سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

مشکل روحی روانی و شکست عاطفی و خود کشی

پرسش

تاریخ ثبت : 17 مرداد 1397
815  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام
من تا اوایل هفده سالگی دوستان زیادی داشتم و اعتماد به نفسم خیلی بالا بود اما کم کم مشکلاتی به وجود آمد که روحیم خراب شده و همه دوستانم را از دست دادم. در اجتماع نميتوانم مثل سابق صحبت کنم در خیابان نميتوانم راه بروم و از خرید کردن میترسم. من فوبيا دارم. اما این مشکل من نیست. خانواده ام زیاد از نظر عاطفی به من رسیدگی نمی کنند همین باعث شد در دانشگاه عاشق دختری شوم. به او گفتم او به من گفت نميخواهد با من باشد اما هر بار که ميخواستم برم به من چراغ سبز نشان ميداد یک بار با نگاهش یکبار با خنده هايش یک بار با زنگ هايش حتی خودش گاهی اوقات میخاست تا مرا ببیند اما تا من ميگفتم میخواهم تو راببینم داغ میکرد در آخر هم در فضای مجازی توهین کردم و دوستی کوچکمان تمام شد. اما بعد از آن او جلوي من با همه پسر ها دست می دهد در دانشگاه و صحبت میکند و میخندد...
حال چه کنم خودکشی کنم از زندگی سیر شدم من که راه رفتنم برایم سخت است کسی دوستم ندارد و حتی مشکلاتم باعث شده پیشرفت نکنم و حتی در نمره هايم تاثیر گذاشته چه کنم من آینده ای ندارم به من نگویید به متخصص رجوع کنم نه پول دارم نه حوصله نه اعتمادبنفس

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
18 مرداد 1397 ساعت 11:57

سلام آرش عزیز


نامه تون رو خوندم. و از اینکه در چنین شرایطی سختی به سر می بیرید متاثر شدم.  حق دارید بابت رنج هایی که در طی این حدودا شش سال  همراههتون بوده  احساس و حال خوبی نداشته باشید. نیاز شما برای حمایت خانواده حداقل خواسته ایست ک اونها می بایست برای فرزندشون انجام بدن. اینقدر این توجه لازمه که آدم مجبور میشه هر از چندگاهی  اونها رو به خانواده منعکس کنه تا بدونن فرزندشون تا چه اندازه به محبت و همدلی بیشتر  اونها نیاز داره.  


وقتی آدم این رسیدگی رو به شکل کافی دریافت نمی کنه نیاز خواهد داشت صرفا به منبعی نزدیک بشه تا این توجه رو ازش دریافت کنه. از اون زمان احتمالا دنیاش محدود میشه به اون فرد. انگار در دستانش محصور شده،  به قول شارلوت ماتیسن گاهی اوقات انسان همانند یک پر در دست دیگری به بازی گرفته میشود."    شما حق دارید بابت رفتارهایی ک از ایشون می بینید و توصیف می کنید متاثر بشید. با این وجود  برای اینکه مقداری از این احساس ناخوشایند فاصله بگیرین پیشنهاد میشه تمرکزتون نسبت به ایشون و رویارویی با رفتارهایی که انجام می دهند کمتر بشه. تا وقتی این حساسیت روی واکنش و رفتارهاشون وجود داره پیوسته این تصاویر تلخ و دردناک در ذهن تون تقویت و مرور خواهند شد.

ممکنه در زندگی تون دوستانی ببینید که از اینکه باهاشون در ارتباط باشین احساس نسبتا خوب و آرامی داشته باشید حتی یک نفر. اگر تلاش کنید این ارتباط رو به تدریج برقرار کنید میتونه کمک کنه که به مرور حال بهتری رو تجربه کنید.

گاهی اوقات وقتی احساسات درونی خودتون رو بصورت مستقیم و ساده به خانواده منعکس میکنین باعث میشه تا اونها بفهمن که در این مدت چقدر در خصوص شما کم کاری کردند  .این یادآوری باعث میشه به اهمیت موضوع پی ببرن و توجه خودشون رو خیلی بیشتر و نزدیک تر کنن.  
اگر در شرایطی پیشنهاد مراجعه به متخصص داده میشه برای تشخیص دقیق تر ، بهبود و رهایی سریع تر از دردی هست که شما را بسیار خسته کرده. در خصوص علائمی ک مطرح نمودید نیز این نکته حائز اهمیته. که لزوم مراجعه به روانپزشک در این مقطع زمانی رو ضروری میکنه. تا شدت این علائم پس از تشخیص دقیق تر و طی مراحل درمانی ، به مرور کاهش یافته و قابل کنترل بشوند. وقتی این نشانه ها تا حدودی بهبود پیدا میکنن روی اعتماد به نفس شما ، تحصیل و روابط اجتماعی نیز تاثیر مثبت میذاره. و باعث میشه در میان مدت این تغییرات برای شما ملموس تر و رضایت بخش تر باشند. 

چنانچه بازهم پرسش و یا نکته ای هست که تمایل دارید بیان کنید ، پاسخگو خواهیم بود.


با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 30
کارآمدی پاسخ : 10
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

18 مرداد 1397 ساعت 19:49
سلامی دوباره ممنون از کمک هاتون راستش درسته شما رو نمیشناسم ولی به نظر شخص قابل احترامی هستین چون وقت گذاشتين برام امروز بعد از مدتی از حس بشر گريزيم فاصله گرفتم با رفتار شما اما میخواهم بدانم رفتار این خانم چه علتی دارد شاید کس دیگری را دوست دارد و من را معلق نگه داشته شاید هم تصور میکنم به خاطر اعتماد به نفس پایینم جذبم نشده چون اوایل به من خیلی چراغ سبز نشان ميداد حال چه کار کنم آیا باید فراموش کنم اما من حداقل روزی ده بار اینستا او را چک میکنم او همیشه در اطراف من بود لبخند ميزد نگاهم میکرد گاهی اوقات خودش جلو می آمد و راجب مطلبی حرف ميزد اما حالا بعد از درگیریمان با دوستانم صحبت میکند با پسر های دیگر دست میدهد و..جلوي من کاری که اگر من نباشم مطمئنم انجام نمی دهد چند وقت پیش متنی برای او فرستادم و او تکه های آن متن را در سه چهار بازه متفاوت در شبکه مجازی نشر داد البته اسمی از من نبرد کلا رفتار های متناقض میکند یکبار انگشتر به دست میکند و سعی میکند آنرا به من نشان دهدآخرین بار نزدیک سه دقیقه به چشمان من ژل زد ولی من نميتوانم ارتباط چشمیم را حفظ کنم دلیل رفتار های متناقضش چیست و آیا من باید فراموش کنم امیدوارم بتوانم از راهنمایی های شما استفاده کنم ممنون
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
19 مرداد 1397 ساعت 19:26

سلام آرش گرامی


اینکه عوامل تغییر در رفتارهای ایشون در ارتباط با خودش و شما چی میتونه باشه پاسخ های متفاوتی رو در پی خواهد داشت. با این حال به نظر می رسه با توجه به اینکه بخشی از تغییرات قابل ملاحظه در معاشرت او در ارتباط با دوستان رو  پس از درگیری های اخیرتون مشاهده می کنید و چون احتمالا پی به حساسیت بالای شما نسبت به این مساله برده  ، سعی در  تحت تاثیر قرار دادن شما داره. با این حال برای اینکه این دغدغه ی ذهنی براتون مرتفع بشه پیشنهاد می شه در صورت امکان ، طی فرصتی ، خارج از فضای مجازی ، در شرایطی آرام با ایشون صحبت کنید و دلیل  تغییر رفتارهاشون رو جویا بشید  و اینکه آیا واقعا توجه و تمایلی در خصوص ادامه این رابطه داره یا خیر؟


همه ما این حق رو داریم که جایگاه خودمون  رو در قبال روابطی که با دیگران داریم مشخص ببینیم، تا از احساسات و واکنش های متناقضی که ممکنه افراد در برخورد با ما بروز می دهند رها بشیم . این شناخت باعث میشه از سردرگمی فاصله بگیرید و نگرانی تون تا حدودی  کمتر بشه و  به واسطه موضع جرات مندانه و در عین حال محترمانه ی خودتون در ارتباط با این فرد و افراد دیگر زندگی ،  احساس ارزشمندی  کنید چرا که نخواهید گذاشت دیگران به هر شکلی که بخواهند با شما رفتار کنند. امیدوارم در ادامه بتونید احساسات بهتر و رضایت بخشی رو تجربه و گزارش کنید.


با تشکر از شما

شایان غدیری

ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 30
کارآمدی پاسخ : 10
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه