سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

اعتقاد طرف مقابل در مورد دین و مذهب

پرسش

تاریخ ثبت : 10 مهر 1397
1,111  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام، من 33 سالمه و مجرد ، محجبه و مذهبی و به یک سری از مسائل دینم اعتقاد دارم مثل نماز ، روزه ، خدا، امام حسین و ...به پیشنهاد یکی از دوستان با فردی ملاقات کردم که 38 ساله و مجرد و تحصیلاتش سیکل اما به گفته خودش به دلیل مشکلاتی که در زندگیش داشت دیگه ادامه تحصیل نداد ولی به شدت مطالعه داره در مورد تاریخ ایران و کارهای تحقیقی انجام داده که حتی می تونه راجبش کتاب بنویسه که کلا اعتقادی به خدا و مذهب ندارد
کار اصلی آن راننده کامیون است و اینکه قصد داره در شهر خودمون مغازه باز کنه هنوز مشخص نیست ، و اگر مغازه باز نکنه به همون کار رانندگی ادامه می ده ، اخلاقش در جلسه اول خوب بود و بسیار با اعتماد به نفس صحبت می کردو اینکه به دلیل مطالعه زیاد برای هر کارش دلیل می آورد
ولی با اینکه به مذهب کلا بی اعتقاد است ولی مانع اعتقاد من نمیشه ( اینطور می گفت) ، منظور اینکه مانع اعتقادات من نمیشه میشه راهنماییم کنید که با این فرد بیشتر آشنا بشم یا اینکه کلا نظر مخالف بدم

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
14 مهر 1397 ساعت 13:12

درود بر شما

ازدواج تصمیم مهم و حساسی است که بر سایر ابعاد زندگی نیز تاثیر می گذارد. بنابراین لازمست با دقت و توجه کافی در این خصوص تصمیم گرفته شود. یکی از این موارد که بسیار مهم است، عقاید مذهبی است.

عقاید  دینی بخش مهمی از فرهنگ و ذهنیت یک فرد را تشکیل می دهند که از شیوه زندگی  و فعالیت های روزمره تا تربیت فرزندان و نوع روابط و معاشرت ها را تحت  تأثیر قرار می دهند. بنابراین حتی می توان گفت تناسب اعتقادی در  ازدواج یکی از عوامل تفاهم است. 

ما بر اساس آموزه ها و تجربیات، اعتقاداتی  بدست می آوریم که این اعتقادات می تواند برای هر شخص متفاوت باشد، اعتقادات  مذهبی مسئله ای بسیار مهم است که می تواند سبک زندگی و نگرشها و معاشرتهای  افراد را تحت تاثیر خود قرار دهد. در واقع اعتقادات مذهبی انسان‌ها به طور عمده ریشه در کودکی آن‌ها دارد(پیام والدی است). بنابراین این  اعتقادات بسیار عمیق‌تر از آن است که به راحتی بتوان تغییرش داد. 

البته نمی توان با قاطعیت گفت که کدام عقاید خوب است و کدامیک خوب  نیست. اما اهمیت این مسئله در انتخاب همسر در این است که داشتن عقاید مذهبی در هر سطح می تواند بر نوع زندگی و شیوه نگرشها و رفتار و معاشرتهای  افراد تاثیر بگذارد. بنابراین طبیعی است که این عقاید در همسر گزینی پر  اهمیت باشند زیرا انتخاب همسر، انتخابی است برای یک عمر.

بهتر  است چک کنید که واقعا چه نظری در مورد این رابطه دارید؟ میزان تفاوتها در  چه حدی است؟ تا چه حد تفاوتها برای شما قابل قبول است؟ تا چه حد می توانید خودتان را با این تفاوتها تطبیق دهید؟ ایشان چطور؟ در واقع شما بیشتر از  هر زمان دیگری باید بدانید چه می خواهید ؟ این خواستن چه جنسی دارد ؟ و  برای خواست بالغانه خود اقدام موثر کنید. همچنین لازمست شرایط کنونی همدیگر را که بر مبنای واقعیت است در نظر بگیرید نه آنچه که دوست دارید باشد یا آنچه که ایشان وعده انجامش را می دهد (پذیرش عقاید شما). 

به  اینکه ایشان می گوید به عقاید شما احترام می گذارد نمی تواند استناد کرد برای یک تصمیم گیری مهم، شما باید دیدگاههای کنونی ایشان در انتخاب تان لحاظ کنید نه سخنانش را. 

اعتقادات مذهبی مسئله  ای بسیار مهم است که می تواند سبک زندگی و نگرشها و معاشرتهای افراد را تحت  تاثیر خود قرار دهد. نکته مهم در تفاوت عقاید مذهبی؛ فرزندپروری است. بر فرض هم که شما و ایشان یکدیگر را بپذیرید، فرزند شما در آینده به شیوه پدر به مسائل مذهبی خواهد نگریست یا مادر؟ در واقع فرزندپروری مسئله مهمی است که قابلیت به چالش کشیدن زندگی مشترک را دارد. آیا با این عقاید کنونی ایشان چشم انداز این تفاوتها برای شما قابل قبول است؟ ازدواج یعنی همراه بودن و لازمه این همراهی، برخی شباهتهای اساسی است. البته نمی توان هیچ دو نفری را یافت که در تمام زمینه ها مانند هم باشند اما لازمست تفاوتها سبب تضاد نشود.


مسئله دیگری که شاید کمتر به آن توجه کرده اید؛ تفاوت تحصیلات است. یک یا دو درجه بالاتر بودن تحصیلات همسران از یکدیگر به شرط رعایت سایر تناسبها، نمی تواند سبب مشکل خاصی شود. اما اینکه شما تحصیلات کارشناسی داشته و ایشان سیکل، این مسئله پتانسیل ایجاد اختلاف را در زندگی تان ایجاد خواهدنمود. یعنی این مقدار تفاوت، معنادار است و بهتر است دقت بیشتری در این مورد داشته باشید.


دوست عزیز؛ میل به ازدواج و داشتن زندگی مشترک یک خواسته طبیعی است و قابل درک است که شما نیز با توجه به بازه سنی که در آن قرار دارید، تصمیم به ازدواج داشته باشید. اما توجه بفرمایید که هر ازدواجی را برای پایان دادن به مجردی نمی توان انجام داد. شما بایستی آنچه را که برایتان در اولویت هست به خوبی بدانید و چنانچه حداقلهای خود را در فردی یافتید اقدام به ازدواج کنید.

نکاتی را که خدمت تان عرض شد را در نظر داشته باشید تا نهایتاً تصمیمی بگیرید که بیشترین رضایت خاطر رابرای شما داشته باشد.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی



معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه