سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

آیا من افسرده ام؟

پرسش

تاریخ ثبت : 03 مهر 1397
837  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام
من حدود 5 سال است که هدفی در سر دارم اما بسیار بی انگیزه هستم و به دلیل ترس ، تنبلی یا هر چیز دیگر شروع می کنم اما بعد از مدت کوتاهی ان را رها میکنم اما درعین حال نمیتوانم این هدف را از سرم خارج کنم . حدود 1 سال هم هست رابطه ام با خانواده خراب شده و مرتبا دعوا داریم. حس میکنم جسمم هم درگیر شده و مرتبا مریض میشوم. البته حس میکنم روحم خسته است .به 2 روانشناس مراجعه کرده ام اما انها گفتند افسرده نیستم و لی راه حل مناسب برای خروج از این وضعیت ارائه نکردند. این حالتی که تلاش نمی کنم و پشتکار ندارم و حس میکنم در رسیدن به هدفم ناتوانم بسیار اذیتم می کند . سوال من این است آیا من افسرده ام؟ یا به بیماری دیگری مبتلا هستم؟ راه حل خروج از این وضعیت روحی چیست؟ آیا از دروس غیرحضوری آقای دکتر شیری درسی هست که بتواند به من کمک کند؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
04 مهر 1397 ساعت 15:03

سلام فاطمه گرامی

نامه شما را خواندم متوجه شدم که دچار بی انگیزگی و نوعی رکود در این مرحله از زندگی خود شده اید، این که می فرمایید که کاری را شروع می کنید و نیمه تمام رها می کنید به این معناست که دچار اهمالکاری می شوید، اهمال کاری می تواند علت های مختلفی داشته باشد، برای غلبه بر اهمالکاری لازم است ببینید که چه فکری مانع از اقدام موثر شما می شود. آیا فکر می کنید که از پس آن کار برنمی آیید؟

آیا هدف هایی را تعیین می کنید که بسیار بزرگ و دور از دسترس هستند و با توانایی های شما و امکانات شما سازگاری ندارد؟

آیا ریشه در بی حوصلگی و تنبلی دارد؟

پاسخ به سوال های فوق به شما کمک می کند که اشراف بیشتری به مشکل خود پیدا کنید و باور های ناکارآمد زیر آن را پیدا کنید.

برای رسیدن به اهداف خود بهتر است که اهداف خود را عینی ، واقعی و دستیافتنی با توجه به توانایی ها و محدودیت های خود تعریف کنید. برای رسیدن به آنها پله هایی را برای رسیدن به آنها تعریف کنید و زمان مشخص و فعالیتهای مشخصی را تعریف کنید. در این صورت است که ارزیابی دقیق تری از خود و مهارتهای خود می توانید داشته باشید.

به افسردگی اشاره کردید، لازم هست توجه کنید که اختلالات روانشناختی علائم ویژه ای دارد که در صورت وجود آنها آن اختلال تایید می شود، هر پایین آمدن خلق و کمبود فعالیت  را افسردگی نباید نامید.

کتابی به نام " غلبه بر اهمال کاری " می تواند به شما در این صورت کمک کند.

از دروس غیرحضوری نیز" من ارزشمند" نیز می تواند برای شما موثر باشد.

0459806c784a10f27a73819adc5c96902f18b35f.jpg


با تشکر از اعتماد شما

مونا گوشه - خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه