سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

فک میکنم تله رهایی دارم و بی ارزشی در روابط

پرسش

تاریخ ثبت : 24 شهریور 1397
1,177  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
در روابط عاطفی ترس از ر هاشدن دارم و سرویس میدم به طرفم!الان با خودم میجنگم و فک میکنم بهتر شدم!اما چیزی که آزارم میده رابطه ی دو سال پیشم هست.که مورد آزار جنسی قرار گرفتم یجورایی!لمسی نه از طریق تلفن و مکالمه و ویدیو کال .چون فک میکردم دوسش دارم به خیلی چیزا نه نمیگفتم و خام توجیهات مسخره اش میشدم و بعدها بخودم قبولوندم که واقعا انحراف جنسی داشته و هیچ توجیهی نداشته!یه رابطه سه ماهه که از طرف خودم تموم شد و چون قبل اون آدمی شدید پایبند ارزش ها بودم کاملا متلاشی شدم و دوران تاریکی رو گذروندم بدون مشاور و به تنهایی!اما هنوزم که هنوزه خاطرات اون روزا و یادآوری اون آدم و کاری که خودم کردم بشدت آزارم میده و گاهی احساس بی ارزشی و سستی شدیدی میکنم.همه منو آدم پاک و محترمی میدونن ولی خودم میدونم واقعیت این نیست و دارم با دروغ زندگی میکنم!اون آدم ازدواج کرده و چون همکلاسی دوره کارشناسیم بوده دو را دور خبرشو دارم و ا ز اینکه داره خوش و خرم زندگیشو میکنه و منو نابود کرده بشدت عذاب میکشم.میشه لطفا راهنماییم کنید که چطور رها شم؟چون فک میکنم این ضربه روحی تا ابد با من خواهد بود!

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
25 شهریور 1397 ساعت 15:35

سلام دوست گرامی


نامه  شما رو خواندم. تناقض بین نگاه ایدآل گرایانه اطرافیان  و تجارب واقعی  زندگی که گاهی واقعا اجتناب ناپذیرند  بعضا شما رو به شدت آزار میده.   احساس شما رو درک می کنم.گاهی آدم ها در مقاطعی از  زندگی بنا به  شرایط خاصی که دارن  تصمیم می گیرند یه سری انتخاب ها رو در رابطه تجربه  کنند.که ممکنه در مقاطع آتی، با کسب تجارب جدید از زندگی، همخوانی نداشته  باشه. 


مشکل زمانی تشدید میشه که ذهن  دچار نوعی منزه گرایی میشه. اینکه مدام شما رو بین ارزیابی های اغراق  آمیز دیگران که بخشی از واقعیت ذهنی تون شده  و تجارب گذشته از سویی دیگه،  گیر انداخته و مدام سرزنش تون میکنه. این سرزنش ها، شما رو به مرور گرفتار حس  گناه و به تبع اون احساس بی ارزشی و خلاء می کنه.  راهکاری که نه تنها شرایط رو بهتر نمیکنه بلکه حالتون رو بدتر میکنه. 


واقعیت اینه همه آدم ها در برهه ای از زندگی دچار لغزش ها و اشتباهات اجتناب ناپذیری شده اند  که در مقاطع بعدی زندگی با ارزش ها و خواسته هاشون سازگار نبوده. این میتونه به این معنا باشه که ما در حال نوعی بلوغ تدریجی برای بهتر شدن هستیم نه بهتر بودن . مساله، پاک بودن نیست. مهم ، پاک شدن هست. پاک شدن از سرزنش های درونی به واسطه رویدادهای گذشته که اگه نبودن ممکنه شما انگیزه ای برای بهتر شدن و تغییر نداشتید.


جودیت بک میگه  تا زمانیکه یک نفر در زندگی بیست هزار اشتباه نداشته باشه نمی تونه بگه زندگی رو به خوبی فهمیده.  گاهی تَرَک های این اشتباهات ، روزنه ای میشه برای عبور نور آگاهی و بینش در ذهن مون و راهگشا و رهنمایی برای انتخاب های موثر آتی.

 امیدوارم حالتان به مرور زمان بهتر میشه ، خودتون رو می بخشید و می پذیرید که فرصت های بالقوه خوبی برای تجارب جاری زندگی خواهید داشت.


با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری



ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 30
کارآمدی پاسخ : 10
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه