سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

عدم رشد در کار

پرسش

تاریخ ثبت : 29 مرداد 1397
756  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام
فوق لیسانس مهندسی شیمی از یک دانشگاه دولتی هستم. 26 سالگی درسم تمام شد. شغل های بی ربط و مختلفی را امتحان کردم و در آن ها بیشتر از دو ماه نماندم. ضمن این که جدی هم دنبال کار نبودم. روابط عاطفی بی سرانجامی را تجربه کردم و بعد از یک دوره ی طولانی تصمیم گرفتم جنگجوتر وارد میدان زندگی شوم. تا این که در 31 سالگی توانستم جذب یک شرکت بزرگ و مطرح شوم. کارم در اینجا هم غیرمرتبط است اما به علت دریافت به موقع حقوق و بیمه و همین طور قوی تر کردن رزومه به اینجا ماندن راضی شده ام.
کاری که به من داده اند کار فوق العاده یکنواخت و ساده ای است که انرژی من را به هیچ عنوان تخلیه نمی کند و اصلا در آن احساس رشد نمی کنم. گاهی خودم را سرزنش می کنم که بی عرضه هستی و به یک شرایط حداقل دل بسته ای . از طرفی خاطرات سخت بی پولی های گذشته اجازه نمی دهد از شغلم بیرون بیایم.
چطور می توانم از این حس بی ارزشی خودم را نجات دهم؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
08 شهریور 1397 ساعت 13:54

با سلام


توضیحات شما رو خواندم. به نظر میرسه با توجه به برخی نشانه ها در واژه های بیان شده در متن ، گاهی اوقات در زندگی، گرفتار  فعال شدن تله های نقص و شکست می شوید. حتی زمانیکه در وضعیت شغلی نسبتا پایدار و قابل قبولی نیز قرار دارید این تله، گاهی میاد  و زهر خودش رو میریزه. خودتون رو سرزنش کرده و بی عرضه خطاب می کنید. این پیام ها همان چیزی هستند که تله ی نقص و بی ارزشی شما رو تقویت میکنن.

گاهی نیز تله شکست، به واسطه اجتناب از چالش ها و اهمال کاری و شکست در تجارب شغلیِ هرازگارهی و متفرقه ی گذشته، یقه شما رو میگیره  و نمیذاره از موقعیت شغلی کنونی خودتون لذت ببرید. کار فعلی رو بسیار پایین تر از توانایی هاتون تصور میکنین و گاهی خودتون رو آدم ناموفقی میدونین.

واقعیت اینه که عامل اصلی در ایجاد این تله ها ، عیب ها و نقص های واقعی شما نیستند. بخشی از اون ها طبیعتا به تجارب کودکی تون در ارتباط با اعضای خانواده بر میگرده و بخشی نیز متاثر از رویدادهایی ست که به واسطه قرار گرفتن در  موقعیت های کاری و روابط اجتماعی و عاطفیِ نافرجامِ گذشته بروز پیدا می کند. در واقع با شما کاری می کنند که هیچ گاه و در هیچ مرحله ای از پیشرفتِ ایدآلتان نیز آب خوش از گلوتون پایین نره.

بنابراین پیشنهاد میشه ضمن توجه به نقاط ضعف، پیشرفت های خودتون رو در مقایسه با گذشته و همچنین دستاوردهای کنونی تون رو درنظر بگیرید. تمرکز بیشتر روی دستاوردها به جای سرزنش ها و شکست ها کمک میکنه ضمن کاهش احساس های ناخوشایند، دست یابی به پیشرفت های آتی، امکان پذیرتر بشوند. ارتباط با دوستان و روابط اجتماعی پویا که در آن احساس ارزشمندی بیشتری رو تجربه می کنید نیز کمک میکنه بیشتر به موفقیت ها و بسترهای لازم برای پیشرفت نائل شوید.

بهره مندی از بسته های غیرحضوری  از بی ارزشی تا من ارزشمند در این راستا میتونه براتون سودمند باشه.



با تشکر از اعتماد شما 

شایان غدیری



معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه