سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

تردید مرد در رابطه

پرسش

تاریخ ثبت : 06 مهر 1397
1,366  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
یک سال و سه ماه با مردی 32 ساله در ارتباط هستم روزی حداقل 2 ساعت تلفنی صحبت میکنیم ارتباط نزدیکی داریم دیدارمون محدود به جمع دوستانمون هست تو جمع توجه خاصی به من داره دستمو میگیره همش پیش من میشینه اجازه نمیده پسرای دیگه بهم نزدیک بشن چندبار ازش پرسدم نظرت راجه به رابطمون چیه اگر وارد فاز عاطفی جدی نمیشی من نمیتونم ادامه بدم چون وابسته میشم میگفت نه شرایط رابطه جدی رو ندارم اما هیچ وقت درخواست رابطه جنسی نداشته من چون وارد فاز جدی نمیشد هربار ارتباطمو قطع میکردم به بهانه ای برمیگشت اطرافیان ما فکر میکنن ما عضق خاصی بینمون هست اما واقعا نیست شاید از طرف من باشه این مرد دوسال پیش تویه رابطه ضربه بدی خورد از اون موقع خیلی به رابطه جدب فکر نمیکنه از طرفی گاهی مشکلات مالی رو عنوان میکنه چون جفتمون به مهاجرت فکر میکنیم منو مدام به رفتن تشویق میکنه یا میگه منو تو باید بریم به نظر شما میشه به این مرد جدی فکر کرد؟یا اصلا تو فاز رابطه ای با من نیست؟من چه کاری میتونم بکنم یا بتونم ادامه بدم یا چه جوری جدابشم با توجه به اینکه دوستای مشترک داریم

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
07 مهر 1397 ساعت 13:49

سلام دوست گرامی

قابل درک است که بودن در رابطه ای که حالت بلاتکلیف دارد تا چه حد می تواند سبب فرسایش شود.

برای اینکه در خصوص ادامه این رابطه تصمیم بگیرید بهتر است ابتدا با خودتان چک کنید که هدف خود شما از بودن در این رابطه چیست؟

اینکه ایشان به دلیل یک تجربه ناموفق، از صمیمی شدن دوری می کند مسئله ای است که بایستی توسط خود این آقا حل شود. شما پرستار عاطفی یا درمانگاه حل مشکلات روحی کسی نیستید که بخواهید چنین ارتباطی را شروع کرده و ادامه دهید. 

به نظر می رسد ابتدا مشخصات یک رابطه مثبت را باید برای خود معلوم کنید. سپس چک کنید که آیا خواسته های شما در این رابطه تامین می شود یا خیر. مثلا: وقتی شما خواستار رابطه ای هدفدار باشید (که با توجه به بازه سنی تان این حق را دارید که فرصتها را از دست ندهید) ولی ایشان از رابطه جدی طفره می رود؛ این بدان معناست که خواسته شما در این رابطه تامین نمی شود و ادامه دادن فقط سبب از دست رفتن فرصتهای شما می شود. گذشت زمان برای شما در این سنین؛ نسبت به ایشان مهمتر است.


نوشته اید: چه جوری جدابشم با توجه به اینکه دوستای مشترک داریم

به نظر می رسد نگرانی اولیه شما در خصوص خودِ مسئله جدایی است و دوستان مشترک در جای بعدی قرار دارند. شاید ایشان برای شما جاذبه هایی داشته که سبب دلبستگی شما شده است و درحال حاضر جدایی را برای شما سخت کرده. توجه بفرمایید که رابطه بلاتکلیف قطعا به روان شما آسیب خواهد زد و فرصتهای شما به سرعت از دست خواهند رفت. وقتی خواسته های شما در رابطه ای تامین نمی شود قاطعانه رابطه را ترک کنید. اما در مورد دوستان مشترک دقت کنید که از آنها به عنوان خبرچین استفاده نکنید. در صورت لزوم می توانید رابطه خود را با دوستان مشترک محدودکنید تا این دوره ریکاوری پس از جدایی طی شود.


آموزش غیرحضوری نبوغ عاطفی خدمت شما پیشنهاد می شود.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه