سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

نمیتوانم به تنهایی پارو بزنم و مدام در حال اشتباهم چ باید بکنم.

پرسش

تاریخ ثبت : 24 شهریور 1397
1,246  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام خدمت شما.
من دختری دانشجو هستم ک دو روز دیگ وارد 21سالگی میشم. من 4سال با پسرخالم در رابطه بودم و با وعده و وعیدهای خالم ک انشالله کار دولتی گیرش میاد میایم خواستگاری و...همینجور ادامه پیدا کرد تا اینکه پسرخالم سرد شد و خیانت کرد بهم.منم جدا شدم و دو سه ماه بعد وارد رابطه با یک پسری شدم ک ایشونم دوبار خواستگاری کردن اما ج منفی گرفتن از پدرم.ازین موضوع یسال و خورده ای میگذره و ما همچنان مشکلاتی داریم اعم از:آرایش کم بکن.موهاتو در نیار. برا همه تو روابطت حد و حدود بزار.با بهترین دوست صمیمیم مشکل دارن.و من کلا میترسم یک قدم وردارم برا خودم.و توجه کردم ک وقتی از هم ناراحتیم و یا من کات میکنم بعد یه هفته پیام میده و من وقتی میبخشمش مثل روزای اول عالی میشه رفتارش و پیامای عاشقانه و...اما نمیدونم چ اتفاقی میوفته ک باز بهونه میگیره و قهر میکنه و با من سرد و سنگین رفتار میکنه .اما من انگار ک شئ با ارزشی رو قراره از دست بدم مدام در تلاشم ک نگهش دارم چون دوسش دارم .اما اون تا وقتیکه متوجه نشه منو داره از دست میده یه قدمم برنمیداره و غرورشو حفظ میکنه.لطفا کمکم کنید من باید چیکار کنم؟.ممنون

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
28 شهریور 1397 ساعت 00:08

سلام دوست گرامی


نامه شما رو خواندم. احساسات تون قابل درکه. به نظر میرسه زیادی به تنهایی مبارزه کردید. و این شما رو خسته کرده. حق دارید.

گاهی رابطه ها همانطور که اشاره داشتید مثل یه سنگ یا شی قیمتی هستند که ارزش حفظ شدن دارن. گاهی نیز مثل سنگ سنگینی در افسانه سیزیف که احتمالا آن را با روایت آلبرکامو خوانده اید. 

موقعیتی که در آن سیزیف محکومه تا همیشه تکه سنگی رو همراه با خود به بالای کوه ببره و همین که به  قله نزدیک می شه ، سنگ به طرف پایین غلط میخوره و به همین شکل مجبور میشه تا مجددا این سنگ رو به سمت بالا حمل کنه و این  کار رو تکرار کنه.  کاری که سیزیف انجام میده شبیه برخی رفتارهایی ست که ما در روابط خود با دیگران داریم. مدام یه رابطه فرسایشی  رو با خود حمل میکنیم بابت آن متحمل خستگی و رنج میشیم و باز این کار رو تکرار میکنیم. 


به نظر میرسه با توجه به علائم و رفتارهایی که از ایشان توصیف نمودید اونیکه توی رابطه شماست همون سنگ سیزیفه. علی رغم رنجی که برای شما به همراه داره، دارید بابتش مدام هزینه میدید تا مبادا از دستش بدید. در این میان با این گونه واکنش ها نه تنها کمکی به اصلاح رفتارهای ایشان و حال خوب خود  نمیشه  بلکه احساس بی ثباتی ، بی مسئولیتی و استحقاق  در ایشان تقویت میشه. 


پیشنهاد میشه کمی در خصوص نیازهای فردی و ارتباطی تون، موضع مشخص و جرات مندانه ای رو اتخاذ کنید. خواسته ها و معیارهای خود را بدون نگرانی و با صراحت ابراز نمایید. به ایشان متذکر بشید چنانچه برنامه ای برای تقویت راهکارهای موثر با مشکلاتش در رابطه را نداره ادامه آن ضرورتی را برای طرفین  ایجاب نمیکنه .  شما در موقعیت سنی بسیار مطلوبی هستید و فرصت های بالقوه مناسبی براتون وجود داره تا بتوانید به مرور با کسب تجارب بیشتر روابط موثر و سودمندی رادر آینده  ایجاد نمایید.


در این راستا مطالعه بسته های آموزش غیرحضوری  شخصیت سالم تر و همچنین نبوغ عاطفی میتونه در شناخت بهتر خود و در ارتباط با دیگران و همچنین اتخاذ شیوه های سالم و سازگارانه سودمند باشه.



با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 30
کارآمدی پاسخ : 10
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

28 شهریور 1397 ساعت 14:25
یه دنیا ممنونم بابت راهنماییتون آقای غدیری . حتما به توصیه هاتون عمل میکنم.
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه