سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

چطور برای رابطه ی عاطفی جدید اقدام کنم؟

پرسش

تاریخ ثبت : 11 مهر 1397
1,196  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام... من حدود 5 ماه پیش از طریق اینستاگرام با یکی از همکلاسی های دانشگاه آشنا شدم و بعد از حدود 3 هفته چت کردن در مورد درس و رابطه های قبلیمون ، تصمیم گرفتیم که با هم وارد رابطه بشیم...در طول این یک ماه و نیم چند دعوا داشتیم با هم و منشا اونها هم دخالت دوستان اون خانم توی رابطه ما بود و اینکه اون خانم نمی خواست توی دانشگاه بفهمن که با کسی رابطه داره و زمانی که این موضوع لو رفت ، رابطه ما کم کم کمرنگ شد و با موشرت یه روانشناس ، رابطه رو تموم کردیم... الان سه ماه از پایان رابطه میگذره ولی من هر روز به فکر اون فرد هستم و با اینکه میدونم اون رابطه مناسب نبود و نمیتونستیم با هم خوشبخت بشیم ولی شاید ترجیح میدادم توی اون رابطه بمونم بجای اینکه تنها باشم... و الان اصلا خودم رو کافی و خوب نمیدونم که بتونم وارد رابطه عاطفی بشم و میترسم که سراغ هر فردی که ازش خوشم میاد برم ، ازش طرد بشم و نه بشنوم... با نفر قبلی دیگه به من مربوط نمیشه ولی هر روز کنترلش می کنم که با کی هست ، چکار می کنه و... و نمی تونم وسواس کنترل کردن افراد مختلف دست بردارم و ترس از نه شنیدن مانع میشه تا سمت کسی برم...

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
13 مهر 1397 ساعت 23:37

دوست گرامی سلام

نامه شما را خواندم، در  طول زندگی و با توجه به مسیر رشدی که شما به سمت بزرگسالی طی می کنید، مواردی پیش می آید که شما به طرق مختلف با افرادی آشنا می شوید، در طول این آشنایی ممکن است که دلبستگی و علاقه ای نیز ایجاد شود، که بعد از جدایی تا مدتی شما را دچار ناراحتی و اندوه کند، اما این مراحل اولیه بخصوص در چند ماه اول صرفا زمان آشنایی است و ممکن است که به رابطه ای طولانی مدت نینجامد، و تصمیم بگیرید که  رابطه را ادامه ندهید، اگر دلیل برای این جدایی منطقی و عقلانی بوده و راه حلی برای برطرف کردن مشکل وجود نداشته است اینطور که  شما می فرمایید روانشناستون هم توصیه به قطع ارتباط کرده اند، برای عبور از این مرحله به چند نکته توجه بفرمایید.

1- قبول کنید که هر از گاهی فکر آن فرد، خاطرات شیرین با هم بودنتان به سراغ شما می آیند، حتی ممکن است دلتنگ هم بشوید، این احساسات طبیعی است، لازم نیست انکار کنید، یا خود را سرزنش کنید، فقط نظاره گر عبور این عواطف باشید، و خود را مجبور به کاری نکنید، می توانید با احساسات خود همدلی کنید و همینطور با مرور دلایل عقلانی خود، به عبور راحت تر  از این مرحله به خود کمک کنید.

2- قطع یک ارتباط 1 ماه و نیمه به این معنی نیست که شما  بناست تنها بمانید، همینطور قرار نیست برای تنها نماندن تن به هر رابطه ای دهید و نیاز های دیگر خود را نادیده بگیرید، اینجا یک تعمیم افراطی به اشتباه شکل گرفته است. یعنی شما به اشتباه دارید تجربه یک رابطه را به کل  آینده خود تعمیم میدهید.

3- برهم خوردن رابطه عاطفی لزوما به معنی بد بودن و ناکافی بودن هر یک نیست، دو نفر می توانند هر دو خوب باشند اما نتوانند با هم رابطه خوبی بسازند، و تفاوت های فردیشان و یا تفاوت در عقاید و ارزشهایشان به آنها اجازه ساختن رابطه عاطفی خوبی را ندهد، در عین حالی که می توانند در کنار فرد دیگری رابطه بهتری را تجربه کنند.

4- از نه شنیدن نترسید. ممکن است نه های زیادی رابشنوید تا در نهایت فرد مطلوب خود را پیدا کنید، اصلا ممکن است لازمه رسیدن به همان نقطه شنیدن نه های مختلفی باشد، بنا براین اجازه ندهید که ابراز عقیده دیگران که حق طبیعی آنها نیز می باشد مانع از حرکت شما و برقراری ارتباط برای شما بشود. 

5-همانطور که شما حق انتخاب دارید، این حق را هم برای طرف مقابلتان قائل شوید و بدانید که  این موضوع به ارزشمندی شما هیچ ارتباطی ندارد، وجود شما به خودی خود ارزشمند است، حتی اگر فردی که مورد پسند شما هست نظرش با شما متفاوت باشد.

6- کنترل کردن و چک کردن و رد یابی طرف مقابلتان اگر چه ممکن است در لحظه کمی به شما آرامش دهد و اضطراب شما را کم کند اما در دراز مدت جز تلف کردن وقت و تشدید کردن افکار مزاحم نقش دیگری برای شما نخواهد داشت.

7- توجه داشته باشید که شما هیچ کنترلی بر روی دیگران ندارید، تنها کسی که می توانید کنترل کنید خودتان هستید، در لحظه ای که می خواهید به هر طریقی اطرافیان را کنترل کنید، از خود بپرسید که چه فکری در ذهنتان وجود دارد؟ با این کار کدام نیاز خود را سعی دارید برآورده کنید؟ در این صورت است که می توانید از هدف خود برای اینکار مطلع شوید و امکان این را دارید که با رفتاری مناسب تر نیازتان را برآورده کنید.

دروس غیرحضوری " رهایی از مهرطلبی" و " 20+40 نکته " می تواند برای شما در ساختن رابطه عاطفی بهتر موثر باشد.

با تشکر از اعتماد شما

مونا  گوشه  -  خانه توانگری طوبی

ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 30
کارآمدی پاسخ : 10
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه