سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ادامه رابطه یا قطع آن

پرسش

تاریخ ثبت : 23 مرداد 1397
842  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
3سال پیش ابتدای رابطه عنوان کردم که قصد مهاجرت دارم ولی طرفم با وجودیکه این قصد را نداشت و اعلام هم کرد،به اصرار رابطه را شروع کرد. من هم چون جایگاه خود را علام کرده بودم دیگر برایم مهم نبود که طرف مانده یا میرود و چون نمیخاستم خیلی وابسته شویم خیلی محبت نمیکردم که هیچ اذیتهای عمدی هم میکردم. به مرور خودم هم علاقمد شدم به ادامه و دو 3 بار اعلام کردم جدیتر شویم. اما جواب منفی شنیدم. و چون احساس امنیتی از رابطه نداشتم به کرات عصبی میشدم و قهرهای طولانی مدت و کلافگی برای هر دو داشتم. الان که مرور میکنم میبینم به لحاظ معنوی خیلی سود بردم این مدت چون خیلی از رفتارهای بد من متعادل شد بدلیل عشق فراوانیکه دریافت میکردم و شخصیت سخت من نرم شده بود. و همینطور ایشان هم خیلی تغییر کردند مثلا عصبانیت خود را درمان کردند. دو 3 بار هم ایشان پیشنهاد ازدواج دادند اما بدلیل لجبازی و ناراحتی رد کردم. البته یک مشاور هر دوی ما را دیده بود و نظر ایشان هم در پاسخ های من بی تاثیر نبود. الان به شدت در فکر قطع رابطه هستم اما کیس دیگری ندارم و در حال حاضر ایشان بهترین و تنها کیس من هستند. نمیدانم چکار کنم.

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
25 مرداد 1397 ساعت 12:36

با سلام


توضیحات شما رو خوندم. چنانچه بخواهم این رابطه را در متن واژه هایی که مطرح نمودید به شکل سریالی از ترس ها و نیازها ترسیم کنم با این الگو قابل بررسی خواهد بود: 

 فصل اول : ترس از وابستگی- عدم ابراز عاطفی-آزار و اذیت عمدی

فصل دوم : نیاز به عشق و رابطه عاطفی- نیاز به احساس امنیت در رابطه-طرد شدن- خشم و سردرگمی ( وضعیت کنونی )


در این مسیر دو نگرانی عمده شامل ترس از وابستگی ( با توجه به تصمیم احتمالی برای مهاجرت  ) و ترس از طرد شدن ( شنیدن جواب منفی به درخواست شما ) و دو نیاز اصلی شامل نیاز به امنیت در رابطه و نیاز به عشق و صمیمیت، ملموسه.

عمده چالش هایی که شما رو در این تصمیم مردد کرده این دو نگرانی ست. چنانچه در آینده ای نزدیک و معین قصد جدی برای مهاجرت دارید این موضوع رو به ایشون منعکس کنید. و چنانچه در حال حاضر برنامه ای برای این منظور ندارید این نگرانی از وابستگی کاهش پیدا میکنه چرا که بهم دسترسی خواهید داشت. اینکه ممکنه در آینده ای نامعین و در زمانی نامشخص مهاجرت کنید شما رو از موقعیت های بالقوه برای تصمیمات جاری بازخواهد داشت.


به نظر می رسه اسکیمای(تله) رهاشدگی به جهت شنیدن جواب های منفی از فرد مقابل در ذهن شما فعال شده  که واکنش های عصبی ، کلافگی و لجبازی ( واکنش متقابل به رها کردن برای اجتناب از رها شدن) رو براتون در پی داشته . الگویی که ممکن است در صورت عدم توجه به اون در روابط دیگر شما نیز تکرار بشه.


بنابراین چنانچه این رابطه میتونه برای شما عشق و امنیت و دستاوردهایی که به اون اشاره کردید رو به همراه داشته باشه و فرد مقابل به معیارهای نسبی شما برای جدی شدن این رابطه نزدیکه، در مورد ادامه و نگه داشتنش با همدیگه صمیمانه گفتگو کنید. فاصله گرفتن از ذهنیت  کودک عصبانی و قرار گرفتن در جایگاه ذهنیت بزرگسال سالم، کمک میکنه تا واقعیت های این رابطه برای طرفین  بهتر و شفاف تر ارزیابی شوند.


با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه