سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

فرصت دیگری برای ادامه ی رابطه ام وجود دارد؟

پرسش

تاریخ ثبت : 08 مهر 1397
1,279  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام.من با دوست پسرم در دانشگاه اشنا شدم و 3 سال باهم رابطه داشتیم و یک سالی که از رابطمون گذشت باهم رابطه جنسی هم برقرار کرذیم.این اقا از بنده ارامش بیشتری دارن در واقع حین بحث و دعوا داد و بیداد و بی احترامی نمیکنن..اما من بدلیل پرخاشگری که نشآت گرفته در خانواده بنده هست خیلی جاها به ایشون بی احترامی کردم و واقعا پشیمونم..ا هم دیگه در بعضی موارد تفاوت نظر داریم ولی خیلی همدیگرو دوست داریم.ایشون خیلی برای من عریزن..بعد از 3 سال باهم بحثی داشتیم که دوباره بهم دیگه فرصت دادیم ولی دوباره بعد از دو ماه باهم سر دیدن همدیگه و مسائل پیش پا افتاده!دعوا کردیم و ایشون گفت که دیگه نمیتونه با من باشه و خسته شده و ازین رابطه احساس خوبی نداره...میدونم که خیلی اذیتش کردم .. مادرشون خیلی منو دوست داره حتی با من تماس گرفته که پا در میونی کنن ولی خود پسرشون نمیخواد رابطمون ادامه پیدا کنه..الان 50 روز میگذره که هیچ تماسی باهم نداشتیم این هم بگم ه در حال حاضر درگیر سربازی هم هست که ایا معاف میشه یا نه و خیلی نگرانه سربازیشه..لطفا بگید من باید چیکار کنم؟ دوسش دارم..دلم میخواد رفتارمو درست کنم تابرگرده

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
10 مهر 1397 ساعت 00:09

سلام دوست گرامی

اینکه افراد در موقعیت های متفاوت احساس خشم را تجربه کنند که طبیعی است اما اینکه رفتاری پرخاشگرانه از خود نشان بدهند آموختنی است، و همانطور که شما رفتار ناکارآمد را از محیط یاد می گیرید می توانید الان که به پیامد های  این برخورد واقف شدید رفتار سالم تر را یاد بگیرید و جایگزین کنید. و این یک مهارت است. فقط این تغییر رفتار به یکباره اتفاق نمی افتد و نیاز به تمرین و پیگیری مداوم دارد.

اولین قدم برای تغییر رفتار این است که ببینید چه موقعیت هایی بیشتر شما را خشمگین می کند و در آن موقعیت ها چه فکری از ذهن شما می گذرد، این تمرین کمک می کند که هم به موقعیت هایی که فعالساز خشمتان هستند آگاه شوید، محرک ها را پیدا کنید و بعد از آن علت اصلی رانیز بیابید.

خیلی وقتها احساس خشم مثل چتری است که عواطف و هیجانات دیگر زیر این چتر پنهان می مانند ، و اگر مدتی بتوانید با این احساس سر کنید و واکنشی نشان ندهید، متوجه عواطف دیگری مثل ترس، غم، پریشانی، گیجی و ... می شوید که برای برطرف کردن هر کدام رفتارها و روش های دیگری به کار خواهد آمد.

یاد گرفتن ارتباط جراتمند به شما بسیار کمک می کند که خشم خود را به شیوه ای سالم ابراز کنید.به این ترتیب که موقعیت ناراحت کننده را توصیف کنید نه قضاوت.بعد احساس و نیاز خود را بیان کنید و در نهایت پیشنهادی که دارید را با جمله مثبت بیان کنید. 

درس غیر حضوری " ساختن رابطه عاطفی بدون شکست" می تواند برای شما موثر باشد.

همینطور کتاب های " ارتباط بدون خشونت" و " موهبت شگفت انگیز خشم" را برای مطالعه به شما پیشنهاد می کنم.

ممنون از اعتماد شما

مونا  گوشه - خانه توانگری طوبی

cc9df6f39f7de107a016c6893a2fa19890becbbe.jpg5d03bed4f7d3a1c4c7306d8382bf456653425117.jpg



ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 30
کارآمدی پاسخ : 10
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

11 مهر 1397 ساعت 10:57
سلام سپاسگزارم از پسخگوییتون ولی من نتونستم جواب اصلی سوالمو ازتون دریافت کنم...در مورد اینکه ایا رابطمون فرصت دوباره داره یا خیر و ایا بنده برای بار دوم طرف ایشون برم یا خیر؟..
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
12 مهر 1397 ساعت 00:54

سلام دوباره 

از آنجایی که جمله آخر شما بعد از چیکار کنم؟ این بود" دلم میخواد رفتارمو درست کنم تابرگرده" راهکارهایی ارایه شد تا بتوانید درون رابطه سالم تر و پخته تر برخود کنید و همینطور خشم خود را بهتر مدیریت کنید. 

و اما در مورد سوال های شما، در مورد اینکه رابطه فرصت دوباره داره یا نه ، می تونم بگم که مسائل به قدری پیچیده نیست که نشه  حلش کرد بنا براین اگر آگاهی هر دوی شما از رفتار های آسیب رسانتون به رابطه تون بالا بره و با کمک گرفتن در مشاورین بتوانید مهارتهای  ارتباطی لازم را کسب کنید بله می توانید فرصت دوباره به خود بدهید. که البته مستلزم توافق و خواسته هر دویتان می باشد.

و برای برگشتن به سمت ایشان بهتر است که شما اول سهم اشتباهات خودتان را ببینید و با کمک روش هایی که خدمتتان توضیح دادم سعی کنید که برطرفشان کنید و بعد دوباره به ایشان پیشنهاد فرصت دوستی دوباره را بدهید.

سپاسگزارم از همراهی شما

مونا گوشه  - خانه توانگری طوبی



معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

19 مهر 1397 ساعت 13:19
سلام سپاسگزارم از راهنماییتون.من شروع کردم به خوندن مقالات دکتر شیری و دارم روی کنترل خشم خودم کار میکنم و میخوام کتابی که معرفی کردید رو خریداری کنم فقط موضوعی که خیلی ذهن منو درگیر کرده این هست که الان دو ماه کامل با طرف مقابلم ارتباطی ندارم یعنی خودش خواست که این رابطه تموم بشه ولی چندروز قبل که اتفاقی همدیگرو دیدم خودش سمت من اومد و در حالیکه اشک میریخت با من احوال پرسی کرد...با اینکه از جدایی رابطمون خوشحال هم نیست ولی ادامه هم نمیخواد بده!!الان من چجوری ازش بخوام که با من به مشاوره بیاد؟؟مادرشون به من گفت تا پسرم باهات تماس نگرفت تو هم تماسی نگیر که شخصیتت کوچیک نشه..مادرشون خیلی برای من ارزش قائله و میخواد که این رابطه درست بشه..مشکل دیگه ای که وجود داره اینه که این اقا درگیره کار سربازیشه و به احتما ل زیاد باید خدمت بره و منظور من اینه که زیاد فرصت نداریم و بعد دو ماه ایشون با من تماس نگرفت..دفعه ی قبلی که 3 هفته از هم فاصله گرفتیم من باهاشون تماس گرفتم و از نظر مادرم و خانواده ایشون بهتره اینبار من تماس نگیرم..نمیدونم دیگه چقد باید صبر کنم چون خیلی بهم فشار اومده بطوریکه زندگیم درگیر شده و حسابی از کارهام و درسم که باید برای ازمون وکالت بخونم عقب افتادم...پلسخ اخرتون این بود که بهتره اول اشتباهات خودمو درست کنم بعد به ایشون پیشنهاد فرصت بدم ولی وقتیکه ایشون سربازی بره دیگه زمانی نداریم که باهم باشیم و به مشاوره مراجعه کنیم..نمیدونم باید چیکار کنم باید صبر کنم؟؟
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه