سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

بعد از ٣ سال ازدواج باردار شدم و متوجه خيانت همسرم شدم

پرسش

تاریخ ثبت : 21 شهریور 1397
1,476  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سي و سه سال سن دارم و قبل ازدواج دارا ي كار بودم اما بعد ازدواج همسرم ترجيح داد كار نكنم و فوق ليسانس معماري دارم و عيد متوجه شدم باردارم و همان موقع هم متوجه خيانت همسرم شدم و الان بدون پشتوانه نميدونم ايا بايد طلاق بگيرم يا ادامه بدهم ؟ احساس ميكنم همسرم خودش رو خيلي بالاتر از من ميدونه و مدام تحقير ميكنه.. اگر پشتوانه مالي داشتم زندگي ام رو رها ميكردم اما با اين وضعيت ادامه زندگي هم برام عذاب اوره .. چون از تو دارم از بين ميرم!!

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
25 شهریور 1397 ساعت 16:57

سلام پریسای گرامی

نامه شما را خواندم و متوجه شدم که در فشار عاطفی قرار گرفته اید، از طرفی مواجه شدن با خیانت همسر و از طرفی آماده شدن برای فرزند جدید شما را در موقعیت دشواری قرار داده است، که ناامنی برای شما ایجاد می کند،  در نامه خود اشاره ای  نکردید که آیا شواهدی برای تایید خیانت دارید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، از عید تا به الان چه اقدام موثری برای عبور از  موضوع خیانت همسر انجام داده اید؟


* در مورد موضوعی مثل خیانت حتما لازم هست که با همسر خود صحبت کنید،  و هر دو به کمک هم فضایی ایجاد کنید تا اعتماد خدشه دار شده دوباره ترمیم شود و رابطه عاطفی شما ، امنیت و ثبات قبلی خود را بدست بیاورد. شفافیت بیشتری با هم داشته باشید و شما احساسات و نیاز های خود را صادقانه بیان کنید. 

توجه داشته باشید که این امر مستلزم زمان است،  و با کمک و همکاری یکدیگر می توانید از این موضوع عبور کنید.


* به طلاق و جدایی اشاره کردید، در نظر داشته باشید که درسته که طلاق و جدایی یکی از راه حل های مشکلات زناشویی هست اما تنها راه حل برای عبور از این مسئله نیست و بهتر است قبل از اقدام برای طلاق ، راههای دیگر مثل گفتگو، کمک گرفتن از زوج درمانگر را امتحان کرد.


* به نظر می رسد که با رها کردن شغل خودتان ، احساس ناامنی و بی ارزشی گریبانگیر شما شده است ، توجه داشته باشید که در زمانی که این انتخاب را کردید، حتما مزایایی داشته مثلا دم دستی ترین فایده اش رضایت همسرتان بوده است، و همینطور اشاره کردید همسرم خودش رابالاتر از من می داند، دقت داشته باشید که آیا برای این فکر شواهدی هم آیا دارید؟ یا صرفا  فکر شماست؟ چه شواهدی دارید که این فکر را تایید یا رد کند؟

اگر شما جایی از درون احساس بی ارزشی کنید،  مثل این است که عینکی از بی ارزشی به چشم زده باشید و دور و اطراف خود را با این عینک ببینید در این صورت هر صحبت و هر موضوعی را اینطور تفسیر می کنید. و طور کلی اگر جمله ای از جانب همسرتان 5 واحد ناراحت کننده باشد، شما با شدت 10 واحد می شنوید و اذیت می شوید. بنا براین اهمیت دارد که ریشه های بی ارزشی را در درون خود جستجو کنید.

* از آمدن فرزند جدید صحبت کردید،  دقت کنید که گاهی تغییرات هورمونی در این دوران باعث شدت گرفتن احساسات و عواطف در افراد می شود، قبل از هر تصمیمی پیشنهاد می کنم که با درمانگری در حوزه زوج مشورت کنید،.

*درس غیرحضوری "پیشگیری و بهبود رابطه عاطفی پس از لغزش و خیانت" به شما  برای بهبود رابطه عاطفی تون کمک می کند.

*درس غیر حضوری " رهایی از تله بی ارزشی " نیز می تواند برا ی رشد فردی خودتان موثر باشد.

از اینکه به ما اعتماد کردید سپاس گزارم.

مونا گوشه - خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه