سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ادامه زندگی یا جداشدن

پرسش

تاریخ ثبت : 23 شهریور 1397
1,450  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام وقدر دانی از راهنمایی شما من38 وهمسرم40ساله هستیمو11 سال ازدواج کردم ازهمون اوایل عقد متوجه دروغ ها وروابط همسرم شدم وقتی دلیلش را پرسیدم گفتن چند سال با اینها هستم یه دفعه قطع رابطه کنم نفرینم میکنندزنگیمون خراب میشه بعدها بارها وبا افراد متفاوت این اتفاق پیش امد که اوایل عذر خواهی میکردوحقوق من در اختیار ایشون بود ولی اگر چیزی نیازدلشتم امتنا میکرد روابط زناشویی ما هر چند ماهی یک بار وخودارضایی داره من یه دختر دوساله ونیم دارم و در مورد احتیاجات مادی من میگه شما حقوق داری با من خیلی سرد برخورد میکنه از جواب دادن به سوالات من تفره میره ازخونه بدون خبر میره هیچ چیزی از درامد ومزایاش رو به من نمیگه در خونه صحبت نمیکنه مگر انتقادی داشته باشه یا با بچه صحبت میکنه وبارها به من گفته ومیگه ازدواج ما از ابتدا اشتباه بوده نباید با هم ازدواج میکردیم مگه غرور نداشتی ؟نداری ؟ان زمان من درجواب گفتم دیگه حق نداری اسم من ر وبیاری تمام شدهمه چیز ولی همون شب فرستاد خواستگاری الان میگه باید در هزینه ها مشارکت کنی هزینه مهد بچه وغیره درجواب درخواست صداقت وشفافیت میگه همینطوری که هستم

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
27 شهریور 1397 ساعت 10:15

با سلام


توضیحات شما رو خواندم. به نظر میرسه  پارامترهای لازم برای وارد شدن این رابطه به مرحله ی هشدار وجود داره. وضعیتی که در صورت ادامه این شرایط، ماندن در چنین رابطه ای را با حداکثر هزینه و کمترین بازدهی همراه خواهد کرد. باید تصمیم بگیرید که میخواهید با این رابطه چیکار کنید؟ اینکه با هر بار زمانیکه با بی مسئولیتی در قبال زندگی، گوشه ی دیوار  گیر کنند و ابراز نمایند که ازدواج با شما اشتباه بوده، نه تنها راهکاری برای حل مشکل نیست. بلکه به تشدید و تمدید بحران دامن میزنند.


 تلاش کنید فرصتی برای گفتگوی صریح ، منطقی و در عین حال محترمانه با ایشان برقرار کنید. مشکلات و دغدغه های موجود در طی این سالها را به ایشان منعکس نمایید. این واقعیت را تاکید نمایید که حل مشکلات زناشویی پناه بردن به روابط برون زناشویی و یا فرافکنی بحران به فرد مقابل نیست. شما نیز همیشه این فرصت و آمادگی را که بتوانید با چنین برخوردهایی کنار  بیایید را نخواهید داشت.


این رابطه نیاز به توانبخشی داره. عملکردهای فکری، ارتباطی، عاطفی، جنسی آسیب دیده. پیش از آنکه مجبور به گرفتن آخرین تصمیم بشید ایشان را متقاعد نمایید در اولویت جاری خود مراجعه منظم به زوج درمانگر با صلاحیت را در برنامه مشترک تان قرار دهید. 

با این حال چنانچه اعتقادی به تلاش برای تغییر شرایط و مراجعه ندارند  میتوانید مدتی را در کنار خانواده بمانید تا با آرام شدن شرایط، فرصتی برای تصمیم گیری مشترک در خصوص آینده این رابطه به وجود بیاورید.



با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری


معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه