سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

خسته شدن از روند زندگی

پرسش

تاریخ ثبت : 11 مهر 1397
1,008  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من 22سالمه از 19 سالگی کار میکنم ولی الان هیچ دستاوردی ندارم و این حال منو هر روز داره بدتر میکنه...
از هیچ چیز زندگیم راضی نیستم اصلا نمیدونم چه شغلی دوست دارم قراره چیکار کنم
مضطرب ام به شدت و دائم خودمو سرکوب میکنم ،اعتماد به نفس ام خیلی پایینه
همیشه دوست دارم تو خونه باشم و تو اتاقم و تنها
حوصله هیچ کاری رو ندارم
من تمام هزینه های زندگیم رو خودم دارم میدم
دوس دارم برم دانشگاه و رشته مورد علاقمو بخونم اما با این هزینه های زیاد دانشگاه خیلی برام سخته...
از روند زندگیم به شدت خسته شدم
ممنون میشم بهم کمک کنید

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
12 مهر 1397 ساعت 23:37

سلام دوست گرامی


نامه شما را خواندم. احساسات بسیار ناخوشایندی را تجربه میکنید که بر رضایت شما از خود و زندگی تاثیر گذاشته است. حال خوبی ندارید و این داره شما رو آزار میده .حق دارید. 


با این حال در سن 22 سالگی به نظر میرسه پیش از موعد و خیلی بیش از انتظار  دارید اذیت می شید . شما در این سن به استقلال رسیدید و دارید زندگی فردی تون رو با تمام محدودیت های ممکن اداره می کنید. اینکه در آغاز راه ، از هیچ چیز در زندگی راضی نیستید و مدام خودتونو سرزنش می کنید احیانا گرفتار نوعی کمال گرایی شده اید که داره شما رو زجر میده. 


در کنار آن، ممکنه مدام خودتونو با زندگی دیگران مقایسه کنید. باور کنید مقایسه کردن به تنهایی کافیه تا شما رو از پا دربیاره. اعتماد به نفس تون رو به پایین ترین سطح ممکن بیاره. و کاری کنه که از حداقل دستاوردهای خودتون هم راضی نباشید. و حتی به چشم نیایند. وقتی خودتونو سرزنش می کنید احساس بی ارزشی را در ذهنتون تقویت میکنید- گرفتار تله نقص و شرم میشوید- مایوس می شوید-به تنهایی و انزوا رو می آرید و دست از ادامه می کشید. میبینید این روند چه بلایی میتونه سر آدم بیاره؟ 


زندگی خالی از نقص و تنش نیست. اما وقتی به تنش عادت می کنیم به طور مدام سلامت فیزیکی و روانی ما به مخاطره میفته. وقتی به سرزنش کردن خودمون عادت میکنیم عزت نفسمون زیر سونامی سرکوب ها ، مدفون میشه و دیگه انرژی و حرکتی برامون باقی نمی مونه.


گاهی روند تکراری و روزمره زندگی ممکنه شما رو خسته کنه. و این واقعا میتونه حس کسل کننده و ناامید کننده ای باشه. وقتی تلاش میکنید کمی زندگی تون رو با چیزهای کوچک و دم دستی متنوع کنید احساس بهتری رو تجربه خواهید کرد. این تغییر میتونه از متنوع کردن رنگ نور اتاق خواب شما شروع میشه تا تغییر مسیرتون برای رسیدن به محل کار - ارتباط با دوستان صمیمی که مدتها خبری ازشون ندارید  و برنامه های تفریحی ای که ترجیح میدید تجربه کنید. اینها رو تو برنامه های جاری تون مدنظر قرار بدید.


ذهنتون خیلی از موضوعات مختلف و پراکنده پر شده. لازم است کمی برنامه ها و اولویت های واقعی زندگی تون رو روی کاغذ بیارید. شاید لازم باشه بعضی هاشونو حذف کنید. و اونهایی که با توجه امکانات فعلی قابل بررسی هستند رو اولویت بندی کنید. تا زمانیکه تمرکزتون روی مشکلات باشه فرصتی برای دیدن امکانات نخواهید داشت. ممکنه در شرایط نامناسب فعلی، ذهنتون بخواهد برای هر هدفی سنگ اندازی کنه. نگران نباشید و شما کار خودتون رو انجام بدید. مطمئن باشید وقتی هدفی دست یافتنی را روی کاغذ میارید پیگیری و دستیابی به آن امکان پذیر خواهد شد. مهم اینه این جسارت رو به خودتون بدید تا کمی در موردشون صادقه و جرائتمندانه فکر کنید. 


مراجعه به یک رواندرمانگر را در برنامه آتی خودتون قرار بدید. این میتونه به شما کمک کنه تا علائم و مشکلات حادتر، بهتر و دقیق تر بررسی و پیگیری و در میان مدت کاهش پیدا کنند.


ضمناً چنانچه برای شما مقدور بود پیشنهاد می شود بسته آموزشی شخصیت سالم تر من  را در برنامه مطالعاتی خودتون قرار بدید. 



با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری



معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه