سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

میخوام وارد رابطه بشم اما پیشنهادی ندارم

پرسش

تاریخ ثبت : 31 شهریور 1396
3,982  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام. دختری هستم ۲۶ ساله . وقتی ۱۸ سالم بود به اجبار آقایی وارد رابطه ای شدم و بعد از ۱ سال و نیم به زور از اون رابطه خارج شدم.
بعد هم کارشناسی و کارشناسی ارشد رو خوندم اما از بعد از اون رابطه دیگه با هیچ پسری وارد رابطه نشدم. البته همیشه دلم میخواست وارد یک رابطه ی خوب بشم اما به نظرم تا الان هیچ مورد مناسبی نبوده. الان به شدت احساس تنهایی میکنم و واقعا میخوام یک رابطه ی خوب و موندگار رو شروع کنم اما در حال حاضر هیچ پیشنهادی ندارم و واقعا نمیدونم چیکار باید بکنم. این رو هم بگم که نمیخوام وارد هر رابطه ای و به هر قیمتی بشم چون این همه سال تنها نموندم که بخوام دوباره اشتباه کنم.
الان در حال حاضر فقط میرم سر کار و میام خونه. حتی گردش هم با دوستانم خیلی نمیرم. گاهی حس میکنم دیگه فرصتی ندارم و دیگه ازم گذشته.
لطفا راهنمایی ام کنین. ممنون

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

دکتر اکبری
دکتر اکبری
19 مهر 1396 ساعت 16:10

سلام


         رابطه ای که در 18 سالگی داشته اید تجربه ناخوشایندی برایتان رقم زده اما  اگر این تجربه را در کنار مسائل درونی احتمالی و پنهان شخصیت شما قرار دهیم  شاید بتواند بیان گر ترس از برقراری ارتباط در شما باشد. شاید سختگیری شما در برقراری ارتباط به دلایل پنهان روانی  دلیل تنهایی شماست نه  نبودن مورد مناسب برای شما! وجود همین عوامل می تواند در ظاهر  نیز باعث گاردی در ارتباطات شما بشود که بدون اینکه شما بخواهید یا متوجه شوید با رفتار، اعمال یا گفتارتان بصورت ناخواسته افراد را پس می زنید.

اینکه وارد رابطه ای تا کنون نشده اید نقطه ضعفی برایتان نیست چرا که وارد شدن به هر رابطه ای، هنر نیست. نوشتید "گاهی حس میکنم دیگه فرصتی ندارم و دیگه ازم گذشته" جمله ای هست که از بخش کودک شخصیت شما بیان می شود و در 26 سالگی شما (درکنار تحصیلات عالیه تان) نمی شود به راحتی از کنارش گذاشت مخصوصا اگر آن را باور داشته باشید که در این صورت دلیل محکمی ست برای وجود مسائل پنهان روانی تان  که  می تواند توجه ما را بیشتر منعطف کند به این سمت که ترسها یا مسائل پشت پرده ناشناخته ای در شما وجود دارد (که بدون حل آنها شاید وارد رابطه هایی هم بشوید اما بدون سرانجامی خوشایند). قبل از اینکه بخواهید روابطی را تجربه کنید حضور در  دوره هایی از قبیل تحلیل رفتار متقابل و دوره هایی که بتوانند شما را با زوایای پنهان شخصیت تان بیشتر آشنا کنند را  به شما توصیه می کنم.


با احترام

دکتر بابک اکبری

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه