سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ازدواج سفید

پرسش

تاریخ ثبت : 15 مرداد 1397
1,054  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
4 ساله با آقایی دوستم و سه ساله با هم زندگ می کنیم ( به اصطلاح ازدواج سفید)، این آقا به هیچ وجه حاضر به رسمی کردن رابطه نیست و میگه من از اول گفتم خوب بود با وعده تا الان نگهت می داشتم در حالی که من واقعا می خوام انرژی که برای زندگیم میذارم برای زندگی واقعیم باشم نه در خفی و پنهانی،
خیلی رک و راحت ابراز نگرانی از آینده من میکنه که فرصت ها رو از دست ندم و مشکلی پیش نیاد از طرفی اجازه به تموم شدن رابطه نمیده. تمام اقوام و اشنایانشون متارکه کردن و تمام زوج ها را مشکل دار می دونه به شدت در مورد این موضوع جبهه گیری می کنه
در نهایت میگه روزی ازدواج میکنه مثلا توی 45-40 سالگی که بچه داشته باشه باشه
من بیش از حد وابسته شدم تصورشم نمی تونم بکنم که این رابطه تموم بشه جراتش هم ندارم کاملا دست و پام بسته شده از طرفی می دونم دارم رابطه ای پوچ رو جلو میبرم وقتی این حرف ها رو میشنوم که اینقدر راحت راجع به زندگی من در آینده و با شخص دیگه ای صحبت می کنه مطمعن تر میشم که هیچ جایی در زندگیش ندارم و هیچ تعصب و غیرتی روی من نداره . بیشتر آزار می بینم بیشتر می رنجم. احساس می کنم توی باتلاق گیر کردمو

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
17 مرداد 1397 ساعت 23:57

درود بر شما

ازدواج یکی از مهمترین مسائل زندگی ما است که می تواند بر سایر ابعاد زندگی ما نیز تاثیر بگذارد. بنابراین لازمست با دقت و تفکر لازم صورت بگیرد.

نوشته اید که با فردی ارتباط دارید که تمایلی به ازدواج ندارد و حتی شما را تشویق به از دست ندادن فرصتها می کند. آیا در این مدت دوستی با ایشان، قصد خود را در خصوص ازدواج با او مطرح کرده بودید؟ ایشان می داند شما تمایل به ازدواج با او را دارید یا خیر؟

چنانچه نمی داند می توانید این موضوع را به ایشان اعلام کنید. اما با توجه به متن نامه شما بعید به نظر می رسد ایشان حتی اگر از احساس شما نسبت به خود مطلع باشند اقدامی درخصوص پیش برد رابطه به سوی ازدواج داشته باشند.

آقاپسری که تمایل به ازدواج با دخترخانمی داشته باشد شرایط رسیدن به این هدف را دنبال می کند نه اینکه دخترخانم را تشویق کند فرصتها را از دست ندهد. ممکن است برداشت شما از برخی رفتارهای ایشان این بوده که اجازه تمام شدن رابطه را نمی دهد، چرا که به نوع ارتباط شما و ایشان نمی توان گفت رابطه عاطفی.

دوست عزیز، ایشان موضع خود را مستقیماَ به شما اعلام نموده است. بهتر است از خودتان بپرسید چرا باید در چنین شرایطی حضور داشته باشید؟ توجه بفرمایید که تجرد بالای 30 سال نمی تواند دلیل تن دادن به چنین رابطه ای باشد (طرف مقابل هدف مشترک با شما ندارد). بدین معنا که نوع چسبندگی و وابستگی شما؛ به مسائلی برمی گردد که در دوره کودکی شما اتفاق افتاده که لازمست با کمک یک رواندرمانگر ریشه یابی گردد. کسانی که به چنین ارتباطاتی تن می دهند اغلب متعلق به خانواده های بدکارکردی هستند که نیاز های احساسی شان مرتفع نگردیده است.

ادامه این رابطه خدمت شما توصیه نمی شود. چرا که اینگونه روابط باعث وارد شدن آسیبهای روانی فراوان به خانم خواهد شد. بهتر است قاطعانه رفتار کنید و بیش از این در رابطه ای که فقط سبب هدر رفتن سرمایه عمر شما خواهد شد سرمایه گذاری عاطفی نفرمایید. 

دوره آموزشی من سالمتر و آموزش غیر حضوری شخصیت سالمتر خدمت شما پیشنهاد می گردد.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری- خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه