سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

سرد و گرم شدن

پرسش

تاریخ ثبت : 04 مهر 1397
1,065  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام،بنده در رابطه ای هستم که در ابتدا دائما میگفتن من تا به حال اینطور جذب کسی نشدم. پس از چند ماه اختلاف نظر هایی پیدا کردیم و من وقتی در مورد آنها با تکنیک FFO حرف میزدم میگفتن که تو داری گیر میدی یا غر میزنی در صورتیکه ایشون وقتی خواسته هاشو میگفت من چنین برداشتی نداشتم. کمی بعد ایشون شروع به فاصله گرفتن کرد وقتی جویا شدم گفتن که به خاطر بحث ها و رفتارهایی که شده دست روی نقطه حساس من گذاشتی و من سرد شدم، البته اضافه کرد که من در رابطه هام همیشه بعد از مدتی سرد میشم و از طرف فاصله میگیرم و بعد از اون فاصله دوباره إحساس دلتنگی میکنم. این رفتار فاصله گرفتن ایشون رو برای مدت دو سه هفته تحمل کردم ولی چون آزار دهنده بود رابطه را با ایشون کات کردم و ایشان هم ناراحت شدن و قبول کردن. پس از سه هفته به دلیل داشتن یک اشتراک مالی با ایشون ملاقات داشتم که مجددا بسیار گرم بودن و گفتن که من دوست داشتم با تو در رابطه باشم اگر این غر زدن ها نبود. سوال من اینست که آیا این سرد و گرم شدن ها خصوصیت همه مردها هست یا خیر و اینکه من باید با ایشان وقتی فاصله میگیرد چگونه رفتار کنم بنده رابطه جدی میخوام

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
05 مهر 1397 ساعت 10:06

درود بر شما

یکی از نکات یک رابطه عاطفی مثبت، در دسترس بودن طرفین است و رابطه ای که با قطع و وصل شدن همراه است می تواند نشان دهنده وجود برخی مشکلات در رفتار طرف مقابل باشد نه خصوصیت همه مردها. ضمن اینکه خصوصیت هر فردی با فرد دیگر متفاوت است و نسبت دادن یک ویژگی خاص به مردان یا زنان، خطای شناختی محسوب می شود.


برای ادامه دادن یا ندادن رابطه می توانید از خودتان بپرسید:

  • آیا این رابطه باعث پیشرفت‌ من می‌شود یا پس‌رفت؟
  • آیا بر جنبه‌های دیگر زندگی‌ام تأثیر منفی می‌گذارد؟
  • آیا به‌خاطر طرف مقابل عزت‌‌نفس من خدشه ‌دار می‌شود؟
  • آیا خواسته های من در رابطه ای که با قطع و وصل شدن از سوی طرف مقابل همراه است تامین می شود؟


توجه داشته باشید که به امید تغییر دادن و یا بهتر شدن رفتار کسی نمی توان با او وارد رابطه عاطفی شد. اگر رفتار ایشان باعث ناراحتی شما شده و حتی یک بار باعث قطع رابطه گردیده، و خود ایشان نیز به گرم شدن و سرد شدن رفتارش در رابطه اذعان داشته؛ و با توجه به اینکه نوشته اید به دنبال رابطه جدی هستید، به جای فکر کردن به اینکه وقتی فاصله می گیرد چکار کنید، بهتر است در  چنین رابطه ای سرمایه گذاری عاطفی نفرمایید.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری- خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه