سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

این رابطه رو با مشاوره رفتن ووکمک گرفتن میشه ادامه داد؟

پرسش

تاریخ ثبت : 01 مهر 1397
757  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
یک رابطه عاطفی رو با هم کلاسی در دانشگاه شروع کردیم این اقا شخصیتی دارن مغرور و سنگین یعنی غرورش رو خیلی اهمیت میده طی این رابطه من چند بار قهر کردیم و ایشون عادت دارن ب قهرای طولانی یعنی بیشتر اوقات من باعث شدم ک اشتی کنیم میدونم ک دوستم داره ولی روحیش نمدونم چجوریه ک نمتونه ناز بکشه تا ب قهر نکشه دفعه اخری ک رابطه کات شد 6 ماه طول کشید و طی ی اتفاقاتی بنده مجبور شدم ک ب ایشون زنگ بزنم و بعدش متوجه شدم چقد منتظرم بوده ولی هرگز ب خودش اجازه نمیداده ک ازم خبر بگیره و طی این 6 ماه ک من فک میکردم ک دیگه رابطمون تمومه از نظر اون تموم نبودا ولی نمدونم چراااا پا پیش نمیذاشته.دلیل اصلی قهرامونم سرد برخورد کردن این آقاست ک منو اذیت میکنه ووقتی بهش میگم و اعتراض میکنم ک چرا میگه تو حساسی و من نمتونم پیامکی یا تلفنی احساسمو بروز بدم .همو دوست داریم دلمون میخواد کنار هم شاد باشیم اما نمدونم چرا نمیشه.خواهش میکنمممم راهنماییمون کنین.با تشکر فراوان.

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
06 مهر 1397 ساعت 00:22

درود بر شما

توضیحات تان را خواندم. 

اولین مسئله درخصوص شما؛ قهر کردن های شماست. قهر نوعی رفتار کنترل کننده در روابط است که نوعی خشونت نیز در آن وجود دارد. فردی که قهر می کند به نوعی می خواهد طرف مقابل را در برابر رفتاری که مطلوبش نبوده تنبیه کرده و او را کنترل کند. ریشه این رفتار به دوران کودکی بازمی گردد که فرد با قهر کردن از والدینش و تحت فشار قرار دادن آنها با این رفتار به آنچه می خواسته رسیده است. اما این رفتار در بزرگسالی و بخصوص در روابط عاطفی ناکارآمد بوده و بالغانه نیست. شاید آنچه که از نظر شما مغرور بودن تعبیر شده، پاسخ ایشان نسبت به قهر کردنهای شما بوده که نوشته اید چند بار تکرار شده. دوست عزیز؛ اگر عمده شیوه ارتباطی شما به صورت قهر کردن است لازمست در شیوه رفتارتان تجدید نظر نمایید. یعنی به جای قهر کردن؛ انتظارات تان را بگویید و سخن طرف مقابل را هم بشنوید و نهایتا در مورد مسئله ای که اختلاف دارید توافق کنید.


مسئله بعدی؛ شیوه ابراز احساس ایشان است. این آقا کلّاً نسبت به ابراز هیجان مقاومت دارد یا به قهرهای شما بی توجه است؟  رفتار سرد ایشان از نظر شما چیست؟ رفتار گرم برای شما چه مصادیقی دارد؟ شاید روش تربیتی ایشان بر مبنای عدم بیان هیجان از سوی مرد بوده که اگر چنین چیزی در نظام ارزشی شما وجود نداشته باشد آنوقت دورنمای رابطه؛ مثبت پیش بینی نمی شود. 


مسئله قهری که ۶ماه طول کشیده نیز جای تامل دارد. اگر شما واقعا آنطور که ایشان گفته مورد علاقه اش بوده اید، این عدم تماس برای مشخص کردن تکلیف رابطه از سوی ایشان رفتاری است که نه بالغانه است و نه حاکی از علاقه.


فرحناز گرامی؛ ضمن احترام به احساسات شما؛ شاید بهتر باشد که به خودتان زمان بدهید تا بلوغهایی که برای شروع و ادامه یک رابطه عاطفی لازمست را کسب نمایید. به نظر می رسد که ایشان نیز به زمان بیشتری نیاز دارد تا بتواند بر عواطف و احساسات و هیجانات و نحوه بروز آنها به مدیریت دست یابد. بهتر است مسیری را که سبب شده رابطه شما به شرایط کنونی برسد که مطلوبتان نیست را بررسی کنید تا بتوانید الگوی رفتاری را که کارکرد مثبت برایتان نداشته شناسایی کرده و تغییر دهید. این شناسایی و تغییر باعث می شود هر فردی را برای سرمایه گذاری عاطفی انتخاب نفرمایید و سرمایه روانی و انرژی خود را جایی بگذارید که برای شما ایجاد رضایت خاطر بکند.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری_ خانه توانگری طوبی

ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 30
کارآمدی پاسخ : 10
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه