سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

معمولا برام جذاب نیست

پرسش

تاریخ ثبت : 31 شهریور 1397
1,831  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام . 14 ساله حدود 50 نفر خواستگار رسمی داشتم .و دلیلش شاید زیبایی ظاهری و اصالت خانوادگی بود.دو بار نامزد کردم و به دلیل عدم علاقه بهم زدم و یک بار عقد کردم و به دلیل اختلافات شدید جدا شدم. کمی کمال طلب هستم و تو هر سه مورد نامزدمو با بقیه مقایسه میکردم. الان نامزد کردم.بدون محرمیت اما در انتخابم تردید دارم.میدونم مطلوبیت جنسی بسیار مهمه و برای من هم..بیشترین مشکلم همینه.چهره خوبی دارن و اندامش هم خوبه اما توی روستا بزرگ شدن و قیافه آفتاب سوختش منو اذیت میکنه و گاهی که کمتر پوستش تحریک شده بیشتر دوستش دارم.از نظرم پسر بسیار مهربون وخوبیه و منو خیلی دوست داره امارفتارش من و تحریک نمیکنه و ابراز علاقه که میکنه اونقدا به دل من نمیچسبه که براشون ذوق و شوقی داشته باشم.نوع ابراز محبتشون جذاب نیست.اهل پیشرفته اما باکلاس نیست و این برام مهم بوده .وقتی فکر میکنم که بغلش کنم حس معمولی ای دارم حتی گاهی دوست دارم دستش رو بگیرم و تحریک میشم.اما فقط گاهی.بسته به لحن صحبتش و اینکه اون روز چقد به ظاهرش رسیده باشه و پوستش چقد قرمز باشه .همچنین گاهی رفتارجزی بدی بکنه ازش بدم میاد.آیاادامه بدم؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
02 مهر 1397 ساعت 00:16

سلام محدثه گرامی

با توجه به سابقه ای که از نامزدی های قبلی خود بیان کردید، به نظر می رسد که ریشه این نارضایتی بیشتر از اینکه در ظاهر ایشان باشد جایی در میان باور های شماست. آیا اینکه می فرمایید در روستا بزرگ شده اند معنی خاصی برای شما دارد؟

یا چهره سرخ رنگ باعث می شود که چه فکری از ذهن شما بگذرد؟ 

اینکه شما با فردی با این ظاهر هستید چه معنایی برای شما دارد؟

منظور شما از " با کلاس بودن " چیست؟

پاسخ به سوال های فوق کمک می کند که باور خود نسبت به این موضوع را رد یابی کنید.

پیامی که من دریافت می کنم از بین کلمات شما،  به نوعی ارزشمندی خود را در گرو ازدواج انگار قرار داده اید.. و اگر چنین باشد، می توانم بگویم که موضوع فراتر از ظاهر است و لازم است که قبل از اینکه تصمیم نهایی خود را بگیرید،  تکلیف خود را با احساس ارزشمندی خود مشخص کنید .

درست است که ظاهر و جذابیت جنسی در ازدواج اهمیت ویژه ای دارد، اما با توجه به جزییات صحبت شما و سابقه ای که از نامزدی های قبلی بیان کردید، به نظر می رسد که مسئله بیشتر درون شما باشد، تا جذابیت ظاهری طرف مقابل.

درنظر داشته باشید که یکی از بلوغ های ازدواج ، بلوغ عاطفی است ، به این معنی که من علاوه بر اینکه می دانم چه عواطفی در ارتباط با طرف مقابلم دارم، به این موضوع هم آگاهم که همواره احتمال اینکه فردی بهتر از ایشان مقابل خود ببینم نیز وجود دارد،  با این وجود تصمیم می گیرم که با فرد مورد نظرم  ازدواج کنم ،در این صورت اگر مقایسه ای اتفاق افتاد، بهش بها نخواهید داد، چرا که از قبل این مسیر را با خود طی کرده اید و علیرغم اینکه می دانید افرادی بهتر هم ممکن است وجود داشته باشند، اما شما به فرد مورد نظر خود اعتماد می کنید و علاقه مند هستید.

 به کمال گرایی تون اشاره کردید، در نظر داشته باشید که نمی توانید تمام ملاکها و معیار های خود را در یک فرد پیدا کنید، و کمال گرایی راهیست که در نهایت به سراب ختم می شود. بنا براین پیشنهاد می کنم که ملاک های خود را اولویت بندی کنید و سپس تصمیم نهایی خود را بگیرید.

بسته آموزش غیر حضوری " ازدواج 360" فکر می کنم که پیشنهاد خوبی برای  مسیری که شما درش قرار دارید باشد.

با سپاس از اعتماد شما

مونا  گوشه - خانه توانگری طوبی

ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 30
کارآمدی پاسخ : 10
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

03 مهر 1397 ساعت 10:40
سلام مجدد.اعتراف میکنم با خوندن پاسخ موی تنم سیخ شد.چون انگار نشانه هایی از اینکه مشکل من درونیست رو پیدا میکردم و حالا مطمئن شدم.من بشدت تایید طلب هستم.روستایی بودن و چهره سرخ رنگ شاید باعث میشه فک کنم جلوی بقیه بی ارزش میشم.میگم شاید چون همسر قبلی من اصلا خوشکل نبودن ولی ارتباط اجتماعی قوی داشتن و حس بدی نداشتم.با کلاس بودن و رفتار اجتماعی عالی شوهرم انگار به من ارزشمندی میده.بسته 360 و ازدواج + رو خریداری کردم و حتی کمال طلبی منفی رو.بشدت احساس میکردم مطلوبیت جنسی در مورد این آقا برای من وجود نداره درحالیکه گاهی وجود داره و سوالم اینه که آیا بدلیل مقایسه هام و بالاتر دونستن خودم و افکارم این موضوع پیش میاد که گاهی ازشون حس خوب نگیرم؟در حال حاضر خواستگاری مجدد برام اومده که بشدت رفتار اجتماعی خوبی دارن و مثل ویزیتورها برخورد میکنن و کلی به من هیجان مثبت میدن اما من با نفر قبلی نامزد کردم و تا حدی بهشون علاقه مندم.میترسم با رفتن به سمت نفر دوم به سراب برسم و نفر اول رد از دست بدم...اما هیجانات مثبت و حس ارزشمندی که نفر دوم بهم میده رو نمیتونم نادیده بگیرم.انگار اونو آدمی میبینم که از خودم بالاتره و به من علاقه داره...با برداشتی که از پاسخ شما دارم بایستی به هیجانات اهمیت ندم و نامزدیمو ادامه بدم و روی خودم کار کنم ..درسته؟
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

03 مهر 1397 ساعت 11:44
خانم گوشه من تازه متوجه این جمله شما شدم:"موضوع فراتر از ظاهر است"و بشدت نگران شدم.چه کار باید بکنم؟
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

03 مهر 1397 ساعت 11:45
چطوری تکلیف خودم رو با احساس ارزشمندی مشخص کنم؟؟؟
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
05 مهر 1397 ساعت 23:12

سلام مجدد دوست گرامی

اینکه به این نتیجه رسیدید که مسئله جایی در درون شما و در گرو احساس ارزشمندی شماست ، خودش اهمیت زیادی دارد، زیرا که کمک می کند،  به ریشه دسترسی داشته باشید، فرض کنید اتاقی دارید که مرتب لامپش روشن نمی شود، اول ممکن است مرتب لامپ ها را عوض کنید و مدل های مختلف را امتحان کنید، تا اینکه متوجه می شوید سرپیچش مشکل دارد، و سرپیچ را عوض می کنید، و مسئله برای همیشه حل می شود.

در نامه قبلی هم اشاره کردم همواره ممکن است خاستگارهای بهتری  از راه برسند و شما را در دوراهی یا چند راهی قرار بدهند بخشی از بلوغ های لازم برای ازدواج همین است که بلاخره تصمیم گرفته شود . هزینه و فایده هر انتخابی در نظر گرفته شود.

مادامی که شما ارزشمندی وجود خود را در بیرون جستجو می کنید، همیشه احتمال وجود گزینه های بهتر و همینطور برآورده شدن یا نشدنش وجود دارد. اما این چراغی است که باید درون شما روشن شود.

بنده عرض کردم" به نظر می رسد ارزشمندی خود را در گرو ازدواج  و همسرتان قرار داده اید و اگر چنین باشد، می توانم بگویم که موضوع فراتر از ظاهر است" چرا که امروز ظاهر ایشان برای شما باعث شرمساری می شود، فردا ممکن است کلامی که از دهانشان خارج شود، یا تغییر شغلی دهند و ...خلاصه اینکه بنای احساس ارزشمندی جاییست که شما کنترلی روی آن ندارید، و نشان می دهد که از درون این پایگاه ضعف دارد.

کتابی در این زمینه بهتان معرفی می کنم، تحت عنوان " احساس ارزشمندی و راههای تقویت آن" که فکر می کنم می تواند برای شما موثر باشد.

با تشکر از اعتماد شما

مونا  گوشه  - خانه توانگری طوبی 

ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 30
کارآمدی پاسخ : 9
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه