سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

دلایلی که دیگر نباید یک رابطه دوستی صمیمی کاملافشرده با هم جنس خودرا ادامه دهیم, چیست؟

پرسش

تاریخ ثبت : 31 شهریور 1397
878  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام دختری 27 ساله هستم, چند مدت است که متوجه شدم دوست صمیمیم وارد روابط مشکل دار شده, وقتی در موردش حرف میزد من میریختم به هم و ذهنم درگیر میشد و کم کم داشت قبح کاری که از نظر من اشتباه بود, واسم کم میشد.اینجا بود که زنگ خطر برام به صدا دراومد و فهمیدم باید رابطه رو تموم کنم. (البته بارها سعی کردم اون رو متوجه اشتباهش کنم اما تلاشم بیهوده بود)با وجود تمام صمیمیت و حس قشنگی که بینمون بود, و ازهمه مهمتر با وجود فشردگی رابطه و صمیمیت خیلی زیاد, طوریکه ریز ریز حرف هامون و بهم میزدیم, سر یه اشتباهِ اون, وضعیتو غنیمت شمردم باهاش سرد شدم اما بخاطر اصرار اون دلیل ناراحتیم و گفتم وانگارکمی لحنم صریح بود دوستم خیلی ناراحت شد, و چون اصلا توقع این رفتار و ازم نداشت,تمام حرف هایی که تو این چندمدت بهش زده بودم و به روم آورد و زخم زد بهم و حتی حرف وعوض کرد و تحویلم داد, خلاصه کلی حرف ها و منت گذاریاو البته کمی هم من جوابش و دادم, منتهابه پای اون نمی رسید. این جریان خیلی اذیتم میکنه, یجورایی ازاینکه از اول باهاش صادق نبودم که تمایل به ادامه دوستیمون ندارم,عذاب وجدان دارم وآیاکجای کارمن ایراد داش

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
06 مهر 1397 ساعت 19:10

سلام دوست گرامی


نامه شما رو خواندم. چنانچه بخواهیم شکل و محتوای این رابطه و نقاط ضعف اون رو ترسیم کنیم برخی نکات در این خصوص قابل بررسی و ارزیابی خواهند بود.


مرزهای بین فردی :  به نظر میرسه مرزهای نامرئی بین فردی مورد نیاز در این رابطه، تا حدودی شکل نگرفته ست.

مشکلات در یک ارتباط، زمانی شروع میشن که مرزها یا خیلی سفت و سخت و پرقاعده هستن  یا خیلی  درهم تنیده. در این رابطه، شاید نوعی مدل درهم تنیدگی و یا بی مرزی،  قابل مشاهده باشه. شرایطی که در اون ، انتقال متقابل احساسات بسیار شدیده،  اما به قیمت عدم شکل گیری فردیت مثبت پیش خواهد رفت. وضعیتی که قادر نخواهید بود استقلال نظر و یا هویت فردی خودتون رو بصورت شفاف و در عین حال مسالمت آمیز مشخص و ابراز کنید. 


 همجوشی و برش: وقتی مرزها و تمایز فردی تون ، نادیده گرفته میشه، پیامدِ منفی اون، ایجاد همجوشی ( فیوز شدن ) ست. شرایطی که در اون  بازخوردها  هیجانی و واکنشی بوده و آسیب رسانی و آسیب پذیری متقابل بسیار بالا خواهد بود. وضعیتی که با  هر نوع سردی و یا بی توجهی ، موجب تنش شدید و حتی برش ناگهانی رابطه میشه. بنابراین زمانی که شما صمیمیت و صداقت را در رابطه متقابل حفظ می کنید و در عین حال استقلال و تمایز فردی خودتون رو لحاظ می کنید، دیگر لازم نخواهد بود تمام ریز و درشت های زندگی شخصی را توی رابطه مشترک افشا کنید.


مکمل بودن ، ویژگی مثبت یک رابطه متقابل میتونه باشه. با این حال این به معنای اون نیست که بخواهید ناخواسته یکدیگر  رو کنترل کنید. بلکه به معنای این هست که بر همدیگه تاثیر بذارید. ممکن است شکلِ واکنش تون در برخورد با رفتارهای به ظن شما ناخوشایند ایشان، نوعی کنترل شدن  همراه با لحن سرزنش آمیز از جانب دوست تون تلقی شده و موجب واکنش هیجانی متقابل او شده. لذا تلاش نمایید چنانچه علائم و یا رفتارهایی از سوی فرد مقابل موجب ناخرسندی شما میشه اون را به شکلی غیرانتقادی و غیرتهاجمی همراه با نوعی همدلی بیان نمایید.

 انتظار می رود با لحاظ نمودن مجموع نکات اشاره شده، بتوانید آنها را در روابط اجتماعی و یا عاطفی خود چه با جنس موافق و یا مخالف مدنظر داشته باشید.



با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری


ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 3
کارآمدی پاسخ : 7
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

07 مهر 1397 ساعت 22:08
با سلام مجدد. ممنونم از پاسخی که به پرسشم دادین, بعضی قسمت های پاسخ برام کمی مبهم بودن, مثل :(عدم شکل گیری فردیت مثبت پیش خواهد رفت. وضعیتی که قادر نخواهید بود استقلال نظر و یا هویت فردی خودتون رو بصورت شفاف و در عین حال مسالمت آمیز مشخص و ابراز کنید. ) بنظرم این قسمت نیاز داره که کمی بیشتر باز بشه البته معنی اون رو متوجه شدم منتها فکر می کنم اگر توضیح بیشتری روی این تکه بود بهتر می بود مثلا یک مثال که چگونه هویت فردی رو در حین صمیمیت حفظ کنیم, یا چه مقاله یا کتابی این رو میتونه به ما یاد بده؟ سپاس بسیار فراوان دارم بابت وقتی که برام گذاشتین و مطالب خیلی خوبی که عنوان کردین, حتما بارها میخونمش و سعی میکنم آویزه ی ذهن و گوشم کنم. موفق و پایدار باشید.🌹🍀
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه