سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

خانواده پسر مخالف ازدواجمان هستند و ما دنبال راه حل هستیم.

پرسش

تاریخ ثبت : 28 شهریور 1396
4,408  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام 28 سالمه و خوزستانی هستم. دانشجوی دکترای مهندسی شیمی دانشگاه رشت درس میخونم
خونه دوم ما تهران هست که من و خواهرم دوسال ساکن تهران بودیم و همونجا کار میکردیم و درس میخوندیم
پسرخاه همکارم منو توی سمینار شرکت دید. یک سال بعد همکارم گفت که میخوان بیان خواستگاری فقط قبلش پسرخالم باهات حرف داره. خب ما بدون اطلاع خانوادمون یک بار رفتیم بیرون و اون آقاپسر(علیرضا) گفتن خانوادشون مذهبی هستن و یک سال طول کشیده تا راضیشون کرده که خواستگاری من بیان چون من چادری نیستم (حجابم معمولیه و حافظ قرآن و اهل نمازم) .
خود علیرضا گفت اعتقادی به حجاب ندارم اما جلوی خانوادم میتونی روسریتو بکشی جلوتر؟ من گفتم چادر نمیزنم اما حجاب رو مشکلی ندارم
خانوادش هم تهران تحقیق کردن هم کسی رو فرستادن اهواز تحقیق کرد و بعد 4مرتبه اومدن خواستگاری.برای بله برون که اومدن اهواز، بازم خودشون میرن تحقیق، همسایه کناریمون که با پدرم مشکل داشت، به خانواده علیرضا میگه من اینارو میشناسم دختراشون فساد اخلاقی دارن.خانواده علیرضا هم باور کردن و رفتن تهران و زنگ زدن که شما به معیارای ما نمیخورید.
الان من و علیرضا موندیم چیکار کنیم

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

دکتر اکبری
دکتر اکبری
16 مهر 1396 ساعت 23:59

با سلام

به نظر می آید با توجه به سختگیرهایی که خانواده طرف مقابل شما دارند و موردی که - از طرف همسایه شما - به ایشان در یکی از تحقیقات گفته شده به راحتی از کنارش نخواهند گذاشت مگر فرد معتمدی، خلاف این مسئله را به آنها عنوان کند در غیر این صورت با کوچکترین مسئله ای که در آینده پیش خواهد آمد این مورد بار دیگر مطرح و باعث مشکلات عدیده ای برای شخص شما خواهد شد.

فارغ از این موردی که مطرح فرمودید نقش خود فرد مورد نظر شما (علیرضا) در این میان تعیین کننده است که به نظر می رسد استقلال رای چندانی در مورد تصمیم گیری برای ازدواج ندارد و اگر هم در صحبتهای خصوصی، طرف شما را می گیرد اما به ظاهر  فاقد قاطعیت لازم  برای تصمیم گیری نهایی در ازدواج است که این مورد را نیز بهتر است مد نظر داشته باشید.

بسته آموزشی غیر حضوری ازدواج مثبت را به عنوان راهنمایی خوب در بررسی کلی شرایط ازدواج به شما پیشنهاد می دهم.


 با احترام

دکتر بابک اکبری

ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 9
کارآمدی پاسخ : 10
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه