سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

مشکل فراموشی و میل به ادامه دادن رابطه

پرسش

تاریخ ثبت : 13 مرداد 1397
957  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من با وجود اطلاع از روابط رنگارنگ شریک عاطفیم مدت ۹ ماه با همه سختی هاش کنارش موندم تا شاید قدر رابطمونو بفهمه و کارای اشتباهشو ترک کنه اما اون ادامه داد به کارهاش و مطمئن بود نمیتونم ترکش کنم به خاطر حسم بهشون. در آخر من به صورت ناگهانی ارتباطمو باهاشون قطع کردم چون فشار روانی رابطه دیگه برام قابل تحمل نبود ولی نمیتونم ایشونو فراموش کنم و خودمو در کنار مرد دیگه ای تصور کنم. حالا ایشون پیگیری میکنن و برای برگشتم به رابطه تلاش میکنن و من جوابی بهشون ندادم چون که حس من اینه که در صورت برگشت همه چیز تکرار میشه بدون تغییر و از طرفی میل شدیدم به ادامه رابطه و اینکه دارم رد میکنم آخرین تلاش های ایشونو عصبی و افسرده ام میکنه.
آیا مردی که عادت به روابط پنهانی و همزمان با چند نفر داشته و همیشه اینکارو انجام داده میتونه این عادت و ترک کنه و با یک نفر زندگی کنه؟ و اینکه چطور میتونم صداقتشو توی اینکه واقعا میخواد تغییر کنه تشخیص بدم.

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
13 مرداد 1397 ساعت 19:47

سلام گلبوی گرامی 

نامه شما را خواندم٬ اینطور که مشخص بود شما زمان زیادی را صرف ساختن رابطه عاطفی سالمی کردید، رابطه عاطفی سالم ترکیبی از عشق و علاقه، صمیمیت و تعهد هست که اگر هر سه ضلع این مثلث وجود داشته باشد شما رابطه خوبی را تجربه می کنید، هر یک از این سه ضلع که حذف شود این رابطه متزلزل می شود، از طرفی ساختن این مثلث یکطرفه نیست و شما یک تنه نمی توانید بار ساختن رابطه را به دوش بکشید، کوتاه آمدن های شما چشم پوشی از خطاهای ایشان لزوما باعث نمی شود که ایشان حد و حدود و مرزهای تعهد را رعایت کنند، اگر جایی چشم پوشی کردید از خطاهای مربوط به تعهد ایشان بد نیست ببینید که بیشتر به خاطر ترس ازدست دادن خودتون نبوده است؟ از طرفی فردی که روابط متعدد داشته و پذیرش تعهد برایش خیلی سخته و بارها این کار را تکرار کرده خیلی بعید هست که به یک باره تغییر کنند، مگر خودشان به این نتیجه برسند که مسیرشون درست نیست که باز هم کار اسانی نیست، از اون مهمتر این هست که شما در درون خود ببینید که چه چیزی این رابطه بی‌ثبات و نا امن را برای شما جالب و جذاب می کند؟ چون اگر این موضوع را پیدا نکنید حتی اگر از ایشان هم جدا شوید ممکن است دوباره همچین فردی برای شما جذاب به نظر بیاید و گرفتار رابطه ای مشابه شوید که درش خبری از تعهد و ارامش و امنیت نیست.

از اینکه به ما اعتماد کردید از شما سپاسگزارم

مونا گوشه

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه