سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ايا رابطه ما به اتمام رسيده؟

پرسش

تاریخ ثبت : 09 مرداد 1397
662  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
ما١٠ ساله كه ازدواج كرديم و بچه نداريم . همسر من مدام تو ماموريت هست به طوريكه حداقل ٢٠ روز در ماه خونه نيست و حاضر نيست شغلش رو عوض كنه و يا هميشه بهونه اش اينه كه كار نيست و تو مسائل مالي مشكل ميخوريم. متاسفانه تمام مسئوليت هاي زندگي، خريد، تعميرات وبه خصوص مسئوليت هاي مالي به عهده من هست. حتي زمانهايي كه خونه هست به دليل تك پسر بودن بيشتر زمانش رو صرف رفع مشكلات خانواده اش ميكنه. ما حتي در مورد مسائل جنسي هم مشكل داريم و رابطه فوق العاده سردي داريم. اما زمانهايي كه همسرم خونه هست از نظر محبت خواهر و برادري چيزي كم نميزاره به طوريكه با تمام عدم احساس مسئوليت هايي كه همسرم داره اين محبت ،كه البته داره كمرنگ ميشه، مانع جدايي من از ايشون شده. بخش ديگه اينكه به دليل مشكلات بعد از طلاق هميشه از جدايي ترس دارم. هر بار سعي كردم رابطمون رو درست كنم اما بعد از يه مدت كوتاهي دوباره به خونه اول برميگرديم. به طور مثال به راحتي ميگه ندارم تو پرداخت كن، يا اينكه خونه خودته خرجش كن. به نظرتون ادامه دادن اين زندگي فايده اي داره؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
16 مرداد 1397 ساعت 22:48

درود بر شما

آنچه نمی گذارد هر زوجی ، خود نتوانند موقعیتی که در آن هستند را درست ببینند، هیجانات و الگوهای ناکارآمد رفتاری است که متاسفانه در اثر این عدم توانایی در دید درست ، باعث می شود در طول زمان بیشتر به خود و به یکدیگر و در نهایت به رابطه ، زخم بزنند که یا خود را مجبور می کنند تحمل کنند و یا سعی می کنند تا برای تسکین زخم خود، به مسیرهای اشتباه تر قدم بگذارند. 

همچنین گاهی اوقات شیوه تربیتی فرزندان در خانواده به صورتی است که احساس مسئولیت در قبال فردی که با او تشکیل خانواده داده اند کمرنگ تر از مسئولیتهای آنها در زمان مجردی است. بدیهی است که اینگونه ارتباطات به کارکرد خانواده تازه شکل گرفته آسیب می زند. این رفتارها با گذشت زمان به صورت یک شیوه زندگی درآمده و تغییر آنها با سختی زیادی همراه است. ضمن اینکه تغییر، مستلزم خواستن هر دو طرف است.

شکی نیست دیگران مسئول صد در صد خوشبحتی ما نیستند حتی همسر ما نیز شامل همین قاعده می شود. اما قطعا در احساس شاد بودن و کیفیت زندگی ما تاثیر دارند. وقتی شما می فرمایید که محبت همسرتان به شما از نوع خواهر برادری است و شما نیز جذب چنین نوع محبتی می شوید نشان می دهد شما نیز از درون دارای مسائل حل نشده ای هستید که البته برای حل آنها اقدام خاصی نکرده اید. آیا تاکنون از خودتان پرسیده اید چرا رابطه شما و همسرتان به جای عشق زناشویی باید به صورت خواهر و برادری باشد؟ و چرا این رابطه باعث ماندن شما در زندگی مشترک شده، آنهم به مدت 10 سال؟ بخش عمده ای از این مشکلات که در نامه تان مرقوم فرموده اید به همین موضوع بر می گردد.

نوشته اید که مسئولیت امور زندگی با شما بوده است. حتی همسرتان مستقیما از شما می خواهند که مخارج خانه را تقبل نمایید و احساس مسئولیتی در این مورد ندارند. آیا طی این 10 سال نسبت به این مسئله واکنشی نشان داده اید یا با همسرتان گفتگو کرده اید؟ چک کنید که رفتار شما در این سالها با ایشان چگونه بوده؟ نظر خود را شفاف گفته اید یا صرفا برای کسب رضایت ایشان به نوعی منفعلانه با رفتارهای نامطلوب ایشان سازگاری کرده اید؟ آیا شما تمایل به گفتگو و ابراز عقیده و احساس داشته اید؟ این مسائلی که نوشته اید در مدت کوتاه ایجاد نمی شود و خطای ارتباطی هر دو طرف می تواند سبب ساز نارضایتی شود.

دوست خوبم، ازدواج قراردادی دوطرفه است که اگر مشکلی در آن احساس می شود، هر دو طرف بازی باید برای شناسایی منشا مشکل و حل و فصل آن اقدام کنند نه اینکه فقط یکی از طرفین به تنهایی بار این مسئله را به دوش بکشد. مسئله ادامه دادن یا ندادن زندگی نیز تصمیمی است که خود شما بایستی بگیرید. و این مهم زمانی اتفاق خواهد افتاد که شما بدانید:

  • چه مسیری را در زندگی تان طی کرده اید که اکنون اینجا هستید؟
  • چه عواملی دلیل نارضایتی شماست؟
  • برای این عوامل نارضایتی می توانید اقدامی انجام دهید که برطرف شوند؟
  • نظر همسرتان چیست و ایشان نسبت به زندگی تان چه دیدگاهی دارند؟
  • دلیل سردی جن.سی شما به همدیگر چه بوده و برای رفع آن چه اقدامی کرده اید؟
  • از چه چیز بعد از طلاق می ترسید؟ 
  • و اینکه شما و همسرتان در مجموع نسبت به زندگی تان چه دیدگاهی دارید؟

توجه به نکاتی که خدمت تان عرض شد می تواند به شما کمک کند تا بتوانید در مجموع تصمیمی بگیرید که در مقابل آنچه که هزینه می کنید بتوانید بیشترین فایده را به دست آورید. مراجعه حضوری به یک مشاور نیز خدمت شما پیشنهاد می شود .


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری- خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه