سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ایا تلاش برای ادامه این رابطه فایده داره یا نه

پرسش

تاریخ ثبت : 24 شهریور 1397
1,279  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام خسته نباشید اینجانب به مدت 4 سال با آقایی در ارتباط دوستی به سر میبردم و به علت شرایط تنها زندگی کردن اینجانب تقریبا اکثر اوقات ما در یک خانه زندگی میکردیم و در این سال آخر ارتباط هدف این اقا با من ازدواج شده بود و من هر کاری در این ارتباط انجام دادم و بسیار از خودگذشتگی کردم در طی این سالها متاسفانه خیانت های زیادی از طرف مقابلم دیدم لما چون به شدت بهش علاقه مند بودم تحمل کردم تا اینکه متاسفانه از خود من هم اشتباهی سر زد و این آقا علی رغم اینکه در این سالها بسیار به من خیانت کرده بد گفت که دیگه نمیتونه من را ببخشهو این رابطه باید پایان پیدا کنه و البته بیشتر ذهن اون سوتفاهم در مورد من بود و چند روز بعد از رابطه ما این اقا رفت با یک دختر دوست شد و بسیار صمیمی شد الان 6 ماهه از این مسیله میگذره اما هر کاری کردم که این اقا دوباره با من ارتباط بگیره و این دختر را بزاره کنار قبول نمیکنه با اینکه خیلی هم من را میگه دوست داره اما حاضر نیست اون رابطه را تموم کنهو دوباره بیاد با من و من تویه این مدت دچار اسیب های روحی بسیار بزرگی شدم و هکش منتظر یک معجزه هستم ایا تلاش فایده داره یا نه؟؟؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
27 شهریور 1397 ساعت 10:41

سلام دوست گرامی


توضیحات شما را خواندم. احساس می کنم شرایط مناسبی ندارید.خسته اید. و بابت نگه داشتن  این رابطه هزینه های زیادی رو پرداخت کرده اید. 

به نظر میرسه تنها چیزی که در این رابطه هیچگاه اتفاق نمیفته معجزه ست. اشتباه زمانی رخ داده که شما هرکاری به هر شکلی برای نگه داشتن رابطه می کنید در صورتیکه فرد مقابل مسیر دیگری را در پیش گرفته است. 


ممکنه تله رهاشدگی شما رو به هر شکلی وادار به ماندن در این رابطه کنه. ممکنه اسم آن را ایثار و یا از خودگذشتگی بذارید. هر چه باشد این وضعیت، متناسب با خواسته های شما برای داشتن یک رابطه سالم و پایدار نیست. 

 لذا پیشنهاد میشه به جای پرداخت هزینه های بالا در چنین روابطی که میتونه آسیب ها و جراحات عمیقی رو به شما وارد کنه.  موقعیت های ارتباطی و اجتماعی موثر و هدفمند دیگر را ایجاد نمایید.


بهره مندی از  بسته های آموزشی شخصیت سالم تر  می تونه در درک و شناخت ما نسبت به این نکات و همچنین اتخاذ استراتژی سودمند کمک نماید.



با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 21
کارآمدی پاسخ : 8
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

27 شهریور 1397 ساعت 13:18
از اینکه جواب سوال من را دادید بی نهایت سپاسگذارم فقط خواستم ازتون بپرسم با توجه به اینکه الان 6 ماهه از اتمام رابطه ما میگذره آیا زمان مناسبی برای ایجاد رابطه دوستی با شخص دیگری هست یا نه و اینکه اینجانب به شدت به این آقا وابسته شده بودم و حال فراموش کردن اون خیلی برام سخته تا جایی که هنوز روزی چندین بار عکسهاش را میبینم و یا همه را شکل اون میبینم و یا اینکه حس علاقه به کسی پیدا نمیکنم و چشمم دنبالشه همش و احساس میکنم این حس نزدیکی را به شخص دیگری نمیتونم پیدا کنم به نظرتون ایا این احساس درست میشه یا نه و یا میتونم کسی دیگر را دوست داشته باشم یا نه چون واقعا برام این احساس ها ازار دهنده است
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
27 شهریور 1397 ساعت 22:38

با سلامی دوباره


بیش از آنکه بخواهیم زمان مناسب برای شروع رابطه دیگه رو مدنظر قرار بدیم بهتره موقعیت مناسب رو ارزیابی کنیم. ممکنه 6 ماه و یا یکسال از پایان این رابطه بگذره ولی آمادگی شما برای شروع رابطه ی بعدی کافی نباشه. با این حال قاعدتا چنانچه 6 ماه نخست را به عنوان زمانی برای عبور از بحران به واسطه خروج از رابطه گذشته در نظر بگیریم شما حداقل 6 ماه دیگر زمان لازم خواهید داشت تا بتونید در خصوص نقاط ضعف و قوت خود در رابطه کار کنید. خصوصیات شخصیتی خودتون رو بهتر بشناسید و راهبردهای موثر در تقویت و یا اصلاح آنها را در اولویت کارهای خود قرار بدید. ( مباحث مربوط به شخصیت سالم تر )


در حال حاضر و در قرن حاضر، فراموش کردن هیچ چیزی در دنیای ذهنی ما امکان پذیر نیست مگر اینکه ما بر اثر حادثه و یا بیماری خاصی، بخشی از توانایی های مغزی خودمون رو به ازای اون از دست بدیم.


 احساسات شما بابت خاطراتی که از این رابطه داشته اید قابل درک است.حق دارید.  گاهی این خاطرات واقعا شما را آزار میدن. این بخشی از فرایند تداعی است که گاهی با مرور  عکس ها ، پیام ها و پروفایل، هر بار زنده می کنید. پیشنهاد میکنم علائم و یا ابزارهای مرتبط با رابطه گذشته رو به مرور حذف کنید.  اینها اون چیزی نیستن که برای آینده لازم داشته باشید. (  آقای فردریکسن در انیمشین آپ، زمانی آرزوی مشترکی با همسر خودبرای  پرواز با بالن داشت. همسرش رو با تمام عشق و علاقه از دست داد. او تمام وسایل ، مبلمان و عکس ها و آلبوم های مربوط به گذشته خود با همسرش رو به بالن متصل کرد اما بالن حرکت نمیکرد. برای بلند شدن خیلی سنگین بود. او در ابتدا بسیار برایش سخت بود تا آنها را رها کند.غمگین بود. و برای تک تک آنها اشک میریخت.  اما زمانیکه فهمید نخواهد توانست به این رویای مشترک دست یابد مجبور شد تمام آن وسائل را علی رغم میل باطنی به بیرون از بالن رها کرده و سفر ماجراجویانه خود را آغاز کند.

این بخشی از سیر زندگی ماست. یا به گذشته می چسبیم و یا برای سفر ماجراجویانه زندگی، بار گذشته رو سبک تر می کنیم .


گذشته خودتون رو بدون هیچ گونه سرزنشی بپذیرید.  اونها بخشی از تجارب شما برای رسیدن به بلوغ تدریجی در آینده هستند. اینکه یاد میگیرید برای زندگی کردن گاهی اشتباه کردن اجتناب ناپذیره. گاهی باید رها کرد. باید از یک رابطه اشتباه خارج شد بدون اینکه مجبور شوید هزینه زیادی بابت نگه داشتنش متحمل شوید.   و اینکه دوباره عاشق خواهید شد و دوست خواهید داشت. این بخش جدایی ناپذیر ما انسان ها در ارتباط با همدیگر است.



با تشکر

شایان غدیری


ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 30
کارآمدی پاسخ : 10
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

31 شهریور 1397 ساعت 08:47
کمال تشکر را ار لطف و محبت شما دارم
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه