سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

چطور می توان یک دوستی معمولی رو به عشق تبدیل کرد؟

پرسش

تاریخ ثبت : 21 شهریور 1397
4,908  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام .من با یکی از همکارانم به مدت یکسال معاشرت دوستانه داشتم و چند بار با هم بیرون رفتیم. من از ابتدا بهش علاقمند بودم و اصلا فکر نمی کردم اون دوست دختر داشته باشه. تا اینکه یکبار اتفاقی منو به اسم اون صدا زد و من متوجه این قضیه شدم. بعد یک ماه کاملا ازش جدا شدم و بهش راجع به علاقم گفتم و اینکه نمی تونم ببینم به یکی دیگه اینقدر نزدیکه...ولی دوران خیلی سختی بود. اون دوباره به بهانه کار چندین بار من رو تو شرایط ی قرارداد که مجبور شدم دوباره باهاش صحبت کنم.راستش من هنوز بهش علاقمندم و دوباره پیشنهاد نهارش رو قبول کردم. واقعیت اینه که اون الان هم با من دوسته هم با اون .. البته رابطه ما اصلا جنبه فیزیکی نداره چون من مذهبی هستم . هر با ر ازش فاصله می گیرم یه جوری خودش رو بهم نزدیک میکنه ولی در عین حال اصلا نمی خواد کنترل بشه . راستش من خیلی دلم میخواد عشق و اعتمادش رو بدست بیارم ولی پای یه نفر قدیمیتر وسطه که من دستم به اندازه اون باز نیست و بیشتر تعطیلاتش رو با اون میگذرونه.،از طرفی منم نمی تونم ادعایی داشته باشم چون فقط یه دوست معمولیم .من چجوری باید این جریان رو ادامه بدم؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
24 شهریور 1397 ساعت 22:47

درود بر شما

توضیحات تان را خواندم.

در پایانِ نامه تان پرسیده اید: من چجوری باید این جریان رو ادامه بدم؟ پاسخ شما این است که شما اصلا نباید این جریان را ادامه دهید. شرایطی که شما در آن هستید یک رابطه عاطفی به حساب نمی آید و ایشان نیز شریک عاطفی شما نیست.

  • اما اینکه چرا شما جذب چنین فردی شده اید به نشانه هایی از تله رهاشدگی در شما برمی گردد. در احساس طرد شدگی دائمی یا تله رها شدگی، فرد احساس می‌کند دیگران او را دوست ندارند، به او خیانت می‌کنند، دیر یا زود او را ترک می‌کنند، دیگری را ترجیح می‌دهند، اولویت دیگران و یا کسی نمی‌باشند، تنها در مواقع نیاز به او توجه می‌کنند و سرنوشت او تنها ماندن است. و بعد وارد روابطی می شود که یا خیانت ببیند، یا اولویت طرف مقابل نیست و یا ترک شود و نهایتاً تنها بماند.
  • احساسات رها شدگی را در خودتان بازبینی و یا بازنگری کنید. حساسیت‌های خودتان را خوب بشناسید و وقتی احساسات مربوط به رها شدگی به سراغتان می آید از وجود آنها کاملا آگاه شوید. شما حساسیت‌هایی دارید. آیا حساسیت هایتان را خوب می شناسید؟ 
  • بعضی از حساسیتهای شما ممکن است اینها باشند: حساسیت به از دست دادن افراد مهم و نزدیک زندگیتان، ترس از تنهایی، نیاز به چسبندگی، وابستگی هایی که کارکرد منفی داشته و عملکرد معمول شما را با مشکلات فراوان مواجه می کنند. همه را خوب بشناسید و موقعی که تله رها شدگی فعال شد بلافاصله نسبت به این احساسات هشیار شوید. آگاه بودن شما به دلیل احساسات تان باعث می شود از تکرار الگوی آسیب رسان جلوگیری کنید.
  • ادامه این شرایط به نفع شما نخواهد بود. رابطه را پایان دهید و مسئولیت رفتارهایی که داشته اید را بالغانه بپذیرید و تصمیم بگیرید از این به بعد چطور باشید و چگونه نباشید.
  • استفاده از آموزش غیرحضوری درس رهایی از تله رهاشدگی و مطالعه کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید، نوشته جفری یانگ خدمت شما پیشنهاد می شود.

22074.jpg



از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری- خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه