سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

همه چیز خوب است ولی تا حرف خواستگاری میزنم کار به دعوا میکشد

پرسش

تاریخ ثبت : 16 مرداد 1397
920  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام دختری هستم ۳۰ ساله با شغل مناسب درآمد خوب (پزشک) و در کل خودم را موفق حس میکنم ولی در رابطه عاطفی به شدت ناتوانم. هر خواستگاری را نمیپذیرفتم و کسی به چشمم نمی آمد به شدت آرمان گرایی داشتم. دوست داشتم همسر آینده ام هم سطح خودم از نظر تحصیلات و شغل باشد. حدودهشت ماه است بالاخره فرد مناسبم راپیدا نموده ام ولی متاسفانه هر وقت از سه تاموصوع صحبت به میان می آید به شدت دچار پرخاشگری میشوم. یک وقتی میپرسد از رابطه های قبلی و البتهبه نظرم به دلیل شکاکیت طرف مقابل است، دو وقتی بحث خواستگاری رسمی به میان می آیدو ایشان میگوید فعلا زود است سوم وقتی به من کم محلی میکند یا جواب مرا نمیدهد، البته ایشان یک بار نامزدی نا موفق داشته و فکرمیکنم ار ازدواج می ترسد، دوم اینکه گذشته من برایش خیلی مهم است به طوری که حرف های بقال سر کوچه را نیز درموردمن مهم میداند. به او علاقه دارم و در خیلی از مواردبا هم تفاهمداریم ولی سر این دو سه موضوع بدجور کار به دعوا و حرمت شکنی میکشد. این رابطه میتواند خیلی خوب باشد ولی با پرخاشگریهای من و شکاکیت او دارد خراب می شود چه کنم؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
20 مرداد 1397 ساعت 14:18

درود بر شما

توضیحات تان را خواندم. توجه بفرمایید:

نوشته اید: هر خواستگاری را نمیپذیرفتم و کسی به چشمم نمی آمد به شدت آرمان گرایی داشتم

اینکه شما نسبت به یک مسئله در خود آگاهی پیدا نموده و آن را شناسایی کرده اید نکته ای مثبت در خصوص شماست. اما آیا در جهت رفع آن اقدامی نموده اید؟ اگر ما فقط نسبت به مسئله ای بینش داشته باشیم ولی آن را اصلاح نکنیم با همان الگو وارد ارتباط و زندگی و ازدواج و... می شویم و آسیب خواهیم خورد.

در خصوص پرسشهایی هم که مطرح نموده اید:

  1. پرسیدن در مورد رابطه های قبلی نمی تواند الزاماً نشان شکاکیت باشد. هر فردی می تواند از طرف مقابل به صورت کلی و بدون توجه به جزئیات و پرسیدن سوالات غیر ضروری (مسائلی که تاثیر گذار بر آینده رابطه نیستند) پرسشهایی داشته باشد. اما اگر عمده زمان در کنار هم بودن شما به پاسخ دادن به پرسشهای مکرر ایشان درباره ارتباطات احتمالی شما باشد لازمست دقت بیشتری داشته باشید.
  2. اگر ایشان نیز در بازه سنی شما باشند ممکن است احساس نگرانی نداشته باشند ولی طبیعی است که شما نگران ارتباط و آینده این رابطه باشید. می توانید از ایشان سوال کنید منظور ایشان از فعلا چیست؟ چه مدت زمانی را مناسب آشنایی و شناخت می دانند؟ شما می توانید با توجه به شرایط خود و انتظارات و برنامه هایی که برای آینده دارید خودتان یک بازه زمانی تعیین کنید.
  3. کم محلی و بی توجهی ایشان در چه موارد و به چه صورت است؟ اگر به طور کلی ایشان فردی آرامتر از شما باشند ممکن است به دلیل درونگرایی باشد و الزاما معنای خاصی نداشته باشد. ممکن است شما چنین برداشتی داشته باشید. اما اگر بعد از درگیری و دعوا و یا برای پیش برد هدف خاصی در رابطه، چنین رفتاری دارند لازمست که دقت بیشتری به عمل آورید. منفعل بودن و یا نگرانی شما از کم محلی ایشان می تواند به گونه ای این رفتار را تقویت کند. بنابراین در این مواقع بهتر است مستقیما با ایشان گفتگو کنید و احساسی که در این مواقع به شما دست می دهد بگویید و احساسات و یا انتظارات ایشان را جویا شوید و نهایتا در موردی که اختلاف دارید و یا بگو و مگو کرده اید به توافق برسید.

دوست گرامی، شاید بهتر باشد که شما در مورد نوع ارتباط و عواطفی که در این رابطه سرمایه گذاری کرده اید نیز تامل کنید. رابطه ای که در آن حساسیت زیادی وجود دارد و حرمت شما حفظ نمی شود طبیعتا نمی تواند رابطه ای مثبت تلقی شود (البته نه به این معنا که نتوان آن را بهبود بخشید). بهتر است در مورد دلایل ماندن خودتان در این رابطه نیز خوب دقت کنید و الگوهایی که در رابطه وجود دارد را شناسایی کنید تا بتوانید با نگاه بازتری در مورد رابطه تان تصمیم بگیرید.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری- خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

25 مرداد 1397 ساعت 16:13
بله خیلی ممنون ما به این رابطه خاتمه دادیم. با تشکر از شما
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه