سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

آیا این رابطه قابل ترمیمه ؟یا این رابطه ی ناسالم رو باید تموم کرد؟؟؟

پرسش

تاریخ ثبت : 13 مرداد 1397
2,253  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام اقای دکتر خدا قوت ،من دختری ۲۴ساله هستم هشت سال پیش با یه اقایی اشنا شدم ایشون ۲۸سالشه، تو همه ی این سالها خیلی اختلاقات داشتیم اما هر دو چشم پوشی کردیم اعم از توهین تحقیر تهمت و حتی من گاهی از این اقا کتک میخوردم از طرفی میدونستم ک دارم ب شدت اسیب میبینم تو این رابطه اما توانایی پایان دادن بهشو نداشتم چون بعد از هر دعوا خیلی خوب میتونست دلمو ب دست بیاره و جوری رفتار میکرد ک اصلا انگار هیچ اتفاقی نیوفتاده ،گاهی بخاطر حساسیتای زیادش مجبور بودم بهش دروغ بگم چون هر چی میگفتم یاهر کاری میکردم پشتش یه دعوا بود میگفت ک تو اشتباه فکر میکنی و کارت درست نیست همه ی کارای منو نادرست میدونست و دوستداشت اونحوری باشم ک اون میخواد از یه جایی ب بعد اینقد محدود شده بودم ک دیگه ازش سرد شدم ایشون تو طول این مدت چند بار اومد خواستگاری و بار اخر با یه سری شرطو شروط قبول کردم پیشنهادشو نامزد شدیم اما تو نامزدی باز همون اتفاقا تکرار شد و متاسفانه عقد کردیم و الان ب جایی رسیدم ک نمیدونم باید چکار کنم ن میتونم تحمل کنم اینهمه بدبینیو شکو ن اینکه میتونم دل بکنم، بهترین راه چیه؟؟؟؟؟؟

مهمترین سوال :

پاسخ پرسشگر

14 مرداد 1397 ساعت 09:22
لطفا کمک کنید🙏🙏🙏
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
14 مرداد 1397 ساعت 13:09

درود بر شما شیوا گرامی

شما رابطه عاطفی با همسرتان را زمانی آغاز کردید که هنوز در دوران نوجوانی بودید. در این دوران به دلیل افزایش سطح هورمونها و بلوغ؛ ممکن است نوجوانان به طور هیجانی دلبسته فرد غیرهمجنس شده و با او قول و قرار ازدواج هم بگذارند. طبیعی است که وقتی دلیل اصلی یک ارتباط، شور نوجوانی باشد سایر نکات مهم رابطه عاطفی نادیده گرفته شود. بنابراین احتمال انتخاب غیرمثبت و خطا وجود خواهد داشت.

نکته دیگر، محتوای ارتباط شما و نامزدتان در این سالها بوده است. توجه بفرمایید وقتی فردی در زندگی ما پیدا می شود که چارچوبهای ذهنی و روانی ما را به هم زده و امنیت ما چه به لحاظ روحی چه جسمی مخدوش می شود دلیلش فراخوان دادن ما است. یعنی شما خواسته اید فردی در زندگی تان باشد که حتی در کنارش تامین جانی نداشته و مورد ضرب و شتم او نیز قرار گرفته اید. خواهر گرامی بهتر است از خودتان سوال کنید هدف شما از ازدواج با چنین فردی که حریم جسمی و روحی شما را می شکند چیست؟ 

وقتی ما در رابطه ای هستیم که مورد توهین و تحقیر و بی اعتمادی و کتک خوردن قرار می گیریم یعنی نیاز به کمک حرفه ای داریم. کتک خوردن از فردی که بنا است شریک راه زندگی شما باشد هیچ توجیهی ندارد. شما رابطه را ادامه دادید احتمالا به امید اینکه ایشان تغییر کند ولی در نظر داشته باشید نمی توان به امید تغییر کسی با او ازدواج کرد. همچنین سکوت و انفعال شما به منزله تقویت برای رفتار ایشان بوده است و اینکه یک آدم تغییر نخواهد کرد مگر اینکه خودش بخواهد. با تصورات روتوش شده از یک آدم نمی توان یک زندگی را بنا کرد.

بنابراین خدمت شما توصیه می شود که برای ازدواج رسمی عجله نداشته باشید و به از یک مشاور، کمک حضوری بگیرید. فردی که  توهین می کند، تهمت می زند، طرف مقابل را مورد ضرب و شتم قرار می دهد، نمی تواند مورد مناسبی برای یک ازدواج باشد. چرایی حضور شما در چنین رابطه ای به کمک یک رواندرمانگر قابل بررسی است تا بتوانید کنترل مناسبی بر زندگی و تصمیمات خود داشته باشید.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری_ خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه