سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

بچه دار بشوم یا نه

پرسش

تاریخ ثبت : 13 مرداد 1397
1,177  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام . من 31 سال دارم. مهندسی خوندم و نقاش هستم . 5 ساله ازدواج کردم. از نظر مالی و .. شرایط بچه دار شدن و داریم. همسرم به شدت عاشق بچه ها ست و دوست داره دو تا فرزند داشته باشه. من علاقه ایی به بچه دار شدن ندارم. یک به دلیل اینکه جلوی پیشرفت مو میگیره و وقت نمی کنم به کارهای مورد علاقه ام مثل قبل برسم. دو اینکه فکر می کنم بخاطر مشاجرات زیاد پدر و مادرم وقتی کودک بودم تا زمانی که ازدواج کردم تو روحیه ام خیلی تاثیر گذاشته. و شاید دلیل علاقه نداشتن زیاد به بچه ها نداشتن کودکی در ارامش بوده باشه. ما دو تا خواهر بودیم. پدرم بسیار بداخلاق بود ولی ما رو دوست داشت. چند سال سر کار نمی رفت مشکل مالی داشتیم. مسافرت نمی رفتیم. تفریح نداشتیم. فقط درس و مدرسه و بعد دانشگاه و ازدواج.فقط یک خونه شخصی داشتیم. پدر و مادرم خیلی اوقات دعوا داشتن و پدرم دست به زن داشت. الان هر وقت با همسرم دعوام میشه میشینم به گذشته ها فکر میکنم و کلی گریه میکنم. همسرم در کل ادم خوبیه ولی موقع دعوا به شدت بددهن ه ولی بعدش پشیمون میشه و عذرخواهی میکنه. با این شرایط درسته من بچه دار شم با توجه به سنم

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
16 مرداد 1397 ساعت 16:43


با سلام


نامه شما رو خوندم. نگرانی شما واقعا قابل درک است. به نظر میرسه الگوی رابطه کنونی با همسرتون، تا حدودی برای شما تداعی کننده الگوی روابط زناشویی والدینتون و فرزندان در گذشته باشه، گو اینکه ناخواسته  تصویری از دوران کودکی تراژدیک خود را در وجود فرزند احتمالی تان می بینید. و برای اینکه تجارب دردناک در وضعیت مشابه مجددا  تجربه نشوند از اون اجتناب می کنید. 


مراجعی عنوان می کرد بسیار نگرانم از اینکه فرزندم دختر باشد... چرا که وقتی می بینم من به عنوان یک زن از ابتدا تاکنون با چه مصائبی روبرو بودم دلم نمی خواهد این سختی ها را دخترم مجددا تجربه کنه...،  با این حال گاهی اوقات والدین طی مکانیسم جبران ، با آوردن فرزند ، تلاش می کنند رویدادهای دوران کودکی ناخوشایند خود را با مراقبت از فرزندان خود ترمیم کنند. سازوکاری که چنانچه جنبه افراطی به خود نگیره می تونه موجب بخشودگی و کاهش تداعی های تلخ و ناگوار گذشته نیز بشه.


محدودیت از دست دادن آزادی های فردی و حرفه ای به واسطه وجود فرزند اجتناب ناپذیره با این حال ببینید کدام یک برای زندگی مشترک شما از اولویت و اهمیت بیشتری برخورداره؟ 


نکته ای که حائز اهمیته اینه که در این فاصله تا رسیدن به توافق مشترک، کمی روابط زناشویی با همسرتون باثبات تر و صمیمانه تر بشه. در این خصوص گاهی با ایشان صحبت کنید. از نگرانی هاتون بگید و اینکه به حمایت عاطفی و رفتاری همسرتون نیاز دارید وقتی این حمایت توسط زن احساس بشه بسیاری از دغدغه های شما مرتفع خواهد شد. امیدوارم که خواهید توانست با در نظر داشتن موارد ذکر شده در این خصوص تصمیم رضایت بخشی را اتخاذ کنید.


 با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری 

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه