری بزرگتر از خودم

پرسش

تاریخ ثبت : 23 مرداد 1396
7,489  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با دختری اشنا شدم که 8 سال از خودم بزرگتر است مجرد میباشد. رابطه صمیمی دو ساله ای داریم اما وارد رابطه عاطفی نشده ایم و شناخت نسبتا قابل قبولی برای ورود به رابطه عاطفی از ایشان دارم منتها از انجایی که بعد از رابطه بدنبال ازدواج هستم . اگر بخواهم تصمیم به پیشروی بگیرم به چه نکاتی توجه کنم و در واقع جنبه بالغ من چه فاکتورهایی را باید در نظر بگیرد یا اگر باید رد بکنم چه فکت هایی موثر هستند تا وارد الگو تله ای خودم نشوم و تله را بی اعتبار بسازم؟ نهایتا بدنبال رفتار بالغانه و فکت هایی برای بالغ شخصی خودم و عدم عملکرد تله هستم تا وارد کشت زار تله ام نشوم همچنین اگر فرافکنی احساس میکنید لطفا من را راهنمایی کنید.

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
28 مرداد 1396 ساعت 13:22

درود بر شما دوست گرامی

ازدواج مسئله ای چند فاکتوری است. یعنی چند عامل  در آن دخیل هستند که یکی از آنها سن طرفین است.

اگرچه نمي توان درباره عدد دقيق فاصله سني زوجين و نقش آن در موفقيت و شکست زندگي زناشويی قانون يکسانيی براي همه افراد صادر کرد اما تناسب سني از جمله عوامل مهم در ازدواج است که بي توجهی به آن، زمينه ساز برخی مسائل در زندگی زناشويی خواهد شد.

  • یکی از مهمترین کارهایی که قبل ازدواج باید انجام دهید این است که خودتان را درست بشناسید و مطمئن باشید که واقعا تصمیم دارید ازدواج کنید یا نه و اگر پاسخ مثبت است به چه دلیل؟ بخاطر پول؟ ظاهر طرف مقابل؟ شخصیتش؟ یا صرفا برای اینکه دیگر مجرد نباشید؟ کسی که خودشناسی می کند، برای زندگی خودش هدف قایل می شود، برنامه ریزی می کند، کمتر تحت تاثیر حرف دیگران مسیر زندگی اش را تغییر می دهد و دوست دارد خودش بداند با زندگی اش چه کار می کند.
  • بعد از آن باید یکسری معیارهای غربالگری اولیه برای همسریابی انتخاب کنید. و سپس میزان تفاوتها را در نظر بگیرید که بسیار مهم است مثلا: تفاوت سن، فیزیک و ظاهر، تفاوت تحصیلات، تفاوت طبقاتی، تفاوت قومی، تفاوت زبانی و در نهایت تفاوت دینی.
  • همچنین قبل از اینکه بخواهید فایل ازدواج را در ذهن خود باز کنید لازمست که پیش از آن به بلوغهایی دست یافته باشید که یکی از آنها بلوغ عاطفی است. کسی که بلوغ عاطفی دارد می داند به چه دلیلی از فردی خوشش می آید و توانایی مدیریت عواطف و هیجانهای خود را دارد.
  • آیا شما واقعا می دانید که به چه دلیل از این خانم خوشتان آمده؟ کدام ویژگی های ایشان سبب جذابیتش برای شما شده؟ و اینکه آیا در زمانهایی که بنا به هر دلیل تفاهم و سازگاری اخلاقی و روحی بین شما وجود نداشته قادرید بالغانه و بدون درگیری مشکلات خود را ریشه یابی و حل کنید؟ و اینکه آیا ایشان اصلا تمایلی به برقراری رابطه عاطفی هدفدار با پسری که 8 سال کوچکتر از خودش است دارند یا خیر؟


همچنین بهتر است نکات زیر را حتما در نظر داشته باشید:

رضایت خانواده ها به خصوص خانواده آقاپسر (شأن دخترخانم حفظ شود)

کسب بلوغهای ازدواج

داشتن تناسب های خانوادگی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، تحصیلی

نوع نگرش دختر و پسر به این مسئله

معنادار نبودن اختلاف سن، به گونه ای که سبب دو دوره رشدی متفاوت شود.

همخوانی ظاهری


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه