سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

خواستگاری که باب دلم نیست

پرسش

تاریخ ثبت : 08 شهریور 1397
1,321  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام، من یه خواستگار دارم که از اقواممون هست اما با بیشتر ملاکهام سازگار نیست. اما خب اخلاقهای خوبی هم داره و در کل پسر بدی نیست. و هم اینکه خانواده ش آدمهای خوبی هستن.خانواده م میگن که پسر خوبی هست و میتونی چیزهایی که در اون نمی پسندی تغییر بدی. یعنی در واقع اگر بخوام ایشون رو قبول کنم، تنها بخاطر اصرار خانوادم و رودربایستی با خانواده ی خواستگارم و کمی هم ترحم نسبت به اون پسر هست. حالا نمیدونم چه تصمیمی بگیرم. از طرفی در فامیل ما همه خواستگار فامیل رو یک موهبت الهی میدونن!! در حالیکه من صرفا به فامیل بودن طرف فکر نمیکنم و ملاکهای دیگرم از جمله تحصیلات و ظاهر و تیپ شخصیتی ( که من در ایشون نمیپسندم) برایم مهم هستند. حالا نمیدونم چرا میترسم در صورتیکه قبول نکنم پشیمون بشم ! شاید بیشتر بخاطر فکری هست که اطرافیان ممکنه دربارم بکنن. ممنون میشم راهنماییم کنید.

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
13 شهریور 1397 ساعت 00:28

درود بر شما

ازدواج تصمیم مهمی در زندگی است که می تواند بر سایر ابعاد زندگی ما تاثیر بگذارد، بنابراین لازمست با دقت و تفکر صورت بگیرد.

اینکه فردی واجد ویژگی های مثبتی باشد، دلیل نمی شود که ما بتوانیم در کنار او خوشبخت باشیم، مهم این است که این فرد بتواند حداقلهای مورد انتظار ما را تامین کند.

همچنین نمی توان به امید تغییر دادن کسی وارد زندگی با او شد. برای تصمیم گیری بایستی شرایط کنونی یک فرد را ببینید نه آنچه که دوست دارید در وجود او باشد.

در مورد نظر فامیل هم توجه بفرمایید که در زمان شروع زندگی مشترک، این شما هستید که با طرف مقابل به زیر یک سقف می روید نه فامیل شما. بنابراین لازمست که طرف مقابل مطابق با معیارهای شما باشد نه فامیل. 

ازدواج اگر با شناخت مناسب از خواسته های خود و ویژگی های طرف مقابل صورت بگیرد، می تواند برای شما کارکرد مثبت داشته باشد. ترحم و رودربایستی و مردم چی میگن و... عواملی هستند که پیش بینی یک ازدواج مثبت را نمی کنند و ضریب اشتباه در انتخاب را بالا می برند.

دوست خوبم، شاید برای خود شما هم بهتر باشد که ابتدا بلوغهای ازدواج را در خودتان چک کنید و مطمئن شوید آنها را احراز نموده اید، سپس برای تصمیم به این مهمی، در ذهن خود فایلی باز کنید. شما باید:

  •  بدانید از زندگی مشترک چه می خواهید؟ 
  • مهمترین ملاکهای همسر آینده در نظر شما چیست؟ 
  • طرف مقابل برای شما مطلوبیت جن.سی داشته باشد (بسیار مهم)
  • و اینکه بدانید اصلا برای چه می خواهید ازدواج کنید. 

وقتی خود و ایده آلهای تان را بشناسید، می توانید انتخابی متناسب با اولویت های خود داشته باشید و مواردی مثل نظر فامیل نمی تواند تاثیری بر دیدگاه شما داشته باشد.

در خصوص این آقا نیز چنانچه مطابق انتظارات تان نیستند، نظر خود را ضمن حفظ ارزشها  و حرمت خانواده، به آنها اعلام نمایید.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی

ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 30
کارآمدی پاسخ : 10
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه