سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

رابطه عاطفی بعد از طلاق

پرسش

تاریخ ثبت : 17 مرداد 1397
1,235  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام آقای دکتر. دختری 29 ساله هستم .بعد از هفت سال زندگی مشترک بدلیل خیانت های مکرر همسرم تصمیم به جدایی گرفتم .1.5 ساله که منزل و ترک کردم ولی بدلیل طولانی بودن پروسه دادگاه هنوز طلاقه رسمی انجام نشده . چند ماهه من با آقایی نسبتا مذهبی با خونواده مذهبی که دو سال از خودم کوچیکتره آشنا شدم . بعد از یک ماه که از علاقه ایشون مطمعن شدم به ایشون گفتم که من قبلا ازدواج کردم و الان در پروسه ی جدایی هستم . مشکلی با ین موضوع نداشتن . این سالها احساس تنهایی خیلی آزار دهنده بود . این اقا به شدت ادم مهربونیه و کمبود های عاطفیه گذشته ی منو داره جبران میکنه و ما تقریبا رابطه ی بدون مشکلی داریم . و من خوشحالم . سوالم اینه که با توجه به اختلاف سنی و اینکه بخاطر خونواده ی نسبتاً بسته ی ایشون برای ازدواج با یه خانم مطلقه به مشکل برمیخوریم و ایشون خانوادشون در اولویت تصمیماتشون هستن . البته ایشون اصلا برخوردی مبنی بی سرانجام بودن رابطه نکرده . حتی بر عکسش بوده. ایا من باید رابطه ی خو بم و حال خوبم رو بخاطر احتمال جدایی در آینده ، الان تموم کنم ؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
22 مرداد 1397 ساعت 14:13

درود بر شما مهسا گرامی

پیش از اینکه بخواهید در مورد سرانجام این رابطه تصمیمی بگیرید ابتدا لازمست که شرایط شما به حالت پایدار برسد. وقتی شما در حال جدایی هستید با استرسها و خشمهایی مواجهید که می تواند بر رفتار و نحوه انتخاب شما تاثیر منفی بگذارد. شما زمانی می توانید انتخاب مثبتی داشته باشید که:

  • دلایل ازدواج با همسرتان را برای خود روشن کنید
  • دلیل اینکه چرا با وجود خیانتهایی که نوشته اید مکرر بوده زندگی تان هفت سال طول کشیده را دریابید
  • چه نکاتی در ازدواج ناموفق تان بوده که نادیده گرفتید (پروسه انتخاب همسر)
  • تکلیف زندگی حال حاضرتان را به طور قطعی مشخص نمایید

اما در حال حاضر با توجه به محتوای نامه شما، نه فقط در مورد نکات مهم زندگی تان دقت نکرده اید بلکه قبل از جدایی رسمی اقدام به ارتباط با فرد دیگری کرده اید. با توجه به اختلافات شما و همسرتان، چنین رابطه ای می تواند عدد هیجانی بالایی برای شما داشته باشد اما چون برای التیام جراحتهای زندگی به سوی ایشان جذب شده اید، شروع رابطه شما با ریسک بالایی همراه است و می تواند مشکل آفرین باشد.

خدمت شما توصیه می شود ابتدا نسبت به قطعی کردن سرانجام زندگی کنونی خودتان اقدام نمایید. سپس به خودتان فرصتی جهت ریکاوری زخمها و جراحتهایی که پس از جدایی خواهید داشت (که البته قابل درک است) بدهید و پس از آن نسبت به شروع زندگی مجدد اقدام کنید. تا زمانی که پروسه جدایی شما به مرحله قطعیت نرسیده، برقراری ارتباط نه با این آقا و نه با  فرد دیگری توصیه نمی شود.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی


ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 12
کارآمدی پاسخ : 7
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

22 مرداد 1397 ساعت 14:24
خیلی متشکرم از پاسخ کامل شما . پاسخ کامل شما منو به فکر فرو برد . از طرفی منطق شما درست بود و از طرفی من احساس میکنم احتیاج به توضیح مفصلیتری راجع به زندگیه مشترکم و خصوصیات شخصیتیم هست که باید گفته بشه تا بتونم از راهنمایی های شما بیشتر برای بهبودم استفاده کنم . ولی متاسقانه قکر نمیکنم اینجا و بصورت مکاتبه ای بشه زیاد بهش پرداخت . ایکاش ما در شهرستان هم به مشاوران خوبی مثل شما دسترسی داشتیم. . بازم متشکرم از راهنماییتون .
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه