سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

چطور به پسری از بین دوستانم ابراز علاقه کنم و پیشنهاد بدم؟

پرسش

تاریخ ثبت : 31 شهریور 1396
3,122  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
دختری 23 ساله هستم. 2ماه پیش بطور رسمی از رابطه ی 3-4 ساله ی جدی ای که با یکی از همکلاسی هام(a) داشتم بدلیل مخالفت و تضاد سیاسی -عقیدتی خانواده ها آمدم بیرون. تو اکیپ دوستای نزدیک دانشگاه، بجز aپسری به نام b هست؛ پسری 24 ساله که او هم حدود 3 ماه پیش رابطه ی 1.5 ساله ش با رفتنِ شریک عاطفیش به پایان رسید و نوعِ بد اتمام رابطه بهش ضربه ی بزرگی زد؛(من وa بسیار محتاطانه و با آگاهی و مشاوره و دوره های روانشناسی رابطه رو تموم کردیم)

aوb دوستای نسبتا نزدیکیند. مدت زیادیه در خودم نسبت به b کشش و رغبت احساس میکنم اما از طرفی میدونم توی دورانی نیست که بتونه به راحتی وارد رابطه بشه(یا اقلا قصدش رو نداره)، و از طرفی هم من برام موردهایی پیش میان اما چون واقعا دلم جای دیگه ایه، نمیتونم به آدمای دیگه فکر کنم. این درحالیه که اصلا نظر bرو راجع به خودم نمیدونم؛ که اگر مطمئن باشم نه الان و نه درآینده به من فکر نمیکنه ، تکلیفم روشن باشه.برام سخته که بخوام مستقیم بپرسم وجواب منفی بشنوم. میدونم که اقلا 6 ماه زمان نیاز داره تا بتونم چنین چیزی رو باهاش مطرح کنم، ولی 6ماه برای من زمان کمی نیست. چه کنم؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

دکتر اکبری
دکتر اکبری
19 مهر 1396 ساعت 01:29

سلام


              به نظر میاد برای هر دوی شما شروع یک رابطه جدید کمی زود باشه. یه مقدار زمان بدید هم به خودتون هم طرف مقابل تون تا بتونید تصمیم گیری بهتری داشته باشد. (مخصوصا که ایشون طبق نوشته شما رابطه شون رو به شکل نامناسبی خاتمه دادن) از طرفی اگر زمان سپری بشه راحت تر می تونید به ایشون پیشنهاد مستقیم بدید. می تونید از فرد امین و مورد اعتمادی که هر دوی شما رو بشناسه هم برای این کار کمک بگیرید.


بااحترام

دکتر بابک اکبری

ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 3
کارآمدی پاسخ : 5
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

19 مهر 1396 ساعت 10:57
ممنونم از پاسخ شما. با توجه به اینکه الان حدود یک ماه از زمانی که سوال رو پرسیده بودم میگذره و چیزی حدود 5 ماه از اتمام رابطه ی ایشون و حدود 4 ماه از اتمام رابطه ی من میگذره، و نیز با درنظر گرفتن این موضوع که در طی این مدت هم برای من و هم ایشون میتونه موقعیتهای جدید پیش بیاد، آیا بازهم به نظرتون باید صبر کنم و بذارم زمان بگذره؟ البته میدونم که اینجور چیزا بسته به آدمها و شرایط فرق میکنن، ولی نظر تخصصی شما درمورد مقدار زمانی که معمولا باید صبر کرد چیه ؟ سوال دیگه اینکه من طی این مدت چطور میتونم بطور غیرمستقیم پالس هایی مبنی بر حسم به ایشون بدم؟ که نه - به فرموده ی شما - فعلا مستقیم گفته باشم نه به فرد واسطی گفته باشم، صرفا بتونم باعث بروز فکر یا جرقه ای تو ذهنش بشم.
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

دکتر اکبری
دکتر اکبری
19 مهر 1396 ساعت 14:48

سلام

            فرمول خاصی که نداره و با توجه به شخصیت افراد می تونه از فردی به فرد دیگه متفاوت باشه. شما با ایشون احتمالا در جمع های مختلف ارتباط دارید و می تونید تا حدودی متوجه بشوید که در چه شرایط روحی قرار دارند و آیا زمان، مناسب است یا خیر؟ دریافت مفهوم  پالس های ارسالی (که اشاره کردید) توسط ایشان  (با توجه به نوع و سابقه ارتباطی که از قبل داشتید) شاید اندکی سخت باشه براشون  و اگر شرایط رو مساعد دیدید می تونید در محیطی آروم خواسته تون رو با در نظر گرفتن تمامی جوانب و عواقب احتمالی اون مطرح کنید.


با احترام

دکتر بابک اکبری

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه