سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

احساس نا پاکی

پرسش

تاریخ ثبت : 15 شهریور 1397
1,342  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من ۲۵ سالمه و به تازگی متوجه یکی از ریشه های مشکلاتم شدم. من شدیداً احساس نا پاکی و بی ارزش بودن می کنم، به طوری که برای ثابت کردن به خودم که اینطور نیست، هر جور شده، خودم رو در رابطه ای قرار دادم که طرف مقابلم احساس پاکدامنی نسبت به من داره، اما هنوز هم نمی توانم با خودم کنار بیام و خیلی مشکل دارم.
اون ریشه، ارتباط جنسی در دوران کودکیمِ، من از زمانی که خردسال بودم، چون من و مادرم در اتاق نمی خوابیدیم ، گاهی پدر و مادرم در جایی که ما می خوابیدیم رابطه ی جنسی داشتند و من چند باری از صدایشان بیدار شدم و شاهد رابطه ی اونها بودم، و فکر می کردم که یک بازی است و با دوستانم آن بازی را انجام می دادیم ولی هر بار یاد اون کار می افتم طپش قلب می گیرم و از خودم بیزار می شم . واقعا برای حل این مشکل، به کمک شما نیاز مندم.

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
17 شهریور 1397 ساعت 13:59

سلام المیرای گرامی

نامه شما را خواندم و متوجه هستم که خاطره کودکی شما تاثیری بر روی زندگی فعلی شما گذاشته است. به این نکته توجه کنید که در زمان کودکی  چون تفکر منطقی کامل شکل نگرفته است، افراد راه هایی را انتخاب می کنند تا خود را از  مسئله و مشکل حفظ کنند، یا اضطرابی ناشی از موضوع را کاهش دهند و یا دریافتی که از یک واقعه دارند ممکن است با حقیقت موضوع خیلی تفاوت داشته باشد و بر اساس برداشت خود رفتاری را انجام دهند، بنابراین  همینطور که شما بیان کردید چون تعریف  شما در کودکی از این تصویر بازی بوده ، به صورت بازی ممکن است آن را با همسالان خود انجام داده باشید، و در نظر بگیرید که این درک کودک از این اتفاق بوده و ربطی به پاکدامنی و  بی ارزش بودن ندارن، اما اگر در حال حاضر یاد آوری این خاطرات شما را آزار می دهد و باعث فعال شدن باور ی مثل " بی ارزشی" ، " ناپاکی" می شود لازم است برای برطرف کردن آنها  حتما به درمانگر مراجعه کنید و از فردی متخصص در این زمینه بهره ببرید.

با سپاس از اعتماد شما

مونا گوشه

ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 30
کارآمدی پاسخ : 7
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه