سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ترس از آینده

پرسش

تاریخ ثبت : 15 شهریور 1397
1,158  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام وقتتون بخیر. من دختر 25 ساله ای هستم لیسانسIT و مجرد. شدیدا دوست دارم ازدواج کنم چون خیلی تنهام و احساس نیاز میکنم و از طرفی هم احساس گناه. ولی خواستگار کم دارم و هر کسی هم زنگ میزنه مادرم یواشکی رد میکنه بعد به من میگه چون معتقده سن ازدواج رفته بالا و خواهر و برادرم هم با اینکه خودشون سال هاست ازدواج کردند مخالف ازدواج کردن من هستن و خودم هم در دوران دانشگاه نتونستم با پسری آشنا بشم ولی به چند نفر علاقه دارم که میخوام باهاشون آشنا بشم ولی نمیتونم درخواست آشنایی بدم چون میترسم یا سواستفاده کنن یا فکرهای بدی درمورد من بکنن... و از طرق دیگه هم از آینده میترسم از ازدواج میترسم ، میترسم اتفاقی بیفته نتونم ارتباط برقرار کنم نتونم با اون فرد بسازم چون جدیدا زود رنج شدم چون به خواسته هام نرسیدم شرایط جامعه اجازه نداده که برسم. تصور سازی که از شوهر آینده خودم کردم خیلی بالاست ولی چون فقط رویاست خیلی سخت میشه که آدم بتونه همچین شخصی رو پیدا کنه
از طرفی هم از مجرد موندن خوشم نمیاد دارم اذیت میشم تو خونه سختی میکشم تحمل مجرد موندن رو ندارم
کلا چیکار کنم؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

زهرا محمدی
زهرا محمدی
17 شهریور 1397 ساعت 23:20

با سلام 

ممنون از اینکه به ما اعتماد کردید 

ابتدای متن ارسالی خود نوشته اید " دوست دارم ازدواج کنم چون خیلی تنهام و احساس نیاز میکنم" اینکه ما برای فرار از تنهایی و تحمل نداشتن تنهایی تمایل به ازدواج داشته باشیم ممکن است ما را از چاله به چاه بیندازد چون ممکن است از همسرمان انتظار داشته باشیم تنهایی مان را پر کند و هروقت در زندگی مشترک مان احساس تنهایی کردیم احساس طردشدن و رهاشدن هم داشته باشیم چون تصورمان این است با ازدواج از تنهایی در میاییم. 


برای ازدواج نکات زیر را بررسی نمایید:

1- فلسفه ازدواج: تصویر ذهنی شما از ازدواج خوب چیست؟ به چه شرایطی می گویید زندگی خوب و موفق؟ چقدر ملاک ها و معیارهای شمابرای ازدواج  به دنیای واقعی نزدیک است؟

2- فردیت و بلوغ های چند گانه:

  • بلوغ عاطفی: توانایی مدیریت عاطفی/ شناخت احساسات خود: چرا از کسی خوشم می آید؟
  • بلوغ معنوی: باورها و اعتقادات فردی در این زمینه. مسائل مربوط به نحوه دینداری
  • بلوغ شخصیتی: مسائل مربوط به شخصیت سالمتر مثل مهرطلبی یا وابستگی،  مواردی مثل خود کم ‌بینی، تایید طلبی، کمال گرایی، توجه طلبی، مهرطلبی، و... کلاً مباحث شخصیت سالمتر در این حیطه جای می گیرند.
  • بلوغ جن.سی: بدین معنا که لازمست شما نیازهای جن.سی‌ تان را بشناسید. سلیقه‌ های خودتان را پیدا کنید و موقع انتخاب همسر حواستان به این نکات هم باشد. 
  • بلوغ مالی: داشتن شغل ثابت
  • بلوغ اجتماعی: شغل و موقعیت اجتماعی هر کس، تقریبا میزان بلوغ اجتماعی او را مشخص می‌کند.


ضمنا میتوانید آمادگیتان  برای ازدواج را  به مادرتان در شرایط مناسبی اعلام کنید و با ایشان در این مورد صحبت کنید که اگر خواستگار مناسبی داشتید بی دلیل آن را رد نکنند. 


با احترام 

زهرا محمدی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه