سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

رابطه رو ادامه بدم یا نه

پرسش

تاریخ ثبت : 02 شهریور 1397
884  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام من دختری هستم 24 ساله با یک اقایی که 9 ماه از خودم کوچکتر هست 1 سال و نیم که در ارتباطم،ایشون اوایل بسیار عالی بودند مرتب خوش صحبت و خیلی عالی با گذشت زمان کم کم طرز حرف زدن و رفتارشون عوض شد جوری که من دلسرد شدم....گهگاهی تقاضای پول داشتن کع بعد بهم میدادن...سعی در یاد دادن اداب معاشرت داشتن..تریفاشون نوعی توهین داشت و من کم کم دلسرد شدم و می گفتن شوخیه چون هیچ وقت برای مسایل نتیجه ای جز عدر خواهی نبود من همیشه سر هر دعوا بحثتی قبل رو میکشیدم وسط...جواب دیگران و نمیداد چون از تنها شدن می ترسید...2 بار جدی تموم کرد و باز دوباره برگشت...گفت عصبانی بوده ی چیزی گفته...اوایل قصد ازدواج نداشت و معیارش پول بوود همیشه ام میگفت ما اینده نداریم..مانمیخوایم ازدواج کنیم تا این که 2 ماه اخیر دیکه تصمیم به ازدواج گرفت..اما من دیگه نمتونستم باور و قبول کنم..جدیدا میرفت سر کار چون میخواست سریعتر زندگیو شرو کنه اما دیگه وقتی برای من نداشت جوری که 2 ماه شاید 4-5 ساعت میدیدمش..دوسش داشتم اما فک میکردم کسی که که اینجوری راحت میگه تموم..یعنی راحت میتونه همه چیو فراموش کنه.. نمدونم ادامه بدم یا نه؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
09 شهریور 1397 ساعت 01:39

درود بر شما

9 ماه فاصله سنی نمی تواند تاثیر منفی در ازدواج بگذارد به شرطی که آقا پسر بلوغهای ازدواج را کسب کرده باشد. این بلوغها را در این موارد می توانید چک کنید:

بلوغ جنسی : یعنی لازمست شما نیازهای جسمی‌ تان را بشناسید و به سلیقه‌ خودتان آگاهی داشته باشید.

بلوغ شخصیتی : بلوغ شخصیتی ابعاد مختلفی دارد؛ مواردی مثل خود کم ‌بینی، تایید طلبی، کمال گرایی، توجه طلبی، مهرطلبی، و... کلاً مباحث شخصیت سالمتر در این حیطه جای می گیرند.

بلوغ عاطفی : مدیریت عواطف خود/ چرا از کسی خوشم می آید؟

بلوغ اجتماعی : شغل و موقعیت اجتماعی هر کس، تقریبا میزان بلوغ اجتماعی او را مشخص می‌کند.

بلوغ مالی : قبل از ازدواج باید توقعات و خواسته‌های مالی طرفین معلوم باشد. داشتن شغل ثابت و برنامه ریزی برای بودجه بندی زندگی، توان مدیریت مالی

بلوغ معنوی : آگاهی نحوه دینداری و مسائل مربوط به این حیطه

آیا شما این بلوغها را در ایشان چک کرده اید؟

  • شکی نیست که برای یافتن فردیت و کسب بلوغهای ازدواج، بازه سنی می تواند عاملی تاثیر گذار باشد. با توجه به متن نامه شما، بلوغ و ثبات شخصیتی هنوز در ایشان کامل نشده. قطع و وصل شدن یک رابطه، نشانه ای مثبت در رابطه تلقی نمی شود.
  • در مورد بلوغ مالی نیز توجه بفرمایید که منظور، الزاماً داشتن تمکن مالی بالا نیست. یک آقاپسر به عنوان مرد زندگی بایستی شغل داشته باشد و بتواند این ثبات شغلی را حفظ کند، بتواند برای آینده مالی خانواده اش برنامه ریزی کند و توان بودجه بندی داشته باشد. آیا در این مدت، چنین چیزی در رفتار ایشان دیده اید؟
  • و نکته آخر اینکه: آیا در حال حاضر، ایشان را مناسب ازدواج می دانید؟ آیا چشم انداز زندگی با ایشان را برای خود مثبت تلقی می کنید؟

چک کردن موارد ذکر شده می تواند به شما کمک کند برای گرفتن یک تصمیم بالغانه. بسته آموزشی غیر حضوری "ازدواج مثبت" هم خدمت شما پیشنهاد می گردد.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری- خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه