سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ازدواج

پرسش

تاریخ ثبت : 15 مرداد 1397
837  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با فردی آشنا شدم به مدت 7 ماه فرد معقول خانواذه بسیار سنتی تحصیلات بالا بهترین دانشگاه کشور و موقعیت اجتماعی خیلی خوب هستن . حدود 3 ماه گذشته از خودشون البته در شرایط خاص که با دختری 4 سال رابطه عاطفی داشتن که دقیقا این رابطه 4 سال پیش تمام شده بوده .ابتدای امر رابطه 1 سال عادی بوده اما از سال دوم رابطه فیزیکی شده و اون دختر قبل این آقا با کسی دیگر رابطه داشتن .این رابطه دوم این خانم با فرد طرف مقابل من بعد 4 سال اون هم به دلیل آشنایی دختر با فرد جدیدی تمام شده .در واقع آقای طرف رابطه ی من میگن اون خانم ازشون خسته شدن و خب آدم بوده که رابطه ی فیزیکی خب براشون مهم بوده .من نمیذونم فکرش کمی منو اذیت میکنه ..گاهی دنبال دلیل هستم ...گاهی حسادت میکنم به اون خانم با وجود اینکه نه دیدمشون نه میدونم کیه
این آقا خیلی فرد شریف ی هستن تا جایی که همه میگن خودم هم شناختم .در این 4 سال خیلی اذیت شدن .اما اصلا اصلا از اون رابطه بد نمیگن ومیگن میتونست بهتر باشه و سلایقشون حسم میگه از اون ارتباط میاد وزن و هیکل زن نمیدونم چه کنم فذد خوبی هستن اما اما گاهی این موضوع خیلی برلم اذیت کننده است .

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
19 مرداد 1397 ساعت 01:01

سلام صبای گرامی

در رابطه عاطفی ما می توانیم تا حدی از رابطه قبلی هم بدانیم ، اما هیچ نیازی به دانستن جزییات ارتباط نیست، می توانیم علت کلی برهم خوردن رابطه را بدانیم اما باز نیازی به ورود پیدا کردن به جزییات اتفاقات وجود ندارد، در واقع آنها اطلاعات اضافی هستند که کمکی به رابطه فعلی شما نمی کند. چیزی که مهم است ، فرد مهم رابطه در حال  حاضر شما هستید و این آقا الان شما را به عنوان شریک عاطفی خود انتخاب کرده اند ، همینطور شما ایشان را. پس ملکه این ارتباط الان شما هستید. 

 از نامه شما برداشت من این بود که افکار مقایسه گر و مخربی وجود دارند، که خوب هست با دنبال کردن سوال هایی به اهداف آنها پی ببرید. شما مقایسه ای در ذهن خود دارید بین خود و اون خانم و این موضوع باعث آشفتگی شما می شود.

بخصوص آنجا که می گویید: "اما اصلا اصلا از اون رابطه بد نمیگن ومیگن میتونست بهتر باشه". یا  راجع به ظاهر اون خانم فکر می کنید.

دراین موقعیت وقتی قرار گرفتید که افکار "مقایسه گر" به ذهنتان رسید، از خود بپرسید که این افکار چه هدفی دارند؟  و می خواهند چه چیزی را به شما ثابت کنند؟  با این مقایسه ها چه کمکی به رابطه فعلی تان می کنید؟

این که این آقا از رابطه قبلیشان بد نمی گویند آیا برای شما معنی خاصی دارد؟

پاسخ به این سوالها بیشتر به شما کمک می کند که متوجه بشوید در ذهن شما چه می گذرد و چه اتفاقی می افتد که دچار این حس حسادت می شوید ،  تا ببینید که بهتر است در مرحله بعد چه قدمی بردارید.

از اعتماد شما سپاسگزارم.

مونا گوشه

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

20 مرداد 1397 ساعت 11:10
سلام خانم دکتر میشه بگید من الان دقیقا باید درباره جی بخونم و بدونم .شما میگید من مهر طلبم یعنی ؟ممنون میشم بیشتر راهنماییم کنید
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
28 مرداد 1397 ساعت 12:08

سلام صبای عزیز و گرامی

پیشنهاد می کنم که فصل 12 از کتاب " زندگی خود را دوباره بیافرینید" را مطالعه بفرمایید.همینطور می توانید بسته های غیر حضوری "بی ارزشی " را تهیه کنید، از سایت توانگری  تهیه بفرمایید.

فکر می کنم  که برای شما مفید باشد.

مونا گوشه

https://www.tavangary.com/mhp1dl/

5e11b5a56b0cb48d0d378e9b2b8117858c677f8f.jpg

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه