سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

فکر کردن به خیانت و طلاق

پرسش

تاریخ ثبت : 04 مهر 1397
1,810  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام
مردی سی و یک ساله هستم. شش سال هست که ازدواج کرده ایم و صاحب یک فرزند هستیم. این مشکل بعد از تولد فرزندمون بیشتر شده و اون اینه که وقتی من از همسرم تقاضای رابطه جنسی میکنم و همسرم رد می کنه (حالا به هر دلیلی، چه موجه و چه غیر موجه از نظر من) یه حس تنفر از او و یه حس بی ارزشی شدید نسبت به خودم سراغم میاد، به طوری که فکر خیانت و حتی طلاق به صورت جدی ذهنم رو چند روز درگیر میکنه.
با اینکه همسرم رو دوست دارم، اما در مقابل جواب منفی به شدت دچار آشفتگی و حس تنفر میشم

مهمترین سوال :
بعد از شنیدن جواب منفی، یک حس تنفر از خود بهم دست میده که چرا باید اینقدر وابسته به یک زن باشم؟ (هم از لحاظ عاطفی و هم فیزیولوژیکی) و احساس از بین رفتن عزت نفسم و در پی اون تنفر از همسرم به خاطر بوجود آمدن چنین احساسی. مسئله اصلی من همین احساس به وجود آمده در من هست و همین حس بی ارزشی، آسیب دیدن عزت نفس و همین حس تنفر که نمیدونم باید باهاش چی کار کنم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
05 مهر 1397 ساعت 01:03

سلام دوست گرامی

نامه شما را خواندم، اگردر سالهای اول پس از تولد کودک هستید ، در نظر داشته باشید که هم به دلیل تغییرات هورمونی ، هم دوران شیر دهی ، همین طور خستگی و بی خوابی های احتمالی ممکن است که کاهش تمایلات جنسی در همسر خود ببینید. و این موضوع به معنی بی ارزش شدن شما نیست.


توجه داشته باشید که این  دلایل موجه و غیر موجه که داخل پرانتز ذکر کردید، بهتر است که بررسی شود، چرا که شیوه تفکر و برداشت شما از این امتناع تاثیر مستقیم بر روی احساس شما و به دنبال آن بر روی رفتارتان و واکنشتان می گذارد. از این رو بسیار مهم است که ببینید موقعیت را در آن لحظه که پاسخ منفی می شنوید چطور دارید ارزیابی می کنید، و چه فکری از ذهن شما می گذرد که باعث احساس تنفر از همسر می شود. با رد یابی این فکر  می توانید به باور ی که در اصل نسبت به خود دارید برسید که ریشه احساسات شما می باشد.


اگر دلایل مشابه به دلایلی که در بالا خدمتتان عرض کردم باشد، اگر چه ممکن است کمی احساس نارضایتی و ناکامی ایجاد کند، اما بعید می دانم به ارزشمندی شما ارتباطی داشته باشد. 


در مورد دلایل غیر موجه هم بهتر است بین خود شفاف سازی کنید  و در مورد این موضوع به صورت واضح صحبت کنید، نیاز ها و خواسته های همدیگر را بدون قضاوت و پیش فرض بشنوید ،  تا هم سوتفاهم های احتمالی برطرف شود هم بتوانید به راه حلی دست یابید تا برای هر دو مفید و موثر باشد.


 با در نظر گرفتن شرایط و دلایل هم می توانید زمان مشترکی را پیدا کنید که هر دو در آن زمان تمایل داشته باشید، و از قبل راجع به این تایم با هم گفتگو کنید تا آمادگی های لازم ایجاد شود.


 از نوشته شما این طور برداشت می شود که قدری فاجعه سازی اتفاق افتاده است و انگار که با این پاسخ منفی کل ارتباط به زیر سوال می رود و قضیه صفر و صدی دیده می شود، در حالی که می توانید در پیوستار به موضوع نگاه کنید، اگر چه موضوع ناخوشایندی اتفاق افتاده اما لزوما به معنی از دست رفتن کل رابطه و تبدیل شدن عشق به تنفر نیست. و می توان با گفتگو راه حلی برای این مسئله پیدا کرد. اینکه شما پاسخ منفی به هنگام تقاضای رابطه جنسی بشنوید خوشایند نیست ، اما تفسیری فاجعه آمیز از این پاسخ منفی دارید و باوری پشت آن نهفته است، مگر بناست خواسته های شما هر دفعه تایید شود تا شما ارزشمند باشید؟ 


متوجه هستم که پس زده شدن های پشت سر هم این احساس را القا می کند، اما چه می شود که مجددا همین مسیر را تکرار می کنید؟ مثل اینکه سرپیچ لامپ اشکال داشته باشد و شما مکرر لامپ را عوض کنید و روشن نشدن لامپ را به ناتوانی خودتان مرتبط کنید، در حالی که اشکال کار جای دیگری است ،شاید لازم باشد مثلا بر سر تعداد دفعات رابطه به توافق برسید تا این موضوع حل شود و احساس بی ارزشی و تنفر ، به دنبال پس زده شدن های متوالی پیش نیاید.


موضوع دیگر اینکه ما انسانها اساسا موجودات نیازمند و تا حدی وابسته به دنیا می آییم و بخشی از ذات انسان بودن ما نیازمند بودن و وابستگی است البته وابستگی سالم . بنا براین با تغییر این زاویه دید شاید بتوانید راحت تر با موضوع کنار بیایید و برای رسیدن به خواسته خود راه های دیگر را نیز امتحان کنید. سوال دیگری که ایجاد می شود، وابستگی به زن برای شما چه معنایی دارد؟

در اکثر مواقع معنایی که ما به یک تجربه یا اتفاق می دهیم راه مارا پیچیده تر و دشوار تر می سازد.


در نهایت اگر موفق نشدید می توانید از همکاران سکس تراپیست ما بهره ببرید.



از همراهی شما سپاسگزارم

مونا گوشه  -  خانه توانگری طوبی


معرفی درس
بسته از بی ارزشی تا من ارزشمند
مجموعه نبوغ عاطفی 3
ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 30
کارآمدی پاسخ : 10
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

05 مهر 1397 ساعت 09:40
سلام و ممنون از پاسختون در مورد فرزندم سه ساله هستن و فکر میکنم همسرم کاهش تمایلات جنسی بر اثر باردار شدن یا مسولیت های مادری نداشته باشن ، بیشتر نگاه من به خودم هست که چرا بعد از شنیدن جواب منفی ، این آشفتگی به من دست میده گرچه در مورد این مسئله من بارها با همسرم صحبت کردم اما هر بار خیلی جدی نگرفتن موضوع رو گر چه من با صراحت و جدیت موضوع رو عنوان کردم. در مورد احساسم بعد از شنیدن جواب منفی ، یک حس تنفر از خود هست که چرا باید اینقدر وابسته ی زنی بود (هم از لحاظ عاطفی و هم فیزیولوژیکی ) و احساس از بین رفتن عزت نفسم و در پی اون تنفر از همسرم به خاطر بوجود آمدن چنین احساسی. در ضمن تقاضای رابطه جنسی بیش از 90 درصد موارد از سمت من هست و در هفته تقریبا 4 بار و در شرایطی که ما هستیم تقریبا معقول هست ( با 30 سال سن و شرایط جسمانی ،روحی روانی ، فرهنگی و غیره) مسئله اصلی من همین احساس بوجود آمده در من هست و همین حس بی ارزشی ، آسیب دیدن عزت نفس و همین حس تنفر منتظر پاسختون هستم . متشکرم
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

08 مهر 1397 ساعت 17:25
ممنون میشم اگه بازم محبت کنید و پاسخ بدید
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
12 مهر 1397 ساعت 01:25

 

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه