سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

چگونه دخترم را در خصوص اشتیاق برای ایجاد ارتباط با جنس مخالف هدایت کنم؟

پرسش

تاریخ ثبت : 28 مرداد 1397
534  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
ضمن آرزوی موفقیت برای کلیه همکاران این گروه بویژه دکتر شیری عزیز سوالم در خصوص دخترم بود و اینکه چطور هدایتش کنم تا مسیر خودش رو تو زندگی پیدا کنه. دخترم 17 سال داره و رابطه عاطفی خوبی باهم داریم، ولی اخیرا متوجه شده ام که ارتباطات متفرقه زیادی با پسرها از طریق شبکه های اجتماعی داره در حالیکه ظاهرا دختر درسخوان و مطیعی هست و میدونه که من این ارتباطات رو تایید نمیکنم ولی مخفیانه داره ادامه میده. وقتی محتوای نوشته هاش رو خوندم متوجه شدم که اکثرا در پی مهرطلبی از اونهاست در حالیکه من و پدرش بسیار محبت میکنیم بهش و کم نذاشتیم. موضوع مهم اینه که دخترم تک فرزنده و در روز ساعتهای زیادی رو تنهاست ، ضمنا رابطه عاطفی من و پدرش هم در حد بسیار عالی نیست بدلیل تفاوتهای فاحش که داریم. احساس میکنم اعتماد به نفس دخترم خیلی پایین اومده و احساس نیاز به جلب توجه دیگران داره، ضمنا اضافه وزن شدیدی هم داره که فک میکنم تو کاهش اعتماد به نفسش بی تأثیر نیست. برای اینکه بتونم تو مسیر صحیح تحصیلی و هدفگذاری تو زندگیش کمکش کنم چه کاری میتونم انجام بدم؟ آیا ممنوع کردن گوشی یا گردش با دوستان میتونه کارساز باشه؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
08 شهریور 1397 ساعت 21:25

با سلام


طبیعتا دغدغه شما بخشی از وجه مشترکی ست که بسیاری از والدین با اون روبرو هستن. رسیدن به سنین نوجوانی که برخی آن را دوران طوفان و فشار می نامند و نحوه برخورد و رفتار والدین و اطرافیان در شکل گیری رفتار و احساس نوجوان در دوره های بعدی زندگیش، بسیار تاثیر گذار خواهد. نوجوانان در این سنین در یک موضع خود-محوری و حق به جانب قرار دارن. اینکه انتظار دارن مراقبان نزدیک و اطرافیان، همیشه اونو درک کنند. وضعیت قرار گرفتن  والدین در مدار نوجوان، نه چسبیدن و درگیر شدن زیاد و نه فاصله گرفتنه. نه موعضه کردن و محروم و ممنوع کردن نه بی تفاوت بودنه. 


در وهله نخست، عشق و صمیمت خودتون رو بهش ابراز کنید. زمانهای فراغت از کارتونو بیشتر در کنار هم باشید. اونها خیلی زیاد به تشویق شدن نیاز دارن. چنانچه رفتاری ازش میبینید که درخور ستایشه ازش قدردانی کنید. البته نه بصورت مبالغه آمیز. بهش نشون بدید که دیده شده و مورد توجه قرار گرفته. نقش پدر در این موقعیت به اندازه خودتون میتونه مهم باشه. کیفیت روابط شما لازم نیست عالی باشه همینکه احساس آرامش و امنیت نسبی رو در قالب روابط زناشویی بر پایه احترام و صمیمت بهش منتقل کنید بسیار سودمنده.


حتی الامکان به جای برخوردهای مستقیم و منع و محروم کردن، عواقب و پیامدهای رفتارهای نگران کننده رو در قالب بیانِ نمونه سرگذشت آدم ها ، داستان ، کتاب و یا فیلم مرتبط بهش نشون بدید. باهم تحلیلش کنید و ازش بخواهید نظر شخصی و احیانا نتیجه گیری خودش رو در این خصوص ابراز کنه.و چنانچه تجاربی در این خصوص شنیده و یا دیده شما نیز مایل به شنیدنش هستید.  لذا یادآوری هرازگاهی چنین مواردی ، احساس مسئولیت پذیری عینی تری رو براش تداعی میکنه. 


به اضافه وزن ایشون اشاره کردید. طبیعتا پیامدهای این مساله بخصوص برای دختران از اهمیت بیشتری برخورداره. در عین حال که وضعیت و شرایط بدنی شون رو تایید میکنید، از اون بخواهید چنانچه مایل است برای ایجاد تنوع و حس تازگی ، فعالیت های  ورزشی و رژیمی مورد علاقه خودشو بصورت برنامه ریزی شده با شما مطرح کنه تا بتونید در این راه همراهش باشید.


 ترسیم فضایی دوستانه سرشار از احترام ، توجه و ابراز صمیمت هر چقدر وسیع تر باشه خلا کمتری رو براش میذاره و فضای کوچکتری  برای او در دنیای مجازی به جا میذاره  و اثربخشی آن در کیفیت روابط آتیِ سالم و همچنین پیشرفت تحصیلی ش چشم گیر خواهد بود.



با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری



معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه