سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

جذب شدن پسرانی با خلا عاطفی

پرسش

تاریخ ثبت : 04 شهریور 1397
1,313  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام.
دختری 28 ساله هستم. در شرح مختصری از خود میتونم بگم دختر نسبتا شاد، شوخ، اجتماعی و دارای دایره اجتماعی وسیعی از دوستان هستم. علی رغم اینکه دختر اروم و صبوری به نظر می رسم ولی اهل هیجان و شادی هستم و کودک درونم خیلی اکتیوه. شاغلم و تقریبا بچه مثبت و درس خون به اصطلاح عامله تلقی میشم.
مشکلی که دارم نمیدونم شایدم مشکل من نباشه ولی ازار دهنده ست. اینه که پسرانی که بهم تمایل زیاد دارند، جز قشر اسیب دیده و به تعبیری منزوی هستند. خلا عاطفی دارند. تنها هستند و تمایل دارند منو به عنوان پناه بی کسایی هاشون انتخاب کنند. از اجتماع و دوستام منو دور کنند و مالکیت شدید دارند و شکاک و بدبین هستند. این ارتباطات خیلی برای من ازار دهنده ست و هر بار به شکلی رابطه جدی برام پیش اومده از این دست پسرا بودند. چه باید بکنم؟ ایا ویژگی خاصی باید در وجودم تغییر بدم؟ ایا رفتار خاصی باید نشون بدم که این افراد بهم متمایل نشن؟ لطفا راهنماییم کنید

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
06 شهریور 1397 ساعت 14:20

درود بر شما

همانطور که خودتان نیز متوجه شده اید لازمست که با ایجاد تغییر در ذهن خود، رفتار خود را نیز مدیریت کنید.

اینکه شما متوجه شده اید نیاز به تغییر دارید نکته ای مثبت در خصوص شماست. اما برای اینکه بتوانید این تغییر را ایجاد کنید لازمست مسیر ارتباطاتی که تاکنون داشته اید را بازبینی کنید.

رفتار شما در تمامی این روابط یک نقطه مشترک دارد که پیش نویس زندگی شما در ایجاد آن موثر بوده. شما با بررسی رفتارهای مخرب و ناکارآمدی که شما را جذب چنین روابطی کرده می توانید مسیری را که به چنین نتایجی ختم می شود بسته و مسیر جدیدی در زندگی خود باز کنید.

به عنوان مثال ممکن است شما ترس پنهانی از دوست داشته نشدن داشته باشید که سبب شود در روابطی حضور داشته باشید که طرف مقابل به شما احتیاج داشته باشد یا اینکه محیط زندگی شما به گونه ای بوده که شکاکیت در آن وجود داشته است. اینکه ما یک سری رفتار آسیب رسان را تکرار می کنیم برای ان است که با تکرار محیط آسیب زا بخواهیم کار دیگری برای خود بکنیم ولی چون به نوع رفتار خود اگاه نیستیم، همان مسیر اشتباه را رفته و به همان نتایج می رسیم. یافتن دلیل اینکه چرا من در چنین موقعیتهایی( رابطه عاطفی) افرادی را جذب می کنم که دارای مشکلات در روان خود هستند گام نخستی است که می تواند به شما کمک کند. در مرحله بعد میتوانید از خود بپرسید اگر توجه به این فرد نشان ندهم چه می شود؟ پاسخ این مرحله می تواند ریشه حضور شما در روابط ناکارآمد باشد (مثلا ممکن است از سوی او ترک شوم؛ حالا اگر ترک شوم چه می شود؟). معمولا این گونه رفتارها ریشه در دوران کودکی ما دارند. شناسایی انها می تواند کمک کند که تکرار ان در زندگی تان اتفاق نیفتد.

نکته دیگر اینکه ممکن است شما تعریف تان از رابطه عاطفی، پرستاری کردن و یا خواهری کردن باشد. چک کردن نوع رفتار خود در رابطه نیز می تواند سر نخ خوبی به شما بدهد تا بتوانید با مدیریت ذهن، رابطه مناسبی را برای خود برنامه ریزی نمایید.

مقاله:

داستان زندگی چگونه شکل میگیرد؟


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی

ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 30
کارآمدی پاسخ : 6
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه