سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

همسرم بی توجه و خیلی خونسرده

پرسش

تاریخ ثبت : 24 مرداد 1397
892  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
12 سال با همسرم دوست بودیم مشکلاتی بود ولی فکر میکردیم که بعد از ازدواج درست میشه!
الان من 31 سالمه و 3 سال و نیم که ازدواج کردیم ولی اصلا به خواسته هام توجهی نمیکنه!
وقتی میدونه رو یه چیزی حساسم یدتر لج میکنه( مثل دیدن فیلم های سکسی) ما از نظر جنسی از هم کاملا راضی هستیم اما نمیدونم چرا اینکارو میکنه و بارها باهاش سر این قضیه صحبت کردم هردفعه میگه قول میدم ولی بازم میبینه!
به من بی توجهی و بی محلی میکنه و من احساس میکنم دیگران اولویت اول هستن و من اولویت اخر و همیشه سره همه چیز منت میزاره مخصوصا پول ماهیانه!
تا میام باهاش بشینم حرف بزنم همیشه از زیر صحبت کردن فرار میکنع به هر نحوی و ادعا میکنه منو دوست داره
من دوسش دارم ولی نمیدونم واقعا باید چیکار کنم بارها به طلاق فکر کردم میگه تو میخوای جدا بشی برو خودت !
میشه کمکم کنید؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
04 شهریور 1397 ساعت 15:25

با سلام


نامه تان رو خوندم. نگرانی شما قابل درک است. زندگی مشترک و چالش های روزمره بر ادراک و احساس ما در خصوص کلیت و معنای  ادامه زندگی تاثیر میذاره. گاها با روزمرگی مشکلات ،  این خطای شناختی پیش میاد که این رابطه قابل پیشرفت نیست. ذهن با کوچکترین نشانه هایی از عدم توجه، اون رو به همه ی فصل های  رابطه تعمیم میده و به جای برخی مواقع،  اون رو همیشگی فرض میکنه. بنابراین  بررسی رفتارهای مشترک میتونه کمک کنه تا آسیب ها و موانع به شکل واقع بینانه تری مورد توجه و اصلاح قرار بگیرند. 

لطفا بفرمایید گرایش ایشون به دیدن فیلم های پورن از چه زمانی شروع شده؟ پیش از ازدواج و یا پس از ازدواج بیشتر مشهوده؟  اشاره کردید که از لحاظ جنسی کاملا از هم راضی هستید. با این حال ایشون با توجه به حساسیت شما نسبت به چنین رفتاری ، مجددا اینکار رو تکرار می‌کنه. واقعیت ممکنه اینطور به نظر برسه که چنین رفتاری بیش از آنکه به واسطه لجبازی با خواسته ی شما باشه، وابستگی به دیدن چنین فیلم هایی هست. منشا چنین رفتارهایی عموما اضطرابه. که یا ریشه آن هم به دوران نوجوانی  بر میگرده و هم گاهی پس از ازدواج شیوع پیدا میکنه. 


برخی مردان از تذکرات و گله های  همسرشان در خصوص نقایص و اشکالات شان استقبال نمی کنند و عموما شنونده های با حوصله ای در چنین موقعیت هایی  نیستن. و این مساله در بسیاری مواقع به معنای عدم توجه به خواسته های همسر و در اولویت نبودن آنها نیست. بنابراین از شنیدن اجتناب میکن تا مانع تزلزل اقتدار ذهنی مردانه خود شوند.

در عین حال گاهی انعکاس نیازها و دغدغه هاتون به شکلی که به تمامیت وجودی شون در رابطه خللی وارد نکنه مورد استقبال اونها قرار میگیره. در چنین وضعیت هایی کمتر از زیر گفتگو شانه خالی میکند. وقتی قدردانی و تحسین می شوند و در خلال اون ، از دغدغه ها و نیازهاتون میگین  این پیام ها بهتر اجازه ورود به ذهنشون رو پیدا میکنن.


شاید در نگاه اول این ویژگی ها کمی خودخواهانه به نظر برسه با این وجود شناخت این خصوصیات، میتونه به دیدگاه ما نسبت به عوامل مختلف یک رفتار کمک کنه و ارزیابی جامع تری رو در خصوص سازوکارهای رفتارهای طرفین به دست بیارید.



با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه