سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

مشخص شدن وضعیت بعد از چند سال دوستی

پرسش

تاریخ ثبت : 14 تیر 1397
1,536  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
7 سال پیش عاشق یکی از همکارام شدم. در سن 26 سالگی. آدمی جذاب. با نظم. شوخ طبع و بشاش اما متین و مرتب. سلایقمون خیلی به هم نزدیک بود. اما از نطر عقاید مذهبی متفاوت بودیم. .. پس از مدتی پیشنهاد دوستی از طرف ایشون مطرح شد.. در صورتیکه من به ازدواج فکر میکردم.. چند وقتی به همین منوال گذشت تا پس از مدت نزدیک دو سال یکی دیگه از همکارام بهم پیشنهاد جدی داد. متاسفانه رابطه قبلیمو به دلیل مشخص نبودن شرایطش قطع کردم و به آدم جدید فکر کردم.. اما اون شخص منو بازیچه خودش کرده بود . خیلی تلاش کردم خودمو بیرون بکشم... در این مدت شخصی که بهش علاقه داشتم با من در ارتباط بود و مثل یک دوست کنارم بود و می‌گفت که رابطه مو با این شخص قطع کنم.در نهایت با خیانت این شخص رابطه جدیدم را قطع کردم.در تمام مدت رابطه با این فرد خائن اما به ظاهر فیلسوف و همه پسند.به فرد مورد علاقه م فکر میکردم و منتظر بودم بیاد و با هم زندگی رو بسازیم.اما نشد. بعد قطع رابطه با اون فرد شخص مورد علاقه م نگرانه و میگه احساس شکست میکنه اگه این رابطه به ازدواج منجر بشه به خاطر تصمیم گیری های اشتباه من. باید چکار کنم. بینهایت دوستش دارم.

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
22 تیر 1397 ساعت 13:35

سلام دوست گرامی


توضیحات شما رو خواندم. 

در بخشی از متن نوشته اید :  «پس از مدتی پیشنهاد دوستی از طرف ایشون مطرح شد.. در صورتیکه من به ازدواج فکر میکردم..»


آیا در این مدت دوستی با ایشان، قصد خود را در خصوص ازدواج با او مطرح کرده بودید؟ 


« شخص مورد علاقه م نگرانه و میگه احساس شکست میکنه اگه این رابطه به ازدواج منجر بشه به خاطر تصمیم گیری های اشتباه من. » 

لطفا چنانچه براتون مقدور است بیشتر در خصوص عبارت بالا که در خصوص ایشان بیان نمودید توضیح بدهید تا بتوان پاسخ شفاف تری را مطرح نمودید.


با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری 

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

22 تیر 1397 ساعت 20:29
با سلام. بله من گفته بودم که به ازدواج فکر میکنم. ولی ایشون میگفتن باید منو بشناسن. چون با هم اختلاف عقیده داشتیم. ایشون چون دیدن که من توی یه رابطه اشتباه موندم و نتونستم تصمیم درستی برای قطعش بگیرم و یا مواردی مثل تحصیل در رشته های مختلف تحصیلی (که به دلایلی مثل نتیجه نگرفتن در رشته های قبلی) انجام دادم. میگن که در تصمیم گیری دچار مشکلی و میترسن که در زندگی هم این موارد دیده بشه. ایشون شخصیشون آپولو هست و من بیشتر هرا هستم. و مورد دیگه اینکه میگن احساس ضرر میکنن بابت اون چند سال که بینمون فاصله افتاد بابت رابطه جدید من. من دارم رو ابعاد شخصیتی خودم کار میکنم تا اشکالات رو رفع کنم تا بتونیم با هم مشکلات رو حل کنیم. ممنون میشم کمکم کنید راه درست رو برم.
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
22 تیر 1397 ساعت 23:13

وقتی شما با مردی با آرکتایپ آپولو در ارتباط هستید احتمالا  ایشان زمان خیلی بیشتری را برای تصمیم گیری در خصوص ازدواج صرف خواهد کرد. اولویت اونها بیش از اینکه صرفا ازدواج باشه  اطمینان کامل از جوانب تصمیمی ست ک میخواهند بگیرند.


در خصوص خودتون نیز با توجه به توصیفی که بیان داشتید به نظر میرسه این قاعده شرطی در ذهنتان قرار گرفته که با ازدواج میتوانید یک رابطه را شکل دهید. گو اینکه در محتوای نهفته در این  قاعده تصور میکنید بدون ازدواج  احساس نقص میکنید. و کامل بودن را در متنِ ازدواج تعریف میکنید.


 همانطور ک میدانید ازدواج یکی از مهم ترین تصمیمات زندگی  فرد میتونه محسوب بشه با این حال این تصمیم همه ی زندگی او نیست. این موضوع بیش از آنکه یک اتفاق باشه یک فراینده که کیفیت آن میتواند منجر به ازدواج بشود یا پاسخ های دیگری را به همراه داشته باشد.


در خصوص این مورد خاص نیز لازم است زمانی را با درنظر داشتن بازه ای معین با ایشان تعیین نمایید تا بتوانید نیازها و خواسته های یکدیگر را بشنوید. او احتمالا بیش از آنکه متاثر از گذشته ی تصمیمات شما باشد نگران آینده آن ست. بنابراین این زمان کمک خواهد کرد این موارد بصورت شفاف و صریح در قالب زمان تعیین شده بیان بشه.


در بخشی از متن اشاره ای به تصمیماتی داشتید که منجر به انتخاب های متفاوتی برایتان شده اند، مثل انتخاب رشته های تحصیلی یا مواردی دیگر.  ظاهراً احساس ناخوشایند ناشی از تله نقص، باعث شده در مراحل مختلف، دست به هر کاری بزنید تا احساس شرمساری و بی ارزشی نکنید. عموما فردی ک رگه هایی از این تله را در رفتارهای خود دارد شیفته کسی می شود که این تله را تقویت میکند: 

« متاسفانه رابطه قبلیمو به دلیل مشخص نبودن شرایطش قطع کردم و به آدم جدید فکر کردم.. اما اون شخص منو بازیچه خودش کرده بود...»


در وهله نخست شناخت این موارد برای تغییرات موثر ضروری ست. 


 شاید لازم باشد در این مسیر کمی روابط اجتماعی خودتون رو بخصوص با جنس موافق و افرادی که احساس مثبتی را در شما ایجاد میکنند گسترش بدید. شبکه دوستان صمیمی در این میان میتونه به شما نقش ها ، الگوها و اولویت های متنوعی رو ارائه بده که الزاما آن چیزی که شما سالها با آن همراه  بودید نباشد. 


در روابط خود با افرادی که به اصطلاح بلاتکلیفند و نمی توانند موضع مشخصی را اتخاذ نمایند اجتناب کنید. وجود چنین رفتارهای در این افراد به احساس بی ارزشی و‌ نابسندگی شما دامن می زنند.


با تشکر از اعتماد شما 

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

22 تیر 1397 ساعت 23:24
ممنون. دقیقا به موارد درستی اشاره کردید. با مطالعه کتاب‌های شخصیت شناسی و کتابی مثل ماندن در وضعیت آخر شروع کردم. امیدوارم ایرادهای رفتاری خودمو رفع کنم. واقعا دلم نمیخواد طرف مورد علاقه مو از دست بدم. چون خاطرات بسیار خوبی با هم داریم و واقعا دوستش دارم و میدونم که میتونه باعث رشد بیشتر من تو زندگی بشه. تو سن حساسی هستم فشار خانواده و حساسیت هاشون برای رابطه م منو اذیت میکنه ولی میخوام برای این رابطه و بهبود تلاش کنم و مهمتر از همه ضعفهامو از بین ببرم. به نظرتون این راهی که در پیش گرفتم درسته؟ واقعا دلم نمیخواد به مورد دیگه ای فکر کنم.
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
27 تیر 1397 ساعت 14:32

بله،  مطالعه کتاب های مرتبط در این خصوص با درنظر داشتن موارد ذکر شده در پاسخ قبلی  به مرور روندی رو به جلو و مثبت به همراه خواهند داشت. همچنین شما در این مسیر می توانید از   دوره های غیر حضوری شخصیت سالم تر من   نیز بهره مند شوید. ضمنا این نکته را در نظر داشته باشید 


با تشکر از شما دوست عزیز

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه