سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

سردرگمی

پرسش

تاریخ ثبت : 05 مهر 1397
710  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام. یک ساله ازدواج کردم و توی زندگی سردرگمم. احساس میکنم حلقه مفقوده زندگیم رو پیدا نکردم، بی انگیزگی کل زندگیم رو گرفته و منی که همیشه آرمانی بودم الان نمیدونم چی میخوام یا حداقل چی باید بخوام.خیلی بی حوصله شدم و توی تحصیل یا کارهای دیگه شل شدم و تنبل! بااینکه میدونم اگه چیزی رو بخوام بهش میرسم اما همش دنبال اون شنبه ای میگردم که استارت خوب بودن رو بزنم. ..ایده های خیلی خوبی توی ذهنم میاد که اکثرا از دایره زندگی من بخاطر مسائل مالی خارجه! اطرافیان هم بیشتر اوقات روی اعصاب میرن و و و ...خدمت نرفتم، یک سال و خورده ای سرکار رفتم و الان بیکارم ولی مهارت خوبی توی تخصصم دارم. بااین وضع اقتصادی هم هرروز بدتر ار دیروز ناامیدتر به آینده میشم. باید درسم رو تموم کنم، میخوام کنکور دکترا بدم و بخونم( فقط به 2 دلیل: رهایی از خدمت و تهران بودن بدلیل پیدا کردن شغل) تابستون باید جشن ازدواج بگیریم و بعدش بریم سر خونه زندگیمون اما نمیدونم چجوریشو...کل انگار همه چیز توی بن بسته!
یکم راهنماییم کنید که ازچی و کجا شروع کنم؟ کتابی چیزی میشه معرفی کنید که بخونم و بتونم زمان و ذهنم رو مدیریت کنم؟؟
ممنون

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
10 مهر 1397 ساعت 00:56

با سلام واحترام به شما پرسشگر گرامی

با توجه به مطالبی که عنوان کردید لازم است به دو نکته اشاره کنم : نکته اول اینست که شاید یکی از دلایل بی انگیزگی و تردید شما در کارها واینکه همیشه در پی انجام کارها به بهترین وجه ممکن هستید میتواند دلیل بر کمالگرایی شما باشد چرا که افراد کمالگرا از داشته های خود لذت واقعی نمیبرند وبر نداشته های خود متمرکز هستند،  فکر می‌کنند تحت   هر شرایطی باید به هایده ال هایی  که در ذهن خود  ترسیم کرده‌اند، برسندآن‌ها به داشته‌های خود اعتنایی ندارند و عزت نفس خود را فقط در رسیدن.می‌بینند. ااگر نفر اول نباشند ، تلاش رابی‌معنی می‌دانند‌. این افراد معمولا در زنندگی خود د دوره‌ای از اضطراب، افسردگی و وسواس راتجربه کرده‌اند،بنابراین دور از انتظار نیست که شما برای انجام کارها بی حوصله وبی انرژی باشیدوهمیشه به دنبال شنبه ای که هرگز نخواهد آمد باشید.

اما نکته دوم در مورد ازدواج شماست  که اکنون به این نتیجه رسیدید که به قول خودتان حلقه مفقودتان را پیدا نکردید ،و سوالی که به ذهن میرسد اینست که آیا  شمادر پاسخ به سوال چرا میخواهم ازدواج‌کنم دلیل آگاهانه وآزادانه وهدفمند داشته اید یا مثلا برای فرار از فشارهای خانواده یا ترس از بالا رفتن سن و... ازدواج کرده اید؟دومین سوال اینست که آیا نیازسنجی درست برای انتخاب  وبرآورد صحیح از امکانات خود برای مناسبترین انتخاب ونه بهترین انتخاب را داشته اید ؟ اگر پاسخ شما به این سوالات روشن ومنطقی و هدفمند باشند شما در مسیر پر چالش زندگی با درایت عمل خواهید کرد ودر طول این مسیر مرتب به انتخاب خود شک نمیکنید ، ودر نهایت اینکه آیا شما برای ازدواج آمادگی لازم را داشته اید؟ منظور از آمادگی اینست که شما بلوغ های لازمه ازدواج را دارید؟

سنجش بلوغ ها:

بلوغ فیزیولوژی ( سن تقویمی – فقدان بیماری خاص)

بلوغ عاطفی ( توانایی دسترسی به هیجانات- توانایی ابراز هیجانات – توانایی مدیریت احساس خودکارآمدی در تامین معاش -کار سالم- مسؤلیت پذیری وداشتن ثبات شغل در طی یک سال و عقل معاش)

بلوغ اجتماعی (اعتماد به نفس اجتماعی و توانایی ابراز خواسته ها).

بلوغ جنسی وبلوغ معنوی 

درنهایت باید بپذیریم زندگی واقعیتی غیر قابل پیش‌بینی است که موفقیت و شکست را در کنار هم دارد وافرادی در این راه موفق میشوند که به هرکدام از سوالات بالا خوب فکر کرده باشند و پاسخ روشن وعقلانی داشته باشند.

شما می توانید از آموزشهای غیر حضوری کمالگرایی منفی وازدواج مثبت خانه توانگری  استفاده کنید که بی شک میتواند به شما کمک شایانی کند.

با سپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان 

خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه