سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

روابط پارتنرم با دوستان دختر

پرسش

تاریخ ثبت : 26 شهریور 1397
1,504  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام دکتر وقت بخیر . من در رابطه عاطفی هستم با قصد ازدواج . من 21 ساله و ایشون 28 سالشونه . طرف مقابلم آدمی بسیار منطقی و از بسیاری جهات آگاه و قابل احترام هست . اما چیزی که این وسط من رو آزار میده روابط ایشون با دوستان دخترشون هست منظورم از دوست دختر روابط اجتماعی با دخترای دیگه ست ، که ایشون حتی اونهارو به من معرفی میکنه و چون بعضی هاشونو قبول داره میخواد من هم باهاشون دوست بشم یا در اینده از دوستان خانوادگی هم باشیم . باهاشون میره بیرون ، و ایشون به من گفتن که با همچین چیزهایی کنار بیام و بهشون اعتماد داشته باشم و اینکه ایشون هم از روابط اجتماعی من با دوستان پسر مشکلی ندارن و به من اعتماد دارن ، چیز پنهانی این وسط وجود نداره فقط من خیلی ناراحت میشم و ازار میبینم از این رفتار هاشون ، نمیدونم مشکل از منه یا این احساس من طبیعیه . و چطوری این موضوع رو با ایشون در میون بزارم تا بی اعتمادی من نسبت به ایشون تلقی نشه چون واقعا اینطور نیست .

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
27 شهریور 1397 ساعت 01:15

مریم گرامی سلام

نامه شما را خواندم، متوجه شدم که به خاطر روابط یار خود با دوستان اجتماعی اش دچار نا امنی شدید.

در روابط امروزه و به لحاظ ارتباطات مجازی دوستی ها گسترده تر و نزدیک تر شده است، اما این به معنای نداشتن حد و حدود و مرز در روابط نیست. 

دوست اجتماعی کیست؟

مثلا همکار یا همکلاسی ای که  شما تمایل دارید روابط صمیمی تری با وی برقرار کنید،  مثلا بیرون بروید، سینما ، کافه ،  رستوران و ... درست مثل یک دوست همجنس خود دوست اجتماعی به حساب می آید.

آیا همچین ارتباطی ممکن است؟ 

*بله، البته به ظرفیت و فرهنگ ارتباطی طرفین هم بستگی دارد، توجه کنید که این نوع رابطه نیز قطعا چهارچوب خود را دارد، مثلا  در این رابطه تعهد و هیجان جنسی وجود ندارد و از سه ضلع مثلث عشقی استرنبرگ فقط صمیمیت وجود دارد.

* مخفی کاری و قرار های یواشکی و پنهانی در این نوع دوستی نباید وجود داشته باشد، در این صورت رابطه از  دوستی اجتماعی خارج شده است،  که شما ذکر کردید که یار شما هیچ پنهان کاری در این رابطه ندارد.

* با یار خود در مورد حدو حدود این روابط صحبت کنید  و اگر ابهامی دارید این فرصت را ایجاد کنید که شفاف سازی اتفاق بیافتد و جایی برای سوتفاهم باقی نماند.

* اگر در رابطه خود مشکل خاصی ندارید، گفتگو می کنید، خشم و ناراحتی انباشته نمی شود بعید است که  دوست اجتماعی مشکلی در رابطه شما ایجاد کند.

*اگر یار شما فردی هست که مرز گذاری های مناسب در روابطش انجام می دهد، جای نگرانی نیست و می توانید اعتماد کنید. 

* حواستان باشد که شما بیش از اندازه درگیر جزییات و چک کردن های مداوم نشوید، وسواسی نشوید . در این صورت هر رابطه ای  از نظر شما می تواند خطرناک جلوه کند.

 با تشکر از اعتماد شما

مونا گوشه - خانه توانگری طوبی




ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 30
کارآمدی پاسخ : 10
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه