سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ازدواج و بیماری

پرسش

تاریخ ثبت : 24 مرداد 1397
694  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام. من 26ساله هستم و با بیماری قلبی مادرزادی بدنیا اومدم که باعث میشه تا قبل از جراحی قلب که البته هنوز وقتش نرسیده نتونم بچه دار بشم. در حال حاضر به خاطر اینکه خواهرم ماه گدشته ازدواج کرد و به خونه خودش رفت اطرافیان بیشتر از قبل بحث ازدواج من رو پیش میکشن که این منو نگران میکنه و از طرفی بغیر از اشخاص خیلی نزدیک کسی از بیماری من خبر نداره و حتی کسایی که خبر دارن نمیدونن بیماری من تا حدیه که بچه دار شدن میسر نیست البته این قضیه به دلیل پنهون کردن نبود این موضوع رو دکترا نگفته بودن و خودم با مطالعه مقاله در مورد بیماریم متوجه شدتش شدم. من دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طبابایی هستم، خانواده ام جز خانواده های مدرن هستن که احتمالا باعث بشه کسی که به سمتم میاد هم تا حدی مشابه خانواده خودمون باشه. میخام بدونم شما که ارتباط زیادی با خانوداه ها و مشکلات مختلف داشتین احتمال اینکه خانواده پسری راضی با ازدواج با کسی مثل من بشه چقدره؟ به نظرم خودم 10 یا نهایتا 20 درصد. به نظر شما چی؟ بنظرتون حتی خانواده های مدرن راضی به این سبک ازدواج میشن؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
24 مرداد 1397 ساعت 16:02

سلام ثنا گرامی

 قابل درک است که داشتن بیماری و تاثیر آن بر ازدواج و بچه دار شدن تا چه اندازه می تواند برای شما سخت باشد. پذیرفتن بیماری جسمی ای که با شما بوده و انتخابی در بودن یا نبودن آن نداشته اید نیز کاری چالش برانگیز بوده ولی غیرممکن نیست. شما دخترخانم کوشا و توانمندی بوده اید که با وجود مشکلاتی که بیماری قلبی می تواند برایتان ایجاد کند، تحصیل کرده اید و حتما خوبیها و امتیازات و دستاوردهای دیگری هم دارید که اینجا ننوشته اید.

  • آنچه که در نامه شما وجود دارد نوعی نگرانی درباره قضاوت دیگران درباره شرایط جسمی تان است.توجه بفرمایید که دیگران ما را همانطور می بینند که ما به آنها مجوز می دهیم. با بیماری قلبی یا بدون آن، شما می توانید انتخاب هر فردی باشید (یا نباشید).
  •  اینکه اگر فردی که از شما خواستگاری می کند از نظر شما از خانواده ای مدرن باشد نمی تواند الزامی ایجاد کند در جهت همسو بودن با افکار شما یا آنچه که شما انتظار دارید (خانواده ام جز خانواده های مدرن هستن که احتمالا باعث بشه کسی که به سمتم میاد هم تا حدی مشابه خانواده خودمون باشه). در واقع نظام ارزشی افراد و خانواده ها با هم متفاوت است و این تفاوت در برخی جزئیات گاهی حتی بین اعضای یک خانواده هم وجود دارد. پس نمی توان از کسی انتظاری داشت و یا براساس برخی ویژگی های ظاهری (به قول شما خانواده مدرن) منتظر نوع خاصی از تفکر بود و برای آن درصد هم تعیین کرد. اما شما می توانید شرایط زندگی تان را بالغانه مدیریت نمایید.
  • ما توضیحی به کسی بدهکار نیستیم، همچنین همه اطرافیان ما دلسوز  یا خردمند نیستند و در واقع دلیلی ندارد که ما بخواهیم زندگی خود را بر مبنای نظرات و حرفهای دیگران پیش ببریم. پس بهتر است ذهن تان را مدیریت نموده و حرفها و اظهار نظرهای دیگران را برای ازدواج خودتان تحلیل نکنید.
  • مسئله دیگر، فرد یا افرادی خواهند بود که از شما تقاضای ازدواج خواهند کرد. کتمان کردن توصیه نمی شود اما لزومی هم ندارد در همان ابتدای خواستگاری یا آشنایی از بیماری خود بگویید. مطرح کردن این مسئله به زمانی بر خواهد گشت که آشنایی یا خواستگاری به مرحله ای رسیده باشد که شما و طرف مقابل بخواهید جهت رسمی کردن اقدام کنید. نوع بیان مسئله از سوی شما به گونه ای باید باشد که بیماری شما بخشی از شما باشد نه اینکه کلاً خودتان را با بیماری تعریف کنید، یعنی اجازه دهید محسنات شما توسط خواستگار یا شریک عاطفی تان دیده شود. 

توجه بفرمایید: اگر معیارهای فرد خاصی با شرایط شما همخوانی نداشت و مورد انتخاب قرار نگرفتید به معنای ناخواستنی بودن شما نیست.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

24 مرداد 1397 ساعت 16:22
ممنون از اینکه اینقدر زود جواب دادین. فکر نمیکردم سوالم پاسخ داده بشه. نمیدونم نظر شما به من کمک کرد یا نه. ولی اینکه برای سوال من ارزش قایل شدین یک دنیا ارزش داشت. امیدوارم خدا یا بهتون انرژی اینو بده که به بقیه هم کمک کنین.
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
24 مرداد 1397 ساعت 16:34

با سلام


در خصوص محدودیت ها و یا مراقبت های خاص مربوط به بیماری تون و اینکه امکان بچه دار شدن بدون انجام عمل جراحی در آینده امکان پذیر نیست با نظر پزشک متخصص صورت گرفته و یا صرفا با مطالعه مقاله به این مسأله پی بردید؟ 

بنابراین پیش از هر چیز توصیه می شود با مراجعه به متخصص مربوطه در خصوص این محدودیت ها و برنامه های مراقبتی ویژه اقدام نمایید. 


در پاسخ به سوالتون نیز این احتمال معطوف به نظر خانواده ها و اولویت های طرفین بوده و تصمیمات متفاوتی رو در پی خواهد داشت. در بعضی شرایط چنین محدودیت هایی از طرف خانواده پسر قابل اغماضه. و در برخی موارد نیز ممکن است مانعی محسوب گردد. 

موضوع قابل ملاحظه در چنین وضعیتی هایی توجه به این نکته است که عنوان نمودن آن سریعا پس از اولین آشنایی صورت نگیرد و ذکر این مسأله در خلال رابطه و‌پس از حصول اطمینان نسبی از جدیت پسر برای ازدواج با شما، به ایشان منعکس بشه.



با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 30
کارآمدی پاسخ : 2
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

24 مرداد 1397 ساعت 16:38
با سلام. برای محدودیت بچه دار شدن در وهله اول خودم با خوندن متوجه شدم و چند سال پیش هم متخصص قلبم به من و مادرم گفتن که خوشبختانه خودم از قبل میدونستم .
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه