سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

دقت در مورد مسایل

پرسش

تاریخ ثبت : 17 مرداد 1397
803  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام خسته نباشید من 26 سالم هست 6 سال خارج در اروپا داروسازی خوندم و قصدم بود که به ایران بر نگردم ولی به خاطر بی دقتی در مورد مدارکم نتونستم دوباره ویزام تمدید کنم اون جا بود که به خودم گفتم اشکال نداره تقصیر من نبوده ..ولی این گونه ماجراها برام چند بار دیگه تکرار شد که الان ثابت شده بهدمن که چه قدر بی دقتی می کنم ود کارهام خیلی سعی کردم که مشکلم و بر طرف کنم (از راه تلقین و کمک دوستام)ولی نمیدونم چکار باید کنم این روی خیلی از جنبهدهای زندگیم اثر گذاشته از جمله روی اعتماد به نفسم ممنون می شم راهنماییم کنید

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
20 مرداد 1397 ساعت 05:18

با سلام


لطفا در ابتدا بفرمایید منظور شما از بی دقتی در کارها، چی هست ؟ ( کاهش تمرکز ، کاهش توجه؟ فراموشی و یا ... ) 


قبلا و یا در حال حاضر سابقه پزشکی و یا داروی خاصی بوده که مصرف کرده باشید؟


 از چه زمانی با این مشکل مواجه هستید؟ 


 منظور از چند بار ، حدودا چند دفعه این اتفاق در زندگی شما رخ داده؟ پیش از مهاجرت و یا پس از اون ؟  و در چه صورت امکان بفرمایید این مسأله بعنوان مثال بیشتر در چه نوع مواردی پیش اومده؟



با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری 

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

20 مرداد 1397 ساعت 09:35
ممظورم از بی دقتی بی توجهی در کارها هست انگار دور و اطرافم رو به جای 2 چشم ،با یک چشم می بینم من 8 بار اتاق عمل رفتم و جراحی شدم و آخرین بارش 8 سال پیش بوده وداروی خاصی مصرف نمی کنم و در حال حاضر از لحاظ سلامتی مشکلی ندارم فکر می کنم همیشه این مشکل داشتم ولی منوجهش نبودم تا این که اولین باری که منوجه شدم درباره ویزام بود که بالا خدمتتون عرض کردم البتهودوست صمیمیم که بیشتر مواقعوباوهم هستیم خیلیوبه من در متوجهوشدن اینوبی دقتیم کمکم کردهدمنظورم خیلی از جاها اوندبه من یاد اور شده کهواره این جا رو باز بی دقتی و بی توخهی کردی مثلا میرم مرکز خرید پارکینگ ماشین طبقه زیززمین ولی من توجه نمی کنم که اون جاست و وقتی که می خوام بر گردم نمی دونم کجاست یا نامه رو از یک شخص میگیرم و می خونم از روش ولی با دقت نه و وقتی چند روز می گذره می فهمم محتوای داخلش اون چیزی نبوده که من میخواستم یا دوستم واسموی چیزی رو تعریف می کنهداون لحظه گوش می کنم ؛ولی اون نکته که مد نظرش به من منتقل کنه رو باید 2 3 بار تاکید کنه تا من متوجه شم با محل زندگیم که همیشه از اونوجا رد می شم باشگاه ورزشی داره ولی من اصلا متوجهش نبودم ولی یکی با 1 بار رد شدن از اونجا کاملا متوجهش می شه و اونوبه من میگه باشگاه این جا وجود داره یا حتی در داروخانه پیش اومده که در بین داروهای مریض هامو1 عدد داروی کوچک تر بوره و من اون متوجه نشدم و واسه مریض نذاشتم یا دستورش نزدم
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
21 مرداد 1397 ساعت 12:55

با سلام مجدد


ضمن تشکر از توضیحات تکمیلی شما ، با توجه به نوع و طیف علائم ، سیر زمانی (آغاز- تاکنون ) و همچنین تاثیر قابل توجه آن  بر عملکرد شغلی و اجتماعی ، به نظر می رسه  با مشکل نقص توجه و یا ADD احتمالا از نوع Inattentive ( بی توجهی ) روبرو باشید. با این وجود برای بررسی و تشخیص دقیق تر لازم است به روانپزشک مراجعه شود.

با این حال برای این منظور یک برنامه جامع بهبود شامل  تغذیه ، تمرین و فعالیت جسمانی ، دارودرمانی ، رفتاردرمانی و جدیداً Coaching ، مشابه نقشی که دوست صمیمی تون در ارتباط با شما داشته ولی در شکلی ساختار یافته و پویاتر ،  به عنوان مداخلات رایج در مدیریت و کنترل آن مطرح هستند.


- دارو درمانی بعنوان اثربخش ترین رویکرد و خط اول درمان بکار برده میشه.

- تغذیه : برنامه تغذیه در کنترل و بهبود این مساله بسیار مهمه . بری سیرز معتقده که غذا ، داروی بسیار قدرتمندیه. که در صورت وجود برنامه سالم ، نیاز به استفاده از دارو و مکمل های درمانی طولانی مدت  کاهش پیدا می کنه. ( نوشیدن آب کافی ، استفاده از پروتئین در وعده های سه گانه غذایی و کربوهیدرات های کامپلکس شامل میوه و سبزیجات  تاکید شده و همچنین توصیه شده  از مصرف نوشیدنی های کافئین دار  تا حد امکان اجتناب بشه )


- فعالیت های ورزشی از جمله ایروبیک رو در صورت امکان در بخشی از برنامه های تفریحی مستمر خود قرار بدین.


- برنامه خواب : رعایت برنامه خواب مناسب در افزایش عملکرد ذهنی در طی روز ، بسیار تاثیرگذار خواهد بود. فراهم نمودن محیطی مطلوب  جهت استراحت به همراه موسیقی آرام در طی به خواب رفتن، میتونه در بهبود کیفیت فرکانس های خواب و نوروترانسمیترهای مغزی کمک کننده باشه.  زمان بیدار شدن از خواب تا جایی که امکان پذیره و ضرورتی براتون  ایجاب نمی کنه خیلی زود نباشه. موقعی به رختخواب برید که احساس خواب آلودگی دارید.

- افکار منفی : یکی از پیامدهایی که این مشکل ممکنه ذهن  شما رو احاطه کرده باشه بروز  افکار منفی به واسطه این علائم هست که تجربه می کنید. این افکار روی اعتماد به نفس و عزت نفستون اثر منفی میذاره. طبیعتاً این علائم بخشی از عملکرد این مشکل هست که تناقضی با قابلیت های ذهنی و رفتاری  شما نخواهند داشت.  تولید افکار منفی ،  ترشح انتقال دهنده های شیمیایی در ذهن رو مختل میکنه که خود میتونه روی تمرکز و توجه شما در موقعیت های بعدی اثر منفی بذاره. لذا سعی کنید از سرزنش کردن خودتون در موقعیت های این چنینی  پرهیز کنید. 

- نوت بوکی تهیه کنید و در اون سررسید برنامه ها و کارهای مهم تون رو یاداشت کنید تا  در جریان مجدد اونها قرار بگیرید. چنانچه نکته و یا موضوعی را می بینید و یا می شنوید که براتون حائز اهمیته به خودتون فرصت بدید تا یاداشت برداری کنید. مستند کردن برخی کارهای روزانه میتونه در سازماندنی اطلاعات و یادآوری اونها موثر باشه.

- در ادامه میتونید از Coaching ( مشاور ) برای اثربخشی بهتر کمک بگیرید.



با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه