سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

به رابطه برگردم یا نه؟

پرسش

تاریخ ثبت : 14 شهریور 1397
1,471  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با پسری با شخصیت کمال طلب منفی ۳ماه در ارتباط بودم (معرفی شده بودند) همیشه میگف دوست دارم اما حس کامل ندارم پیش روانشناس رفتیم گف شخصیت وسواسی داره بت علاقه داره اما فک میکنه علاقه باید خیلی زیاد باشه منم تله رهاشدگی دارم و از اینکه حس کردم نمیخاد بمونه تقریبا قشقرق راه انداختم و اونم گف هنوز نمیتونه تصمیم بگیره اما ادامه رابطه بخاطر وابستگی من به صلاح نیست منم کلی گریه کردم خودشم گریه کرد منم گفتم رابطه اینطوری یکطرفه س منم نمی مونم اونم فقط ۳ روز متوالی حالمو پرسید و بعدش کلا رفت الان ۳ هفته گذشته همش فک میکنم رابطه خوب بود اون نمیتونست تصمیم بگیره و الکی حسش کامل نبود و همه چی رو خراب کرد، فراموشش کنم یا دوباره ببینمش؟
طبق تست هایی که روانشناس از ما گرفت گفت رابطه تون 50 50 هست و نمیتونه بگه نامناسب هست تو مسایلی مشکل بود مثه وجود استقلال زیاد ایشون در رابطه، درونی بودن تصمیم گیری در ایشون. در کل مدت رفت و آمد همه چی خوب بود همیشه بود من فک می کردم همه چی واقن خوبه اما واقعیت طور دیگه ای بود که وقتی من خیلی زیاد اصرار کردم رابطه پیش بره اون گف واقن نمی تونه تصمیم بگیره.

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
17 شهریور 1397 ساعت 22:38

درود بر شما

علاقه و دلبستگی عاطفی، نیروی قدرتمندی است که در عین حال که می تواند حس مثبتی به ما بدهد قدرت ضربه زدن به ما را هم دارد. هر جدایی ای مانند از دست دادن یک عزیر دردناک و سخت است؛ جدايي و پايان يك رابطه مي‌تواند آسيب ‌هاي فراواني داشته‌ باشد به ‌خصوص اگر یکی از طرفین با ترک شدن از سوی دیگری مواجه شده باشد.


وقتی کسی از عمیق شدن رابطه با شما طفره می رود و انواع بهانه ها را برای عدم صمیمیت آورده و نهایتاً رابطه را قطع می کند، بهتر است یکبار برای همیشه با این مسئله کنار بیایید و به جای نشخوار خاطرات و برداشتهای دلخواه به جای واقعیت، با خود بالغانه بیندیشید و این رابطه را تمام شده بدانید. ایشان چه از صمیمیت با شما فرار کرده باشد چه نخواهد زیر بار مسئولیت و تعهد برود، چه در تصمیم گیری مشکل داشته باشد، مورد مناسبی برای سرمایه گذاری عاطفی نمی باشد.


اما نکته مهمتر حضور این فرد در زندگی شما و اصرار شما برای برگشتن به چنین رابطه ای است. بهتر است برای مدیریت ذهن و به دنبال آن رفتار خود، دلیل آن را چک کنید که چنین فردی در زندگی شما چکار می کند؟ شما از تنهایی می ترسیدید؟ نکته خاصی در وجود ایشان بوده که سبب تمایل ایشان به سوی شما شده؟ یا اینکه بازه سنی شما سبب نگرانی از مجرد بودن و رفتن به سوی هر فردی شده است؟ که در این صورت دقت بفرمایید که هر نوع رابطه ای جبران کننده تنهایی نیست. بر فرض هم که شما به رابطه برگردید، چه تضمینی برای ادامه از سوی ایشان وجود دارد؟ شما از این رابطه چه می خواهید؟


هر آدمی ممکن است به هر دليلی تنهايی را تجربه کند. تنهايی يک مشکل و ضعف نيست و آدم تنها هم به اندازه فردي که در رابطه است خوب و ارزشمند است. پس تنهایی را به يک مساله وحشتناک تبديل نکنيد، "من" هم به اندازه "ما" قابل احترام است.‏ لزومی ندارد همه دوستدار شما باشند یا برای جلب محبت یک فرد دیگر دست به هر اقدامی بزنید؛ شما می‌توانید یک نفر را پیدا کنید که واقعا دوستتان داشته باشد. در نظر داشته باشید که هویت شما وابسته به رابطه نیست و اگر جدا شدید و تنها ماندید باز هم انسانی ارزشمند هستید.‏


بهتر است که الگوهای ناکارآمدی را که باعث اتفاقات اخیر زندگی تان شده چک کنید، و سهم خودتان را در این پیشامدها ببینید تا بتوانید الگوی رفتاری مناسب تری را جایگزین نمایید. اینکه بعد از یک شکست عاطفی ما بدانیم با تغییر کدام بخش از روش زندگی و رفتارهای مان می توانیم راه تکرار ناکامی را ببندیم گامی بسیار مهم است.


آموزش غیرحضوری شخصیت سالمتر من خدمت شما پیشنهاد می شود.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری- خانه توانگری طوبی

ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 27
کارآمدی پاسخ : 9
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

زهرا محمدی
زهرا محمدی
18 شهریور 1397 ساعت 00:52

سلام

ممنونیم به ما اعتماد کردید

زهرای عزیز 

وقتی طرف مقابل شما قادر به تصمیم گیری نیست و شما در رابطه ای بلاتکلیف هستید علاوه بر اینکه  عزت نفس و احساس ارزشمندی شما تحت تاثیر قرار میگیرد ممکن است دیگر شرایط خوب ازدواج تان را هم از دست بدهید و موقعیت های دیگر را نبینید. 

تله های ما دقیقا در رابطه های عاطفی فعال می شوند و به ما اجازه نمیدهند تعبیر و تفسیر درستی از اتفاقاتی که در رابطه رخ می دهد داشته باشیم و جلوی رفتار بالغانه را میگیرند. 

تله رهاشدگی ما را در رابطه ای میبرد که طرف مقابلمان حاضر نیست زیربار روابط متعهدانه ی بلندمدت برود، از لحاظ عاطفی فردی بی ثبات است و نمیتواند بر اساس اصول منطقی رابطه عاطفی پایدار برقرار کند، طرف مقابلمان دودل است یعنی لحظه ای عاشق دیوانه وار است و لحظه ای از چشم او می افتید و تکلیفش با خودش روشن نیست. 

تله رهاشدگی ما را مجذوب کسی می کند که بین امیدواری و ناامیدی بلاتکلیف مان نگه دارد و دلیل وارد شدن به این روابط برای این است که رهاشدگی دوران کودکی ما ادامه داشته باشد چون تله به شدت برای بقای خودش می جنگد 

 قدرت تحمل تنهایی را در خودتان افزایش دهید (وارد رابطه با افراد بی ثبات، بی تعهد، تنوع طلب نشوید حتی اگر برای شما جذابیت داشتند)  الگوی روابط عاطفی خودتان را بررسی کنید تا رد این تله را پیدا کنید و بتوانید با شناسایی فعال شدن تله مچ خودتان را بگیرید.


در این زمینه درس غیرحضوری رهایی از تنهایی می تواند به شما کمک کند 


با احترام 

زهرا محمدی

ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 27
کارآمدی پاسخ : 9
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

20 شهریور 1397 ساعت 12:42
خیلی ممنون از توجه شما، دلیل اصرار من برای برگشتن به رابطه این بود که حس می کردم باید برای رابطه جنگید، همونطور که برای تحصیل و کار جنگیدم که توشون موفق باشم. از شما برای اینکه مساله رو از جهات مختلف نگاه کردید و توضیح دادید سپاسگزارم. موفق باشید.
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه