سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

دودلی و تردید برای ادامه

پرسش

تاریخ ثبت : 26 مرداد 1397
1,562  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام. من سه ساله عقد کردم و توی این سه سال شوهرم همواره مشکلات مالی داشته، به حدی که اصلا حس زن و شوهری بهش نداشتم. اگر شبهایی که با هم بودیم رو فاکتور بگیریم، میشه گفت خواهر و برادریم، چون ایشون اصلا درکی از دنیای زنانه نداره. البته هر بار هم که بهش اعتراض میکردم در مورد نحوه رفتارش یا درک نکردن هاش، میگفت بلد نبودم، یا اینکه تو زیادی سخت میگیری، یا مشکلات مالیم نذاشتن که همسر ایه آلی باشم. حس میکنم دنیای من و ایشون خیلی باهم فرق داره. از لحاظ جنسی به هم کشش داریم، ولی از لحاظ عاطفی خیلی درکش پایینه و میشه گفت به بلوغ عاطفی نرسیده. من خیلی بیشتر از همسرم، ایشون رو درک میکنم و ازاین بابت خیلی بهم سخت میگذره. به خاطر همین خیلی ناراحتم و اصلا حس خوشحالی با ایشون ندارم حسم جوریه که فقط دارم زمان میگذرونم. مثلا اگر یک هفته ایشون رو نبینم خیلی سختم نمیشه یا اصلا مثل بقیه زن و شوهرها که تلاش میکنند زمانی رو برای تنها بودن دو نفره شون پیدا کنند نیستم. یه جورایی از این تنهایی دو نفره فرار میکنم.
البته یه مشکل دیگه هم هست. اینکه یک بار خاله ام خیلی بدگویی همسرم رو پیشم کرد و از ظاهر و رفتارش گفت که هر بار رابطه ام با همسرم میخواد بهتر بشه، یاد حرف ایشون میافتم و باز دودل میشم و حالت سردی نسبت به همسرم پیدا میکنم. چون خاله ام خیلی تاکید داشت که همسرم خیلی از من کمتره و من موقعیتهای خیلی بهتری دارم.
از طرفی هم شوهرم خیلی دوستم داره و قول داده کار های گذشته اش رو جبران کنه. ولی من میترسم که نتونه. خودم هم دلم میخواد همسرم یه مرد با اقتدار و خونگرم باشه، ولی نیست و این همیشه جلوی چشم منه

مهمترین سوال :
به نظرتون چه کار کنم که با همسرم یک دل بشم و حرفهای خاله ام یادم بره؟ با این همه تناقض چه کار کنم؟ با این همه تفاوت در درک متقابل و عدم وجود احساس کافی، با این دودلی باید چه کار کنم؟ اصلا موندن پای این رابطه فایده ای داره؟

پاسخ پرسشگر

31 مرداد 1397 ساعت 16:07
البته یه مشکل دیگ هم ک هست اینکه یبار خالم خیلی بدگویی همسرم و پیشم کرد و از ظاهر و رفتارش گفت که هربار رابطم باهمسرم میخواد بهتر بشه یاد حرف ایشون میوفتم و باز دودل میشم و حالت سردی نسبت به همسرم پیدا میکنم.چون خالم خیلی تاکید داشت ک همسرم خیلی از من کمتره و من موقعیتهای خیلی بهتری دارم بنظرتون چکار کنم ک یک دل بشم واین حرفا یادم بره؟از طرفیم شوهرم خیلی دوستم دار و قول داده کارای گذشتشو جبران کنه ولی من میترسم ک نتونه.خودمم دلم میخواست همسرم یه مرد با اقتدار و دست گرم باشن ولی نیستن و این همیشه جلوی چشم منه بااین همه تناقض چکار کنم
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
08 شهریور 1397 ساعت 14:42

با سلام


نامه شما رو خواندم. نگرانی هاتون بابت آشفتگی های ذهنی پیش رو  قابل درکه. گاهی وجود تفاوت هایی قابل توجه در روابط زناشویی، موجب بروز برخی تردیدها در خصوص کم و کیف ادامه رابطه میشه. بخصوص زمانیکه دخالت های دیگران نیز در تشدید این تردید دامن بزنن. 

احتمالا معیارهای اصلی شما در ابتدای پذیرش رابطه با واقعیت هایی که در حال حاضر با اون روبرو هستید فاصله دارند. این مساله رو برای خودتون مشخص کنید که واقعا از یک زندگی مشترک چه چیزی میخواهید؟ ایدآل ها با واقعیت ها در زندگی فاصله بسیاری دارند. همه ی این خواسته ها در کنار همدیگه نمیتونن قرار بگیرن. اینکه همزمان مردی با اقتدار- با سطح مالی خوب-درک بالای عاطفی و شناختی و ... بتواند خواسته های شما رو براورده کند عملا در دنیای واقعی دست نیافتنی ست. با این حال مساله مهم این است شما با کدام یک از این ملاک ها بهتر میتونین زندگی کنین و نبود و یا کمبود کدام یک، کمتر شما رو آزرده میکنه ؟ 


در وهله نخست لازم است فردیت خودتون رو در ارتباط با اطرافیان مشخص کنید. چنانچه بخواهید مدام تحت تاثیر انتقادات و یا سرزنش های دیگران بابت انتخاب هاتون قرار بگیرید ، خیلی از مواقع از تصمیمات خودتون راضی نخواهید بود. 

ممکن است تغییرات مورد نظر شما در مورد همسرتون، در روند زندگی مشترک آتی  ایجاد شود یا نشود. بنابراین  با تکیه بر قطعیت این تغییرات در آینده  زناشویی ، تصمیمی رو اتخاذ نکنید. پیش از آنکه دوران عقد شما به درازا بکشد این موارد رو با کمک همسرتون ارزیابی کنید. به گفتگو بنشینید ملاک ها و معیارهای خودتون رو مجددا مرور کنید. بدون احساس تحقیر و یا سرزنش اونها رو بهشون منتقل کنید. چشم انداز واقع بینانه ی خودتون رو در مسیری که پیش رو دارید بررسی کنید. و همچنین مراجعه به زوج درمانگر را در برنامه جاری خودتون قرار بدید.


با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری


معرفی درس
بسته ازدواج مثبت 360
مجموعه نجات رابطه عاطفی 1 و 2
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه