سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

وابستگی شدید به همسر

پرسش

تاریخ ثبت : 31 مرداد 1397
888  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام. من ۲۶ سالمه ۱سال هست که با همسرم زندگی میکنم ۴سال از راه دور ارتباط داشتیم چون ایشون ایران نبودن. الان من خارج از ایران هستم. من مشکل وابستگی شدید به همسرم دارم جوری که اینجا مثل زندان شده برام و هیچ کاری و هیچ جایی بدون اون نمی تونم باشم این حس روز به روز بدتر میشه البته این حس وابستگی از زمانی شروع شد که من متوجه شدم ایشون با یکی از همکارای مجرد خانوم مسیج میدادن و گاهی بعد از کار بیرون میرفتن چند بار دعوا ...کردم گفت این موضوع عادی هست. و بعد از مدت ها مسیج کمتر شد و همینطور بیرون رفتن. اما الان من حتی هر روز از خونه میرم سر کار ایشون یا ساعت ها بیرون میمونم که با هم برگردیم که یه وقت بیرون نره مسیج نده و.... هر وقت مسیج میاد رو گوشیش غم میگیرم میگم نکنه اون باشه. من حتی نمی تونم از ترس از دست دادن همسرم و کشید شدنش به طرف کسی دیگه تنهاش بزارم و به سفر برم خانواده ام ببینم. من همه کار برای همسرم میکنم او برخوردش با من خوبه و برام همه کار انجام میده ولی من نمی تونم ای موضوع برای خودم حل کنم بی تفاوت باشم چون چند بار گفتم توجه نکرد که کلا تموم بشه. من ترس دارم از این موضوع همش گریه میکنم اصلا ارامش ندارم همه زندگیم شده فکر کردن اگر پاسخ من بدید و من راهنمایی کنید ممنون میشم.

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
08 شهریور 1397 ساعت 00:27

با سلام


توضیحات شما رو خوندم. نگرانی  تان قابل درکه.  بابت شرایط موجود فشار زیادی رو متحمل میشید. با این حال به نظر میرسه  مانیتورینگ مداوم ایشان، بیش از اینکه آرامش رو براتون فراهم کنه به  نگرانی تون بیش از پیش دامن زده و   به مرور فرسوده و در ادامه زندگی،  شما رو دل زده خواهد کرد. 

زمانیکه در مورد یک موضوع پر استرس بصورت مداوم فکر میکنید و یا با تکرار برخی رفتارهای کنترلی، موجب تقویت آن می شوید، این وضعیت، بصورت مستقیم و غیر مستقیم منجر به ترشح هورمون کورتیزول میشه . ترشح مداوم این هورمون، نه تنها نگرانی ، استرس و اضطراب شما رو تشدید میکنه، بلکه موجب بروز  برخی مشکلات جانبی از جمله اختلالات خواب-تغذیه-کاهش و یا اضافه وزن ، کم حوصلگی و انزوای اجتماعی میشه.

پیش بینی میشه ادامه این وضعیت پیامدهای ناخوشایند بیشتری رو به همراه داشته باشه. ذهن  هر چقدر درگیر چنین موضوعاتی می شه ناخوادگاه حتی در شرایط عادی نیز، پیش از اینکه رویدادی خاص اتفاق بیفته ، بصورت شرطی از خود واکنش نشون میده .


توصیه میشه حتما کمی به خودتون استراحت بدید. به جای در پیش گرفتن رفتارهای بیش و پیش کنترلی، با همسرتون در فضایی آرام و صمیمانه صحبت کنید. از احساس بسیار آزار دهنده ای که دارید اونو مطلع کنید بدون اینکه بخواهید سرزنش کنید. به او بگویید بابت ارتباطی که به این شکل وجود دارد چقدر شرایط روانی ، عاطفی، بدنی و اجتماعی شما رو متاثر کرده. 

در عین حال خودتون رو زندانی نکنید. کمی بیشتر به خودتون فضا بدید تا بهتر بتونید فکر کنید ، احساس های خوب و مثبت رو تجربه کنید، به خانواده و دوستان سر بزنید. اینها به شما کمک میکنند که به مرور  تغییرات رضایت بخشی در روند زندگی و احساس شما ایجاد شود.



با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه