سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

به پوچی رسیدن بعد از رفتن او

پرسش

تاریخ ثبت : 09 شهریور 1397
1,452  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام - شبتون بخیر
لیسانس عمران و دانشجوی ارشد معماری- 26 ساله .
نزدیک به یک سال با دختری دوست شدم که هفت سال از من بزرگتر بود - خانمی بسیار پاک و متشخص - تحصیلکرده ی دانشگاه تهران و مدرس دانشگاه - زیبا و خوش اندام - مهربان و خوش قلب
بعد از یک سال به این نتیجه رسید که زندگی با من رو نمیخواد - اوایل رابطه ی بسیار خوبی داشتیم و و بعد از شش ماه هم شرایط بد اقتصادی و غیره و همچنین بعضی رفتارهای من باعث شروع سردی او شد .
چند روزی هست که من رو ترک کرده -رفتنش از زندگیم من رو کشوند به جایی که : " حالا که رفته برا چی دیگه میخوای کار کنی ؛ برا چی دیگه زندگی کنی و... "
رفتنش باعث متوجه بشم من هدف زندگیم رو در گرو ازدواج و تشکیل خانواده و امثالهم رقم زده بودم که با از بین رفتنش به پوچی رسیدم .
(هدف تاسیس آموزشگاه هنری رو همیشه داشتم ) ولی منظورم از این مدل چیزها نیست!
منظورم پول و ازدواج و خدمت هنری و مهارت در هنر و ... نیست!
یک سوال عمیق تر - " خب تهش که چی ؟"
اصلا فرض کن آموزشگاهتم تاسیس کردی - میلیاردی هم درامد داشت -زنتم گرفتی - تهش که چی ؟

مهمترین سوال :

پاسخ پرسشگر

09 شهریور 1397 ساعت 22:59
تگ هاییی که قابل ثبت بودن "خیانت و دروغ و انتقام " ربطی به مورد من نداشتند - با این حال سایت اصرار داشت که روی سه تا کلییک کنم . و اگر خودم بخواهم سه تگ اعلام کنم : 1- بی هدفی 2- رها شدگی 3 عشق خواهد بود
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
14 شهریور 1397 ساعت 00:26

سلام شایان گرامی

نامه شما را خواندم، به نظر می رسد که شما تمام اهداف و معنای زندگی خود را در گرو این رابطه و سرانجام آن گذاشته بودید و به عبارتی تمام تخم مرغ های شما در یک سبد بوده که با از دست رفتن آن سبد یک مرتبه دچار بی معنایی شده اید.البته گاهی وقتها بعد از، ازدست دادنها در رابطه عاطفی این پوچی و بی معنایی رو تجربه می کنیم، یک مرتبه ممکن است که همه کار و زندگی رو رها کرده و سر به کوه و بیابان بگذاریم، یا یک راه و سلوک عرفانی رو پیش بگیریم و از عشق زمینی به یک عشق معنوی  بخواهیم برسیم، تمام این  راه ها و رفتار ها در واقع به حالت ناآگاهانه ای مارا حفظ می کنند که با فرو رفتن در یک حالت بی تفاوتی، سر شدگی ، کرختی و بی حسی درد ناشی از این ترک شدن، جدایی و فقدان را تجربه نکنیم.  این سوالات چرایی که در نهایت پاسخ مشخصی هم ندارد و انتها هم ندارند ، مار ا چنان سرگرم خود می کنند تا از تجربه هیجانی  لحظه حال ( مثل غم، ترس، خشم، اضطراب، وحشت و...)  که برای عبور از این فقدان و جدایی ضروری است اجتناب کنیم.

شایان گرامی، این جدایی سخت است، عبور ازش نفس آدم را می گیرد، روزهای خوب مثل فیلم جلوی چشم شما رژه می روند، ممکن است انواع و اقسام فکر ها و اگر و اما ها از آسمان ذهن شما عبور کنند، اما لازم است بدانید که این عواطف و احساسات جاری است و طبیعی ، اجازه بدهید که تجربه کنید، درست مثل آب و هوا  که تغییر می کند، آب و هوای دل شما هم تغییر می کند، شما نظاره گر عبور این عواطف باشید، خودتان را سرزنش نکنید و دست از چرایی بکشید ، تا بتوانید از این مرحله عبور کنید، هر چند که این رابطه تمام شده است به هر دلیلی ، اما به این معنا نیست که زندگی شما پوچ  شده، هنوز می توانید هدف گذاری کنید، تلاش کنید، کار خودتان را رونق دهید، این ها جنبه های مختلف وجود با ارزش شماست ، هویت و فردیت شما ، ارزشمندی و موثر بودن شما بعید می دونم در  گرو این رابطه بوده باشد که با از دست رفتنش پوچ شود، هر چند که می دانم لحظه هایی از ناامیدی و پر از غم را احتمالا تجربه می کنید.

شما می توانید دوباره عاشق شوید و دل ببندید، هیچ لزومی هم نداره که همین احساسات را دوباره تجربه کنید.

می توانید زندگی خود را بسازید.

بهتون پیشنهاد می کنم دروس غیر حضوری خانه توانگری تحت عنوان " رهایی از تنهایی" را تهیه کنید. فکر می کنم براتون مفید باشد.

با کلیک بر روی عنوان می توانید به سایت مرتبط وارد شوید.

با تشکر از اعتماد شما

مونا گوشه

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

17 شهریور 1397 ساعت 22:45
خانم گوشه ی عزیز ممنونم از پاسخ خوب شما و کلمات زیبایی که به جا و درست بکار بردین . به پیشنهاد شما بسته "رها شدگی " رو خریداری کردم و امیدوارم تغییر ی چه مثبت و منفی ایجاد بشه - از این برزخ بیزارم . سپاسگزارم - امیدوارم حال قلبتون خوب باشه .
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه