سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

39 سالمه، مرد زندگیم را از کجا و چطور پیدا کنم؟

پرسش

تاریخ ثبت : 07 مهر 1397
1,389  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام و عرض احترام
دختر 39 ساله ای هستم که تمام عمرم درس خوندم و کار کردم و موفق هم یودم و همیشه مترصد فرصتی بودم تا ازدواج کنم ولی هیچ وقت مورد مناسبی سر راهم قرار نگرفت. در آستانه چهل سالگی هستم و شدیدا احساس تنهایی و افسردگی و ناکامی میکنم جوری که دیگه انگیزه و قدرتی برای ادامه کارم هم ندارم حتی ادامه زندگی برام خیلی سخت شده. خواهر و برادر کوچکترم ازدواج کردن و من بدجوری خودم را فنا شده احساس می کنم. زیبایی دارم، خانواده اصیلی دارم، به خودم میرسم، بدبین و سخت گیر نیستم، معیارهای خاصی ندارم، مردی که شخصیت قوی و سالمی داشته باشه میپذیرم و همه جوری سازگاری میکنم. روابط اجتماعی خوبی دارم و در جوامع مختلف حضور دارم. گاردم بسته نیست در عین اینکه متانت دارم و حریم نگه میدارم. اهل دوست پسر گرفتن نیستم و تا کسی برای ازدواج جلو نیاد رابطه برقرار نمیکنم. بسته کامل ازدواج دکتر شیری را هم مطالعه کردم و مرتب دارم به خودم بازخورد میدم ولی هنوز تنهام. مرد زندگیم را از کجا و چطور پیدا کنم؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
10 مهر 1397 ساعت 12:48

سلام دوست گرامی


نامه شما رو خواندم. احساسات شما واقعا قابل درک است. اینکه در زمینه های مختلف تحصیلی، شغلی و اجتماعی بسیار موفق بوده اید با این حال فرصت مطلوب ازدواج تاکنون براتون ایجاد نشده،  کمی شما رو متاثر نموده است. حق دارید.

نگرانی از رسیدن به آستانه ی چهل سالگی برای بسیاری از مردان و زنان آن را به چالشی ذهنی تبدیل کرده. وضعیتی که گاهی برای توصیف آن از بحران 40 سالگی نام می برند.

نگرانی هایی که بیش از آنکه به فیزیولوژی فردی مرتبط باشه متاثر از قواعد و سیر انتظارات جامعه ست. در این خصوص  از اصطلاح ساعتِ اجتماعی  استفاده می شود. یعنی زمان وقوع رویدادها و تصمیمات ما در زندگی، تحت تاثیر  محیط  و همچنین طبقه اجتماعی ای که در اون قرار داریم هست. در واقع مقوله ازدواج  نیز به شدت تحت تاثیر زمانبندی اجتماعی قرار داره. و عقب افتادن از این ساعت اجتماعی، شما را نگران ، سرخورده  و منزوی میکنه. احساس می کنید که از معیار جامعه به دور شده اید و پذیرفتنی نخواهید بود. 


 شما تلاش زیادی می کنید تا بتوانید در جایگاه و موقعیت اجتماعی خود این فرصت را به دست بیارید. در عین  حال این موضوع را مدنظر قرار دهید که بابت این انتظاراتِ بیرونی  ، خود را متحمل فشار زیادی نکنید. 

گاهی لازم است در خصوص ایجاد موقعیت بهتر در مورد این تصمیم،  بیشتر متمرکز بوده و گاهی اکتشافی عمل کنید. و احیانا زیاد منتظر نباشید تا فرد مورد نظر در مسیرتون سبز بشه و بگه که می خواهد با شما ازدواج کند. و پس از اون وارد رابطه بشید. ازدواج یه پروسه ست که ممکن است در ابتدای رابطه با این هدف شکل نگیره. وقتی رابطه در آغاز خود ، حداقل ساختارهای لازم  رو داشته باشه میتونه شروع خوبی باشه. 


شاید گاهی لازم باشه در زندگی خود اکتشافی عمل کنید.ممکنه کار چندان راحتی نباشه. و مورد علاقه همه نیز واقع نشه.با این حال در وضعیتی که شما قرار دارید می تونید بهش عمل کنید.  نیاز به تلاش و زمان بیشتری دارید. لازمه آن نیز این است که که در جاهایی حضور داشته باشید که فرصت ها بیشتر هستند. فضای کاری ، اجتماعی و تفریحی تون هر چقدر  شعاع بیشتری داشته باشه احتمال دست یابی بیشتر خواهد بود.


فعالیت های خودتون رو از یک روال  و از موقعیت های روتین خارج کنید. همیشه از یک مسیر حرکت نکنید وقتی قرار نیست هیچ اتفاق متفاوتی بیفته. در زمان های مختلف و در مکان های مختلف باشید. محل های خریدتون ، باشگاه ورزشی تون ، حتی تغییر موقعیت های مربوط به پروژه های شغلی تون رو با آدم های مختلف مدنظر قرار بدید. دلسرد نشید. ادامه بدید در نهایت نتیجه ی نسبی حاصل میشه.


  قانون اعداد بزرگ در تئوری احتمالات میگه : هر چه قدر تعداد دفعات تلاش ما برای یک هدفِ مشخص  بیشتر باشه، میانگینِ نتایج،  به سطحِ انتظارِ ما نزدیک تر خواهد بود.


 شما پتانسیل بالایی دارید و با کمی تغییر استراتژی در خصوص موارد اشاره شده،  میتونید در  فضایی متفاوت، بسترهای مناسبی رو برای خود  ترسیم نمایید. 



با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری


معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه