سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

کمک به والدین

پرسش

تاریخ ثبت : 26 شهریور 1397
958  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
حدود ۲۵ سال از زندگی مشترک پدر و مادرم میگذره ولی با این حال هنوز سر مسائل بی اهمیت( مثل غذا، سرگرمی های مادر، نحوه پوشش و...) دعواشون میشه.
پدرم کمتر از یک ساله پیش دچار مشکل قلبی و سکته شده و این اواخر هم بخاطر مشکلات اقتصادی سرمایه زیادی رو از دست داده و همین باعث شده از هر مسئله ای به نفع خودش سو استفاده کنه و بگه شما باید رعایت حال منو بکنید و خلاصه مدتیه حرف حرفه اونه و همه طبق نظر اون رفتار میکنیم.
ناگفته نماند پدرم کمی تند خو هستن و خیلی زود عصبی میشن و چیزایی میگن و رفتاری میکنن که بعدا خودشون باورشون نمیشه و زیر بار نمیرن . و همینطور بسیار استرسی هستن و همین مشکل قلبی بخاطر استرسه و هیچ کدوم از فاکتورهای بیماری قلبی رو ندارن.
حالا چند روزی میشه مادرم خسته شده و رفته.. میخواد طلاق بگیره یا جدا زندگی کنه. حال پدرم خوب نیست.علارقم رفتارشون خیلی به مادرم وابسته هستن و بعد از اینکه مادرم اسم طلاق رو آوردن بدتر هم شدن،و من نگرانشونم.
بهشون پیشنهاد مشاوره دادم ولی هر دو میگن که طرف مقابل باید بره و وقتی میگم هر دوبرین هیچکدوم قبول نمیکنن.
لطفا راهنمایی کنید من چه کار میتونم بکنم؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
27 شهریور 1397 ساعت 19:27

با سلام واحترام

همان طور که همه ما میدانیم اختلاف نظر ومشاجره بین پدر و مادرها در همه خانواده ها وجود دارد مثلا بحث بر سر اینکه چه کسی فلان کار را انجام دهدیا امثال آن ولی مشکل زمانی آغاز میشود که این مشاجرات خیلی تند میشود یا به کرات اتفاق می افتد و در این زمان طبیعی است که فرزندان نمی توانند بی تفاوت باشند وتمام تلاش خود را برای کم کردن اصطکاک بین پدر و مادرشان میکنند ،  پیشنهاد شما مبنی بر مراجعه پدر ومادرتون به مشاور اصولیست اما نکته اصلی اینست که در مشاوره ها 

بهترین حالت اینست که زن وشوهر هر دو به این نتیجه برسند که مشکلی وجود دارد وهر دو برای رفع آن مشکل تلاش کنند چرا که نمی توان از مشاور انتظار معجزه داشت واین به این معناست که تلاش وپذیرفتن مشکل از سوی زوجین اولین اصل است ولی اگر موفق به راضی کردن یکی از آنها هم برای مراجعه به روانشناس شدید میتوان گفت که زودتر به نتیجه مطلوب میرسد اما در این میان باید فرزندان اصولی را برای کم کردن تنش رعایت کنند که از آن جمله:

۱) والدینتان را نصیحت نکنید، به خصوص زمانیکه آنها از نظر ذهنی آشفته هستند چرا که اینکار آنها را خشن تر میکند

۲)به هیچ عنوان قضاوت نکنیدچراکه اولا تشخیص اینکه واقعا حق با چه کسی است کار سختی است ودر تمام مشاجرات هر دو طرف سهمی را در بوجود آمدن دعوا داشته اند.

۳)اصل مهم دیگر این است که شما باید قبل از هرچیزی به فکر حفظ زندگی وسلامت روان خودتان باشید و فراموش نکنید که نباید دراین گیر و دار فرصت های زندگیتون اعم از شغلی ، تحصیلی، ازدواج و...  را فراموش کنید پیشنهاد من به شما اینست که برای اطلاعات بیشتر خودتون وکمک به سلامت روانتون می توانید از آموزشهای غیر حضوری خانه توانگری استفاده کنید.

در آخر لازم به ذکر است با توجه به اشاره شما در مورد مشکل اقتصادی پدرتون وانتظار ایشون از اطاعت بی چون وچرا اطرافیان باید گفت که همه ما در زندگیمون دچار مسائل و مشکلاتی میشویم که گاهی اوقات تحمل این مشکلات فراتر از توان شخص است اما این دلیل نمیشه که ما اطرافیانمون را آزار بدهیم واز آنها انتظارات نامعقول داشته باشیم ، به نظر میرسه که پدرتون از این که عصبانی هستند وبا خشم برخورد میکنند ودر مقابل سکوت واطاعت را میبینند امتیاز ( پوئن خوبی) گرفتن و ترجیح میدن تو همین نقش باقی بمونند بنابراین پیشنهاد من به شما واطرافیان این هست که با حفظ احترام با رفتار جرأتمندانه عمل کنید وسکوت واطاعت بی چون وچرا را کنار بگذارید.

با تشکر از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 21
کارآمدی پاسخ : 6
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه